Сегашното поколение на кросоувъра Toyota RAV4 е в експлоатация от 2018 година. Обновеният модел беше разкрит миналата есен, но в Европа колата се появи чак сега. Съединените щати станаха дебютният пазар за модернизираното SUV, след което то достигна Япония и някои други азиатски страни. И едва сега новата версия на кросоувъра започна да се появява в Европа - той вече може да бъде закупен, например, в Испания и Гърция.
Всъдеходът разполага с нови фарове (те имат различен диоден пълнеж, а днивните светлини са вече отгоре), но те не се монтират на всички версии - „простите“ варианти имат старата оптика. RAV4 получава и други LED фарове за мъгла, като дизайнът на джантите също е променен. В купето - налична е нова подсветка (отново LED), като такова осветление се появява и на бутоните за електрическите стъкла, а предната пасажерска седалка вече има електрически настройки. Освен това са добавени USB-C конектори.
И европейската линия на модела е попълнена с „офроуд“ версията Adventure (вижте я на заглавната снимка), която също бе представена първо в САЩ, Япония и Австралия (на Зеления континент тази опция се нарича Edge). „Екстрите“ на този RAV4 са оригиналната радиаторна решетка и емблемата на марката, разположена в средата, малко по-широки арки на колелата, релефно защитно покритие в сребрист цвят на предната броня и черни 19-цолови джанти.
Що се отнася до техниката на новата Toyota RAV4, то тя не търпи промени. Adventure изпълнението в Европа се предлага като хибрид със задвижване на всички колела с четирицилиндров атмосферен 2.5-литров мотор, работещ съвместно с електромеханичен вариатор и отделен електромотор на задната ос. Системната мощност е 222 к.с. Хибридът се предлага също и само с предно задвижване.
На европейците беше предложен и акумулаторен хибриден кросоувър с силов тракт на базата на 2.5-литровият двигател (със задвижване на всички колела, обща мощност 306 к.с.), както и версия с „традиционен“ мотор - 2.0 бензинов двигател (175 к.с.).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 123
12:44 01.02.2022
2 бай Кольо
Коментиран от #6
12:47 01.02.2022
3 Край
Коментиран от #7
12:50 01.02.2022
4 Пак назад с технологиите
Всъщност още през 2014 година се уплашиха от повишеното търсене на електрически модели и тяхната безпроблемна експлоатация, въпреки че бяха направени от аматьори в електрическото задвижване и спряха модела.
Оттогава ни ък ни гък за възраждане на електрическия RAV4, но пък платиха сумати "изследвания" от "учени" да доказват как електромобилите нямат бъдеще, а бъдещето принадлежи на хибридите и водородните автомобили и даже не се крият, че те ги поръчват и финансират.
Просто още през 2014 година осъзнаха колко са назад с електрическите технологии и дори чрез ривърс Инженеринг не могат да разберат как работи електрическият им RAV4, да не говорим сами да измислят такова задвижване.
Коментиран от #12
12:51 01.02.2022
5 васик атанасова
МУЦУНАТА И Е КАТО НА АУДИ
Коментиран от #9
12:53 01.02.2022
6 Карачо
До коментар #2 от "бай Кольо":
Ами карай си тогава старата Астра Ф моноинжекция и не се обаждай! Много добре са направени и са практични. На нивото на очите са ти, не са на централната конзола под наклон и като има слънце нищо да не виждаш, а и тогава трябва надолу да погледнеш и губиш поглед върху пътя. Създава се предпоставка за ПТП. Така, че харесват или не това е положението практичност, удобство и безопасност.Коментиран от #17
12:54 01.02.2022
7 Венус
До коментар #3 от "Край":
Що какво му е на дизайна? Много добре направен и изглеждащ СУВ. Според мен е един от най-добре изглеждащите на пазара. Кажи на теб кой ти изглежда по-добре, че ми стана интересно.Коментиран от #8
12:57 01.02.2022
8 Ввв
До коментар #7 от "Венус":
МаздаКоментиран от #10
12:58 01.02.2022
9 Един там
До коментар #5 от "васик атанасова":
На кое точно Ауди е муцуната, нещо не се сещам?12:59 01.02.2022
10 Венус
До коментар #8 от "Ввв":
На мен пък точно на Мазда не ми харесва дизайна. Прекалено загладен и женствен. Обичам мускулестите и наточени, излъчващи сила и мощ мъжкарски форми, като на Рав-ката.Коментиран от #11
13:04 01.02.2022
11 Ввв
До коментар #10 от "Венус":
Ами,въпрос на вкус,за дизайн няма нужда да се спори дори,има пазар за всички :)Коментиран от #13, #29
13:07 01.02.2022
12 Уди Ибача
До коментар #4 от "Пак назад с технологиите":
Тойота били назад с технологиите?! Я пак повтори! Трябва да си много зле и нищо да не разбираш от коли, за да кажеш подобна простотия. И гаргите ще ти се смеят. Над 10 подрет Тойота имат най-много патенти всяка година. Всяка година обявяват техен завод за най-технологичен, както и колите им за най-технологични. Така, че тези смешки ги разправяй някъде другаде! Има специалисти в автоиндустрията, които си казват тежката дума. Производството на електрички не е критерии за висока технологичност, както ти смяташ.Коментиран от #14
13:11 01.02.2022
13 Венус
До коментар #11 от "Ввв":
Така е и пазара го показва! РАВ е най-продаваният СУВ в този клас, продават многократно повече от Мазда и явно има защо.Коментиран от #23
13:14 01.02.2022
14 Клъв клъв
До коментар #12 от "Уди Ибача":
А като са толкова напред с технологиите, защо не си направиха сами последния електрически RAV4, а оставиха Тесла да им го направи със свои батерии и задвижване?Колко време им отнема на Toyota да изпълнят подобен проект? По тяхно признание около десетина години. Познай шокът и ужасът, когато само три седмици след подписване на споразумението, Тесла им доставя работещия прототип през 2010 година.
Ако от Toyota и Mercedes не се бяха уплашили тогава и не бяха се отдръпнали от Тесла, Тесла нямаше да прави свои автомобили, а щеше да им е поддоставчик на батерии и електродвигатели и малко хора щяха да са чували за Тесла и Илон Мъск.
Тогава обаче от Toyota се уплашиха, че след толкова милиарди вложени във водорода, още първите електромобили са по-добри от най-доброто, което водорода може да предложи дори на теория и започнаха война срещу електромобилите. Спечелиха няколко битки и забавяне във времето, но изгубиха войната.
Точно както германците печелят битката за момента със забавянето на гигафабриката в Берлин, но нямат шансове да спечелят войната. Просто забавят неизбежното. Искат или не, или минават на ток, или бай-бай!
Коментиран от #16
13:29 01.02.2022
15 Иво
Коментиран от #30
13:37 01.02.2022
16 Чуролик-чуролик
До коментар #14 от "Клъв клъв":
Ама ти верно не си бил наред с главата! Тойота се били уплашили, хахаха, ходи се прегледай най-добре! За твое сведение Тойота са най-голямата автомобилна компания в света, най-скъпата, най-технологичната (независими специалисти го казват, а не шматки, като теб) и произвеждат най-много автомобили. Това, че си фен на електричките не значи, че трябва да се правиш на много умен, защото никак не ти се получава. Гледай си Тесла и остави Тойота да се "мъчат"! Не са лъжица за твоята уста да казваш какво да произвеждат и продават.Коментиран от #20
13:39 01.02.2022
17 бай Кольо
До коментар #6 от "Карачо":
Да и за да си пуснеш топло или студено минаваш през хиляди меню-благодаря!И не карам 6967немски гнилочи!
Коментиран от #28
13:54 01.02.2022
18 Krasi
Коментиран от #19
14:01 01.02.2022
19 Въпрос
До коментар #18 от "Krasi":
А на дълъг път джип или седан е по-удобен? Също в завоите седанът не е ли по-стабилен? От интерес питам.Коментиран от #21
14:16 01.02.2022
20 Като са толкова високотехнологични
До коментар #16 от "Чуролик-чуролик":
Защо не си проектираха електромобила сами, Ами наеха Тесла да го прави и го сглобиха с двигатели, инвертори и батерии на Tesla, а не собствени? Както виждаш още през 2010-а Тесла е била много преди тях в технологиите, а днес 12 години по-късно Toyota не е стигнала дори дотам, където Тесла е била през 2010 година.И знаеш ли кое е най-смешното, това че все още не си разбрал, че Тесла струва на борсата пет пъти повече, отколкото Toyota. И това е тази седмица, защото преди две седмици струваше 6 пъти повече от Toyota.
Сещаш ли се как пазарите оценяват потенциала на Toyota и Tesla.
Сещаш ли се за една компания която се казваше nokia? Питай някой тинейджър дали знае какво е това? А десетилетия бяха най-великите, най-технологичните и най-скъпите само до преди 15 години.
Коментиран от #22
15:04 01.02.2022
21 Krasi
До коментар #19 от "Въпрос":
Аз живея в Германия, няколко пъти ходих с RAV до България и беше удоволствие да шофирам , от Франкфурт до Видин за 15 часа. Взех Х7 защото имам 3 деца и е по конфортно за дълъг път но много проблеми с електрониката.15:19 01.02.2022
22 А бе
До коментар #20 от "Като са толкова високотехнологични":
Ти да не си някакъв сектант ?!Коментиран от #24, #31
15:24 01.02.2022
23 Ввв
До коментар #13 от "Венус":
То и кренвиршите се продават повече от филето Елена,но това какво доказва?!Та така и с “красивият и мъжествен” Рав15:43 01.02.2022
24 Аз не съм, за разлика от тебе
До коментар #22 от "А бе":
Аз съм реалист и ти говоря с факти. Ти си този, който казва на черното бяло при положение, че в момента пазарната капитализация на Тесла е около трилион, а пазарната капитализация на Toyota 200 и няколко милиарда.Или не е вярно, че електрическия рав четири на Toyota беше с задвижване и батерии на Tesla?
Или казваш, че днешните електромобили на Toyota са по-добри от тези на Тесла през 2010 година, въпреки че към момента Toyota не произвежда нито един модел електромобили?
Само един сектант на Тойота може да отрича релността. Ако не беше сектант, щеше да се аргументираш с факти, а не с безпочвени обиди.
За разлика от тебе аз не отричам, че към момента Toyota е най-големият производител в света (какъвто беше nokia за мобилните телефони) и произвежда 10 пъти повече автомобили отколкото Тесла.
Не отричам че имат най-добрите водородни технологии, които обаче нямат никакво бъдеще при леките автомобили.
Не отричам, че за следващите три-четири години ще си останат лидери на пазара на автомобили, докато през 2025 година не влезе евро 7, когато хибридите ще спрат да минават за екологични автомобили и Toyota няма да има конкурентни продукти на пазара.
Ти като не си сектант на Toyota, как мислиш че ще се представя Toyota от 2025 година нататък, когато вече всички големи пазари са преминали към електромобили, а Toyota няма какво да продава?
Коментиран от #32
15:52 01.02.2022
25 Нормален
Коментиран от #33
15:54 01.02.2022
26 Зайко Байко многознайко
16:51 01.02.2022
27 Антон
19:38 01.02.2022
28 един там
До коментар #17 от "бай Кольо":
Ти в Тойота качвал ли си се някога? РАВ 4 и на снимка май не си го виждал дори. Само да те светна, че мултимедията има и физически бутони отстрани и тъч. Топлото на колата не е свързано с дисплея. Има си физически бутони и врътки и не минаваш през никакви менюта. Виждам, че си изключително зле. Пусни в търсачката Toyota RAV4 2022 interior и гледай хубаво! Даже от бутоните на волана можеш да регулираш климатроника. Аман от дървени философи!20:12 01.02.2022
29 един там
До коментар #11 от "Ввв":
Да бе няма нужда да се спориш, а ти си влязъл под статия за Тойота да спориш и да хвалиш Мазда. Няма лошо, ама недей после да викаш че нямало нужда това или онова. Мазда не са лоши коли, но сравнени с Тойота са класи надолу във всяко отношение.20:15 01.02.2022
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 един там
До коментар #22 от "А бе":
Не е сектант! Най-обикновен ДЕ-БИЛ е! Изгледал е някое клипче на Тесла и сега на теслата дръжката толкова надълбоко му е влязла, че не може да я изкара и все Тесла та Тесла. ДЕ-БИЛ ти казвам та дрънка!20:21 01.02.2022
32 един там
До коментар #24 от "Аз не съм, за разлика от тебе":
Така си се родил или си ходил на допълнителни курсове за простотия. Според мен си за психиатър! Поне, като се пенявиш да беше прочел малко повече. Тесла не си прчвеха сами батериите, а ги вземаха от Панасоник смеш-нико. Същите имат дял от Тесла. Тойота също взема батерии от Панасоник. Пусни си търсачката и чети, а не да ръсиш тъпотии! Тойота им продаде фабрика и технологии, за да започнат, но наистина да почнат бяха инвестирали пари в начинанието Тесла. И това ли не го знаеш? Ти май нищо не знаеш. По-добре се образовай малко и тогава се прави на писател, а не като чукчата. А Тойота не ги мисли! Електрички винаги могат да направят, ако искат, но явно не искат. Имат си друга стратегия явно и я следват. щом са най-големите, значи добре си ги движат нещата и профани, като теб да дават акъл е смешно. Ти елементарни неща за любимата си марка не знаеш, а на Тойота акъл ще дава. И понеже си голям отворко да те светна, че електрическите Toyota RAV4 EV започват да ги правят 1997 г. Хайде сега погледни кога Тесла е започнала изобщо да съществува. Смеш-ник!Коментиран от #34, #35
21:09 01.02.2022
33 един там
До коментар #25 от "Нормален":
Това е плъгин хибрид, а не просто хибрид. Много е тежък и неефективен. Конете са повече, но заради много голямото тегло не е чак толкова динамичен. Има голям пробег на ток, но като свърши батерията става доста лаком и накрая, като удариш чертата обикновения хибрид ти излиза по на сметка. Отделно и е доооста по-скъп. Няма избиване разликата в цената. Има много тестове и сравнения по тази тема.21:15 01.02.2022
34 Ти правиш ли разлика
До коментар #32 от "един там":
Между батерия за електромобил и батерийна клетка?Разликата е като между гума за автомобил и автомобил. Автомобила има гуми, ама гумите не са автомобил. Да кажеш че panasonic произвежда батерии за електромобили е като да кажеш, че и michelin произвежда цели автомобили, защото така пише на гумите.
Батерията за електромобил има батерийни клетки, но някой трябва да подреди тези клетки, да ги завари една за друга в подходяща комбинация. Да им проектираш и сложиш подходящо охлаждане, bms, бордово зарядно, силова електроника, конектори и тем подобни.
И не знам кой в кого е инвестирал, но към момента над 80% от всички батерии които произвеждат panasonic се произвеждат във фабриката на Tesla, а освен това внасят и батерии от Япония пак за Тесла. Тоест на практика panasonic произвежда батерии изключително за Тесла.
Само че panasonic не е основен доставчик на Тесла, защото не може да смогне само за фабриката в Щатите, та се налага да купуват и от LG, а за китайската фабрика основен доставчик е CATL, като вече ще доставя и батерии за енергийни нужди.
Освен това Тесла започна собствено производство на батерии, като във всяка фабрика ще произвежда колкото цялото световно годишно производство на батерии през 2019 година.
21:29 01.02.2022
35 Другото също го преиначаваш
До коментар #32 от "един там":
Tesla купи фабриката от Toyota за 42 милиона и инвестираха в акции на Тесла заедно с daimler и то не за да дават технологии на Тесла, а точно обратното. Тесла произвеждаше за тях батерии и задвижвания и споделяше технологиите си с тях.Mercedes от своя страна им даваше лостчета за мигачи и разни бутончета. Смяташ ли, че това е споделяне на технология?
И пак погледни коя е по-голямата компания и кой кого може да купи в момента? Мислиш ли че Toyota може да си позволи да купи Тесла? Защото Тесла може да купи Toyota по всяко време, стига да се продава. Ама не им трябва, защото без чужда помощ смятат през 2030 година да продават два пъти повече от Тойота.
Коментиран от #37
22:06 01.02.2022
36 гост
Поне си проучете модела преди да правите статии
Коментиран от #38
10:14 02.02.2022
37 един там
До коментар #35 от "Другото също го преиначаваш":
Не си много наред с главата. Никак даже. Такъв фантазьор си, такива измислици си написал, че просто няма накъде. Имам усещането, че даже и си вярваш на глупостите. Пак ще ти повторя, че ако не беше Тойота да им купи акциите на Тесла при основаването за 50 млн. и да взема батерии от Панасоник на преференциална цена, защото Тойота си партнира с тях, то Тесла едва ли щеше да съществува в момента. Ти обаче си толкова болен, облъчен фен, че едва ли някой може нещо да ти каже освен мантрата, че Тесла са по-по-най. Само не знам какво ментално заболяване имаш да спамиш под статия за друга марка и модел нямащ нищо общо с Тесла. Диагноза имаш ли от лекар или тепърва ще ходиш на преглед?11:55 02.02.2022
38 един там
До коментар #36 от "гост":
Накрая на статията казват, но не казват точно модификацията, а само мощността. Наистина е интересен вариант, но според мен не си струва. По-горе съм писал защо в едно мнение, а ако искаш някаква подробност мога да ти кажа. Аз също бях впечатлен и се чудих кой от двата модела да си взема, но след тестове и изчисления по никакъв начин плъгин хибрида не ми се вързва. Разбира се при нуждите на всеки човек е различно, но при мен е така, че най-сметка ми излиза да карам версията 222 к.с. 4х4 най-високо ниво на оборудване.12:04 02.02.2022