Last news in Fakti

1 Февруари, 2022 12:31 16 912 38

Какво ново в новата Toyota RAV4

  • toyota-
  • rav4-
  • фейслифт-
  • рестайлинг

Всъдеходът получава нови фарове, плюс разширен списък с оборудване. Но двигателите остават същите

Какво ново в новата Toyota RAV4 - 1

Сегашното поколение на кросоувъра Toyota RAV4 е в експлоатация от 2018 година. Обновеният модел беше разкрит миналата есен, но в Европа колата се появи чак сега. Съединените щати станаха дебютният пазар за модернизираното SUV, след което то достигна Япония и някои други азиатски страни. И едва сега новата версия на кросоувъра започна да се появява в Европа - той вече може да бъде закупен, например, в Испания и Гърция.

Какво ново в новата Toyota RAV4

Всъдеходът разполага с нови фарове (те имат различен диоден пълнеж, а днивните светлини са вече отгоре), но те не се монтират на всички версии - „простите“ варианти имат старата оптика. RAV4 получава и други LED фарове за мъгла, като дизайнът на джантите също е променен. В купето - налична е нова подсветка (отново LED), като такова осветление се появява и на бутоните за електрическите стъкла, а предната пасажерска седалка вече има електрически настройки. Освен това са добавени USB-C конектори.

Какво ново в новата Toyota RAV4

И европейската линия на модела е попълнена с „офроуд“ версията Adventure (вижте я на заглавната снимка), която също бе представена първо в САЩ, Япония и Австралия (на Зеления континент тази опция се нарича Edge). „Екстрите“ на този RAV4 са оригиналната радиаторна решетка и емблемата на марката, разположена в средата, малко по-широки арки на колелата, релефно защитно покритие в сребрист цвят на предната броня и черни 19-цолови джанти.

Какво ново в новата Toyota RAV4

Що се отнася до техниката на новата Toyota RAV4, то тя не търпи промени. Adventure изпълнението в Европа се предлага като хибрид със задвижване на всички колела с четирицилиндров атмосферен 2.5-литров мотор, работещ съвместно с електромеханичен вариатор и отделен електромотор на задната ос. Системната мощност е 222 к.с. Хибридът се предлага също и само с предно задвижване.

Какво ново в новата Toyota RAV4

На европейците беше предложен и акумулаторен хибриден кросоувър с силов тракт на базата на 2.5-литровият двигател (със задвижване на всички колела, обща мощност 306 к.с.), както и версия с „традиционен“ мотор - 2.0 бензинов двигател (175 к.с.).


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123

    41 9 Отговор
    Страхотен автомобил!
  • 2 бай Кольо

    23 16 Отговор
    С тия присадени таблети никак не ми харесват новите коли.

    Коментиран от #6

  • 3 Край

    17 25 Отговор
    Здрава кола но същия грозилник. Разбирам, че дизайна не е важен за тойота но за мен е.

    Коментиран от #7

  • 4 Пак назад с технологиите

    8 25 Отговор
    После пък разправяйте, че от Toyota не са против електромобилите. И сега ли ще се оправдаят, че за RAV4 с напълно електрическо задвижване няма да има търсене и затова не го предлагат?

    Всъщност още през 2014 година се уплашиха от повишеното търсене на електрически модели и тяхната безпроблемна експлоатация, въпреки че бяха направени от аматьори в електрическото задвижване и спряха модела.


    Оттогава ни ък ни гък за възраждане на електрическия RAV4, но пък платиха сумати "изследвания" от "учени" да доказват как електромобилите нямат бъдеще, а бъдещето принадлежи на хибридите и водородните автомобили и даже не се крият, че те ги поръчват и финансират.

    Просто още през 2014 година осъзнаха колко са назад с електрическите технологии и дори чрез ривърс Инженеринг не могат да разберат как работи електрическият им RAV4, да не говорим сами да измислят такова задвижване.

    Коментиран от #12

  • 5 васик атанасова

    5 29 Отговор
    НОВОТО Е ЧЕ ПЛАГИЯТСТВАТ
    МУЦУНАТА И Е КАТО НА АУДИ

    Коментиран от #9

  • 6 Карачо

    19 8 Отговор

    До коментар #2 от "бай Кольо":

    Ами карай си тогава старата Астра Ф моноинжекция и не се обаждай! Много добре са направени и са практични. На нивото на очите са ти, не са на централната конзола под наклон и като има слънце нищо да не виждаш, а и тогава трябва надолу да погледнеш и губиш поглед върху пътя. Създава се предпоставка за ПТП. Така, че харесват или не това е положението практичност, удобство и безопасност.

    Коментиран от #17

  • 7 Венус

    23 7 Отговор

    До коментар #3 от "Край":

    Що какво му е на дизайна? Много добре направен и изглеждащ СУВ. Според мен е един от най-добре изглеждащите на пазара. Кажи на теб кой ти изглежда по-добре, че ми стана интересно.

    Коментиран от #8

  • 8 Ввв

    10 13 Отговор

    До коментар #7 от "Венус":

    Мазда

    Коментиран от #10

  • 9 Един там

    22 1 Отговор

    До коментар #5 от "васик атанасова":

    На кое точно Ауди е муцуната, нещо не се сещам?
  • 10 Венус

    15 8 Отговор

    До коментар #8 от "Ввв":

    На мен пък точно на Мазда не ми харесва дизайна. Прекалено загладен и женствен. Обичам мускулестите и наточени, излъчващи сила и мощ мъжкарски форми, като на Рав-ката.

    Коментиран от #11

  • 11 Ввв

    12 1 Отговор

    До коментар #10 от "Венус":

    Ами,въпрос на вкус,за дизайн няма нужда да се спори дори,има пазар за всички :)

    Коментиран от #13, #29

  • 12 Уди Ибача

    28 8 Отговор

    До коментар #4 от "Пак назад с технологиите":

    Тойота били назад с технологиите?! Я пак повтори! Трябва да си много зле и нищо да не разбираш от коли, за да кажеш подобна простотия. И гаргите ще ти се смеят. Над 10 подрет Тойота имат най-много патенти всяка година. Всяка година обявяват техен завод за най-технологичен, както и колите им за най-технологични. Така, че тези смешки ги разправяй някъде другаде! Има специалисти в автоиндустрията, които си казват тежката дума. Производството на електрички не е критерии за висока технологичност, както ти смяташ.

    Коментиран от #14

  • 13 Венус

    17 5 Отговор

    До коментар #11 от "Ввв":

    Така е и пазара го показва! РАВ е най-продаваният СУВ в този клас, продават многократно повече от Мазда и явно има защо.

    Коментиран от #23

  • 14 Клъв клъв

    4 13 Отговор

    До коментар #12 от "Уди Ибача":

    А като са толкова напред с технологиите, защо не си направиха сами последния електрически RAV4, а оставиха Тесла да им го направи със свои батерии и задвижване?

    Колко време им отнема на Toyota да изпълнят подобен проект? По тяхно признание около десетина години. Познай шокът и ужасът, когато само три седмици след подписване на споразумението, Тесла им доставя работещия прототип през 2010 година.

    Ако от Toyota и Mercedes не се бяха уплашили тогава и не бяха се отдръпнали от Тесла, Тесла нямаше да прави свои автомобили, а щеше да им е поддоставчик на батерии и електродвигатели и малко хора щяха да са чували за Тесла и Илон Мъск.

    Тогава обаче от Toyota се уплашиха, че след толкова милиарди вложени във водорода, още първите електромобили са по-добри от най-доброто, което водорода може да предложи дори на теория и започнаха война срещу електромобилите. Спечелиха няколко битки и забавяне във времето, но изгубиха войната.

    Точно както германците печелят битката за момента със забавянето на гигафабриката в Берлин, но нямат шансове да спечелят войната. Просто забавят неизбежното. Искат или не, или минават на ток, или бай-бай!

    Коментиран от #16

  • 15 Иво

    6 13 Отговор
    Според отзиви на познати Мазда СХ5 е по-добрият избор в момента. А и качеството на Тойота РАВ4 не било много добро...Ако имате друго инфо, коментирайте колеги.

    Коментиран от #30

  • 16 Чуролик-чуролик

    16 4 Отговор

    До коментар #14 от "Клъв клъв":

    Ама ти верно не си бил наред с главата! Тойота се били уплашили, хахаха, ходи се прегледай най-добре! За твое сведение Тойота са най-голямата автомобилна компания в света, най-скъпата, най-технологичната (независими специалисти го казват, а не шматки, като теб) и произвеждат най-много автомобили. Това, че си фен на електричките не значи, че трябва да се правиш на много умен, защото никак не ти се получава. Гледай си Тесла и остави Тойота да се "мъчат"! Не са лъжица за твоята уста да казваш какво да произвеждат и продават.

    Коментиран от #20

  • 17 бай Кольо

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Карачо":

    Да и за да си пуснеш топло или студено минаваш през хиляди меню-благодаря!
    И не карам 6967немски гнилочи!

    Коментиран от #28

  • 18 Krasi

    17 2 Отговор
    Много здрав и насежден автомобил, имам хибридната версия 4х4 222 к.с., безупречен на пътя. Много съм доволен от него, имам и нова Х7 която до 18 000 км два пъти я карах на сервиз а RAV до сега 25 000 км безпроблемен!

    Коментиран от #19

  • 19 Въпрос

    7 4 Отговор

    До коментар #18 от "Krasi":

    А на дълъг път джип или седан е по-удобен? Също в завоите седанът не е ли по-стабилен? От интерес питам.

    Коментиран от #21

  • 20 Като са толкова високотехнологични

    3 14 Отговор

    До коментар #16 от "Чуролик-чуролик":

    Защо не си проектираха електромобила сами, Ами наеха Тесла да го прави и го сглобиха с двигатели, инвертори и батерии на Tesla, а не собствени? Както виждаш още през 2010-а Тесла е била много преди тях в технологиите, а днес 12 години по-късно Toyota не е стигнала дори дотам, където Тесла е била през 2010 година.

    И знаеш ли кое е най-смешното, това че все още не си разбрал, че Тесла струва на борсата пет пъти повече, отколкото Toyota. И това е тази седмица, защото преди две седмици струваше 6 пъти повече от Toyota.

    Сещаш ли се как пазарите оценяват потенциала на Toyota и Tesla.

    Сещаш ли се за една компания която се казваше nokia? Питай някой тинейджър дали знае какво е това? А десетилетия бяха най-великите, най-технологичните и най-скъпите само до преди 15 години.

    Коментиран от #22

  • 21 Krasi

    13 2 Отговор

    До коментар #19 от "Въпрос":

    Аз живея в Германия, няколко пъти ходих с RAV до България и беше удоволствие да шофирам , от Франкфурт до Видин за 15 часа. Взех Х7 защото имам 3 деца и е по конфортно за дълъг път но много проблеми с електрониката.
  • 22 А бе

    11 2 Отговор

    До коментар #20 от "Като са толкова високотехнологични":

    Ти да не си някакъв сектант ?!

    Коментиран от #24, #31

  • 23 Ввв

    5 11 Отговор

    До коментар #13 от "Венус":

    То и кренвиршите се продават повече от филето Елена,но това какво доказва?!Та така и с “красивият и мъжествен” Рав
  • 24 Аз не съм, за разлика от тебе

    2 8 Отговор

    До коментар #22 от "А бе":

    Аз съм реалист и ти говоря с факти. Ти си този, който казва на черното бяло при положение, че в момента пазарната капитализация на Тесла е около трилион, а пазарната капитализация на Toyota 200 и няколко милиарда.

    Или не е вярно, че електрическия рав четири на Toyota беше с задвижване и батерии на Tesla?

    Или казваш, че днешните електромобили на Toyota са по-добри от тези на Тесла през 2010 година, въпреки че към момента Toyota не произвежда нито един модел електромобили?

    Само един сектант на Тойота може да отрича релността. Ако не беше сектант, щеше да се аргументираш с факти, а не с безпочвени обиди.

    За разлика от тебе аз не отричам, че към момента Toyota е най-големият производител в света (какъвто беше nokia за мобилните телефони) и произвежда 10 пъти повече автомобили отколкото Тесла.

    Не отричам че имат най-добрите водородни технологии, които обаче нямат никакво бъдеще при леките автомобили.

    Не отричам, че за следващите три-четири години ще си останат лидери на пазара на автомобили, докато през 2025 година не влезе евро 7, когато хибридите ще спрат да минават за екологични автомобили и Toyota няма да има конкурентни продукти на пазара.

    Ти като не си сектант на Toyota, как мислиш че ще се представя Toyota от 2025 година нататък, когато вече всички големи пазари са преминали към електромобили, а Toyota няма какво да продава?

    Коментиран от #32

  • 25 Нормален

    4 0 Отговор
    Ако можех бих си купил хибрида с 306коня.

    Коментиран от #33

  • 26 Зайко Байко многознайко

    3 8 Отговор
    Японски карам само мотори 6 броя, едно MZ Trophy, който энае що е то и едно "Балканче" , коли само от ония с мерника 6 бр. два W124,Е300D, два ML500, W163, една "Мечка" 500SEL, и една "Пура"W126 с присаден 5 л. двигател от " Мечка". Един мой роднина който имаше W115 "Конска глава", когато го питах , коя е най-добрата марка кола той каэваше , эапомни от мен има две марки коли "Мерцедес" и всички останали!
  • 27 Антон

    5 7 Отговор
    Да ви имам пластмасовия азиаски спреляк, екстри за който били осветените бутони за стъклата, вероятно бутоните за огледалата и пускането на фарове все оше не са освете , екстра била и електрическата шофьорска седлака, както и емблемата на предната решетка. Азиатска подигравка ахахахахах
  • 28 един там

    10 2 Отговор

    До коментар #17 от "бай Кольо":

    Ти в Тойота качвал ли си се някога? РАВ 4 и на снимка май не си го виждал дори. Само да те светна, че мултимедията има и физически бутони отстрани и тъч. Топлото на колата не е свързано с дисплея. Има си физически бутони и врътки и не минаваш през никакви менюта. Виждам, че си изключително зле. Пусни в търсачката Toyota RAV4 2022 interior и гледай хубаво! Даже от бутоните на волана можеш да регулираш климатроника. Аман от дървени философи!
  • 29 един там

    7 1 Отговор

    До коментар #11 от "Ввв":

    Да бе няма нужда да се спориш, а ти си влязъл под статия за Тойота да спориш и да хвалиш Мазда. Няма лошо, ама недей после да викаш че нямало нужда това или онова. Мазда не са лоши коли, но сравнени с Тойота са класи надолу във всяко отношение.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 един там

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "А бе":

    Не е сектант! Най-обикновен ДЕ-БИЛ е! Изгледал е някое клипче на Тесла и сега на теслата дръжката толкова надълбоко му е влязла, че не може да я изкара и все Тесла та Тесла. ДЕ-БИЛ ти казвам та дрънка!
  • 32 един там

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "Аз не съм, за разлика от тебе":

    Така си се родил или си ходил на допълнителни курсове за простотия. Според мен си за психиатър! Поне, като се пенявиш да беше прочел малко повече. Тесла не си прчвеха сами батериите, а ги вземаха от Панасоник смеш-нико. Същите имат дял от Тесла. Тойота също взема батерии от Панасоник. Пусни си търсачката и чети, а не да ръсиш тъпотии! Тойота им продаде фабрика и технологии, за да започнат, но наистина да почнат бяха инвестирали пари в начинанието Тесла. И това ли не го знаеш? Ти май нищо не знаеш. По-добре се образовай малко и тогава се прави на писател, а не като чукчата. А Тойота не ги мисли! Електрички винаги могат да направят, ако искат, но явно не искат. Имат си друга стратегия явно и я следват. щом са най-големите, значи добре си ги движат нещата и профани, като теб да дават акъл е смешно. Ти елементарни неща за любимата си марка не знаеш, а на Тойота акъл ще дава. И понеже си голям отворко да те светна, че електрическите Toyota RAV4 EV започват да ги правят 1997 г. Хайде сега погледни кога Тесла е започнала изобщо да съществува. Смеш-ник!

    Коментиран от #34, #35

  • 33 един там

    6 1 Отговор

    До коментар #25 от "Нормален":

    Това е плъгин хибрид, а не просто хибрид. Много е тежък и неефективен. Конете са повече, но заради много голямото тегло не е чак толкова динамичен. Има голям пробег на ток, но като свърши батерията става доста лаком и накрая, като удариш чертата обикновения хибрид ти излиза по на сметка. Отделно и е доооста по-скъп. Няма избиване разликата в цената. Има много тестове и сравнения по тази тема.
  • 34 Ти правиш ли разлика

    0 3 Отговор

    До коментар #32 от "един там":

    Между батерия за електромобил и батерийна клетка?


    Разликата е като между гума за автомобил и автомобил. Автомобила има гуми, ама гумите не са автомобил. Да кажеш че panasonic произвежда батерии за електромобили е като да кажеш, че и michelin произвежда цели автомобили, защото така пише на гумите.


    Батерията за електромобил има батерийни клетки, но някой трябва да подреди тези клетки, да ги завари една за друга в подходяща комбинация. Да им проектираш и сложиш подходящо охлаждане, bms, бордово зарядно, силова електроника, конектори и тем подобни.

    И не знам кой в кого е инвестирал, но към момента над 80% от всички батерии които произвеждат panasonic се произвеждат във фабриката на Tesla, а освен това внасят и батерии от Япония пак за Тесла. Тоест на практика panasonic произвежда батерии изключително за Тесла.

    Само че panasonic не е основен доставчик на Тесла, защото не може да смогне само за фабриката в Щатите, та се налага да купуват и от LG, а за китайската фабрика основен доставчик е CATL, като вече ще доставя и батерии за енергийни нужди.

    Освен това Тесла започна собствено производство на батерии, като във всяка фабрика ще произвежда колкото цялото световно годишно производство на батерии през 2019 година.
  • 35 Другото също го преиначаваш

    1 2 Отговор

    До коментар #32 от "един там":

    Tesla купи фабриката от Toyota за 42 милиона и инвестираха в акции на Тесла заедно с daimler и то не за да дават технологии на Тесла, а точно обратното. Тесла произвеждаше за тях батерии и задвижвания и споделяше технологиите си с тях.

    Mercedes от своя страна им даваше лостчета за мигачи и разни бутончета. Смяташ ли, че това е споделяне на технология?

    И пак погледни коя е по-голямата компания и кой кого може да купи в момента? Мислиш ли че Toyota може да си позволи да купи Тесла? Защото Тесла може да купи Toyota по всяко време, стига да се продава. Ама не им трябва, защото без чужда помощ смятат през 2030 година да продават два пъти повече от Тойота.

    Коментиран от #37

  • 36 гост

    1 0 Отговор
    Нито дума не казахте ,че има и плъгин хибрид версия - prime която е доста интересна.
    Поне си проучете модела преди да правите статии

    Коментиран от #38

  • 37 един там

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "Другото също го преиначаваш":

    Не си много наред с главата. Никак даже. Такъв фантазьор си, такива измислици си написал, че просто няма накъде. Имам усещането, че даже и си вярваш на глупостите. Пак ще ти повторя, че ако не беше Тойота да им купи акциите на Тесла при основаването за 50 млн. и да взема батерии от Панасоник на преференциална цена, защото Тойота си партнира с тях, то Тесла едва ли щеше да съществува в момента. Ти обаче си толкова болен, облъчен фен, че едва ли някой може нещо да ти каже освен мантрата, че Тесла са по-по-най. Само не знам какво ментално заболяване имаш да спамиш под статия за друга марка и модел нямащ нищо общо с Тесла. Диагноза имаш ли от лекар или тепърва ще ходиш на преглед?
  • 38 един там

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    Накрая на статията казват, но не казват точно модификацията, а само мощността. Наистина е интересен вариант, но според мен не си струва. По-горе съм писал защо в едно мнение, а ако искаш някаква подробност мога да ти кажа. Аз също бях впечатлен и се чудих кой от двата модела да си взема, но след тестове и изчисления по никакъв начин плъгин хибрида не ми се вързва. Разбира се при нуждите на всеки човек е различно, но при мен е така, че най-сметка ми излиза да карам версията 222 к.с. 4х4 най-високо ниво на оборудване.