Подразделението на Toyota Motor, Woven Planet, се присъедини към Tesla в опитите си да разработи технология за самостоятелно шофиране без скъпи сензори като вече използваните лидари.
Представители на Woven Planet заявиха пред Reuters, че компанията планира да използва евтини камери за събиране на данни и ефективно да обучава своя система за автономно шофиране. По този начин ще се помогне за намаляване на разходите и подобряване на технологията.
Събирането на разнообразни данни за шофиране с помощта на огромен парк от превозни средства е от решаващо значение за разработването на надеждна система за самоуправляващи се автомобили и точно поради тази причина от Tesla са се съгласили да работят с японците
Tesla ще разчита на камери за събиране на данни от повече от 1 милион превозни средства на пътя, за да разработи своя собствена автоматизирана технология за шофиране. Този нов подход е коренно различен от опитите на Alphabet, Waymo и други фирми, разработващи системи за автономно управление, които се опитаха да добавят скъпи лидари към малък брой превозни средства.
„Нуждаем се от много данни, защото не е достатъчно просто да разполагаме с малко количество данни, които могат да бъдат събрани от малък парк от много скъпи автономни превозни средства“, казва Майкъл Бениш, вицепрезидент по инженерство в Woven Planet.
„Напротив, ние се опитваме да покажем, че можем да разкрием предимството, което Toyota и големият производител на електромобили биха имали, а именно достъп до огромно количество данни, но с много по-ниска точност“, добавя Бениш, бивш инженерен директор в Lyft. , който Toyota привлече миналата година.
Woven Planet използва камери, които са с 90% по-евтини от сензорите, които се използват от други фирми, разработващи автономно шофиране от пето ниво. Тези евтини камери могат лесно да бъдат инсталирани в огромен брой автомобили.
Още в началния стадий на това сътрудничество се доказва, че използването на повечето данни от евтини камери е увеличило производителността на системата до ниво, подобно на това, когато системата е била обучена единствено от данните на скъпите лидари.
Toyota обаче все още ще използва няколко сензора, като лидари и радари за роботизираните си таксита и други автономни превозни средства, тъй като това в момента изглежда най-добрият и безопасен подход към развитието на роботиката в автомобила.
„Но след немного години е възможно технологията от типа на камерата да успее да настигне и изпревари някои от по-модерните сензори“, казва инженерът. „Въпросът може да е повече за това кога и колко време ще отнеме, за да се достигне абсолютното ниво на сигурност и надеждност. Не вярвам, че все още знаем това."
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск каза, че тази година тяхната технология може да постигне пълна автономия с камерите. на Мъск обаче не може да се вярва, имайки предвид доста от досегашните му гръмки обещания, които в крайна сметка не се изпълняват.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А лада се сля
18:31 07.04.2022
2 Хайл
18:34 07.04.2022
3 Точно така
18:36 07.04.2022
4 карчи
Коментиран от #5
18:36 07.04.2022
5 Никой никого няма да прецака
До коментар #4 от "карчи":
Това е поредната фалшива новина с кликбейт заглавие.Присъединилите са се към идеята на Тесла, а не към Тесла.
"Tesla ще разчита на камери за събиране на данни от повече от 1 милион превозни средства на пътя, за да разработи своя собствена автоматизирана технология за шофиране."
Поредната лъжа. Тесла няма да разчита в бъдеще на камерите на един милион автомобила, а вече над пет години разчита на камерите на всички свои автомобили, които всички до един са оборудвани с камери и само за миналата година Тесла произведе един милион броя, а по улиците вече се движат поне два милиона автомобили с автопилот и камери на Тесла. И този автопилот няма да го разработва тепърва, а както самите пишете в статията се очаква до края на тази година вече да го завърши, защото разработката му започна преди десетина години - нещо което Toyota тепърва започва.
18:46 07.04.2022
6 Един е лидер, останалите го следват
Всички обясняваха и продължават да обясняват, че за автономно управление радарите и лидар са задължителни.
Компанията е купена от Toyota е първата, която се вслушва в думите му.
Илон Мъск от години повтаря, че водородът е пълна глупост, който само гълта огромни сили и средства, а няма дори и теоретичен шанс за успех, а електромобилите са бъдещето.
Дали Тойота ще го послуша най-накрая?
Като гледам, само за няколко месеца от отричане на електромобилите напълно, заявиха че ще разработят 30 модела електромобили през следващите 3 години. Дали обаче ще се откажат от водорода? По правилния въпрос е ... кога?
Коментиран от #7, #9
18:53 07.04.2022
7 отворко
До коментар #6 от "Един е лидер, останалите го следват":
Ти ходил ли си в Япония? Имаш ли си представа от кога имат електробуси и автобуси на водород? Четеш из нета глупости и вярваш ! Аз съм ги виждал пък ти вярвай на когото искаш!19:39 07.04.2022
8 Мара отварачката
Отговора е много прост - приблизително колкото електромобила продава само Тесла за две седмици. Каквото и друго да кажеш ще е сляпа Вяра!
20:46 07.04.2022
9 Хайл
До коментар #6 от "Един е лидер, останалите го следват":
Ганев помислих че ти си писал статията,но с този коментар се издаде както винаги...ЕЛЕКТРИЧКИТЕ СА МЪРТВО РОДЕНИ РАЗБЕРИ ЧЕ ТОВА ИЗКУСТВЕНО ДИШАНЕ ЩЕ СВЪРШИ-МЪСК ВДИГНА ВЕЧЕ ЦЕНАТА И КАТО ОПЛЕТЕ МНОГО ХОРА С ЛЪЖИТЕ СИ,ЩЕ ИМ СЪБЕРЕ ПАРИТЕ И ЩЕ ИМ ГО ПОКАЖЕ ПРЕЗ ДЖОБА...КАТО СЕ НАБУТАШ С ЕЛЕКТРИЧКА НА КОЙ ЩЕ Я ПОДАРИШ ТОГАВА КАТО НИКОЙ НЯМА ДА Я ИСКАКоментиран от #10
21:19 07.04.2022
10 Давай ти си
До коментар #9 от "Хайл":
Сега си сложи осем плюса и си повярвай че след като имаш толкова плюсове, казаното от тебе е вярно и електричките са мъртвородени и до 1 година всички ще са ги забравили и света ще премине към водород.21:38 07.04.2022
11 ComfortablyNumb
------------------------------------------------------------------------------------------------
Не е верно че са малък брой превозни средства. В Сан Франциско не минава минута да не видиш някоя от колите на гугъл . Някога са толкова на често че се виждат спрели на светофар няколко едновременно , една до друга или една зад друга. Усещането е за хиляди коли. Не съм сигурен колко време ще отнеме но автономните коли идват. Дойде ли време да правят по малко катастрофи от човека с един порядък тогава технологията идва като горски пожар . А те катастрофите са на 90% от човешкия фактор.
23:51 07.04.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Айкю 1
13:15 09.04.2022