Вече ви разказахме накратко за това, че BMW представи удължена версия на база на X5. По-любопитното е, че от компанията я определят, като първата лимузина с повишена проходимост или по-кратко казано - кросоувър-лимузина.
Що се отнася до индексите на иновацията, то те са по аналогия с баварските седани. Така дългата база се нарича X5 Li, а за началото на продажбите ще бъдат налични две бензинови версии - X5 xDrive30Li и X5 xDrive40Li.
Разширяването на линията от баварски кросоувъри е заслуга на китайското съвместно предприятие BMW-Brilliance. В Китай версиите с дълга междуосна база са много търсени, така че BMW реши да играе и в нов пазарен сегмент - този на кросоувърите.
Дизайнерите на BMW успяват да увеличат органично стандартното X5 - задната врата е „разтегната“ със 130 милиметра, а височината се увеличава само с три милиметра. По отношение на междуосието, то също е по-голямо и това на X5 Li е равно на флагмана X7 - и двата модела имат 3 105 мм между осите.
Така вторият ред на BMW X5 Li става много по-просторен, но отделни седалки не са предвидени - само обикновен триместен диван. Топ версията има регулируем ъгъл на облегалката, двусекционен панорамен покрив, лазерни фарове и въздушно окачване и др.
Техническият пълнеж е без промяна: базовото BMW X5 xDrive30Li е оборудвано с четирицилиндров 2,0-литров двигател с мощност 272 конски сили (400 Нм), а по-мощната версия на X5 xDrive40Li е оборудвана с трилитров турбо шестак (370 конски сили, 450 Нм). И в двата случая трансмисията е осемстепенна автоматична, а задвижването - на всички колела (xDrive).
Публичният дебют на BMW X5 Li ще се състои през април; тогава цените ще бъдат обявени. Кросоувърът с дълга база ще започне да се сглобява в Китай, така че лимузината със сигурност ще бъде по-евтина от обичайния американско производство X5, който струва 700-840 хиляди юана (11,36-13,65 милиона рубли). Извън Средното кралство удължено BMW X5 няма да се появи.