7 Януари, 2022 10:59, обновена 7 Януари, 2022 13:05 20 86832

Audi, BMW или Mercedes: Кой продаде най-много коли у нас през 2021-а и как е по света?

  • audi-
  • bmw-
  • mercedes-benz-
  • нови автомобили-
  • продажби-
  • 2021
Audi, BMW или Mercedes: Кой продаде най-много коли у нас през 2021-а и как е по света? - 1

Отговор на този въпрос можем да открием от статистиката на асоциацията на вносителите, която всяка година дава данни за продажбите на автомобили у нас. За изминалата година традиционният лидер Dacia запазва лидерството си, но сега ще обърнем внимание на германското премиум трио Audi, BMW и Mercedes.

Mercedes-Benz GLE

Audi, BMW или Mercedes: Кой продаде най-много коли у нас през 2021-а и как е по света?

Тези три марки са традиционно силни на нашия пазар за нови коли, но няколко години подред BMW беше тази, която успяваше да продаде най-много нови автомобили в България. Сега обаче положението е различно и имаме нов лидер. Става дума за Mercedes-Benz, които за първи път от доста време насам успяват да изпреварят баварците. Audi са на третата позиция.

BMW X5

Audi, BMW или Mercedes: Кой продаде най-много коли у нас през 2021-а и как е по света?

През изминалата година в България са продадени 1 194 нови Mercedes-а, докато продадените BMW-та през 2021-а са 1 119. Както вече споменахме Audi са на третата позиция с реализирани продажби у нас от 625 автомобила.

Audi Q8

Audi, BMW или Mercedes: Кой продаде най-много коли у нас през 2021-а и как е по света?

В общото класиране по марки, продали най-много нови автомобили на родния пазар Audi се нарежда на 15-а позиция с 625 продадени коли, като най-продаваният модел е Q8. Вторият BMW заема 12-тата позиция в общата подредба с продадени 1 119 автомобила, а техният бестселър е Х5. Новият лидер Mercedes е успял да продаде у нас през миналата година 1 194 нови автомобила и в генералното класиране се нарежда на 11-о място. Най-продаваният Mercedes у нас е GLE.

Audi, BMW или Mercedes: Кой продаде най-много коли у нас през 2021-а и как е по света?

Любопитна е и картината за продажбите на германските премиум марки в световен мащаб. Там се случва точно обратното. BMW изпревари Mercedes по продажби за първи път от шест години. BMW AG продаде повече премиум леки автомобили миналата година от основния си конкурент Mercedes-Benz. Последният път това се случи през 2015 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 31 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кръчмар

    59 9 Отговор
    Най много ще продаде Голф 4 и Опел астра 2000 г.
  • 2 Кръчмар

    21 7 Отговор
    Най много ще продаде Голф 4 и Опел астра 2000 г.
  • 3 Българин

    46 25 Отговор
    Мечтата на българският комплексар е да кара 15 годишен издухан премиум. А по продажби на нови коли в България и в Европа първенец е Дачия.

    Коментиран от #5, #18, #24, #30

  • 4 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    38 26 Отговор
    Колко точно "маркови" са БМВ сглобено в Китай или Мерцедес с двигател слаган и в Дачия 🤔🤔🤔

    Коментиран от #20


  • 5 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    45 4 Отговор

    До коментар #3 от "Българин":

    Мечтата е друга, а това са възможностите ‼️
  • 6 весо

    20 43 Отговор
    и трите боклук, маде ин Чайна
  • 7 Лексус

    27 56 Отговор
    Абе, има ли още балъци да си купуват тея курници???

    Коментиран от #8

  • 8 Миролюб Бенатов

    47 10 Отговор

    До коментар #7 от "Лексус":

    Не останаха балъци вече ! Никой не си купува Лексус , даже и петнайста употреба !

    Коментиран от #9

  • 9 Komapak

    28 17 Отговор

    До коментар #8 от "Миролюб Бенатов":

    Гроздето е кисело а? 😀😀😀
  • 10 Гост

    28 1 Отговор
    Реално дават нови фешън СУВ-ове под наем и с гаранционна поддръжка с месечна такса около 2 бона. За богати хора е все едно да си платят месечната сметка за ток. Приключението започва при втория собственик извън гаранция.
  • 11 Филиповци

    19 3 Отговор
    Тази статия е грешна ...Аз бих написал ,Коя марка докара повече коли от Германия....
  • 12 Мухаха

    17 30 Отговор
    Германските таралясници още се купуват от селчовците.
    Никой не мисли обаче че те са в първите 10 места по най много дефекти и престой в сервизите …..
  • 13 От Арменеца до шфабите

    15 22 Отговор
    не ми казвайте какво сте продали и колко сте работили, а колко сте спечелили немски крадливи продажници на евроджендърският съюз.Бойкот на всичко немско!Немско масло направено от сметана.пълен боклук и адски вредно.Колите им тотални трошки.Магазините им пълни с боклуци.

    Коментиран от #14

  • 14 А ти какво произведе или продаде Ганьо ?

    22 5 Отговор

    До коментар #13 от "От Арменеца до шфабите":

    Или чакаш спасител, търсиш мандра, мазето на съседа... ?!

  • 15 Боб

    10 13 Отговор
    Никой от тия Ганьовски марки.Мечтата на селото.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 DAS IST EINE GROSSE SCHEISE

    8 14 Отговор
    Трошливи, немски извращения с техниката.
  • 18 Дачия

    21 3 Отговор

    До коментар #3 от "Българин":

    Първенец е Дачия щото тях ги купуват само фирми за служебни коли. При частните регистрации процента е много нисък
  • 19 От опит

    17 19 Отговор
    БМВ - за винаги, Мерцедес - може би, Ауди - ако няма възможност за БМВ или Мерцедес.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 7573

    6 7 Отговор
    Ако бях на перчемчето на мястото щях да наложа санкции на германистандъ, че произвежда чок боклици изключително през последните 10 години. Да плащат репарации и да ни върнат изгубените територии. Защото всичко сме изгубили зарадо тея некадърници утаени
  • 22 …..

    7 6 Отговор
    Нека продават, нова това са коли, които трябва да се купуват нови. Карал съм няколко аудита, 3 бмвта и два мерцедеса и продто след 4-5 години се почва с това, за което плюете долу. Това са премиум коли, за да ги вземеш премиум нови, а не след гаранция да ги ремонтираш целите. Като искаш надеждно след 5 г взимаш японска кола. Хубав ден и безаварийна година.
  • 23 Бмв

    8 9 Отговор
    Бмв то е свръх яко.И аудито е хубаво , само мерцедеса е трагичен.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 25 Xa xa

    2 1 Отговор
    Купете си по една Ладичка
  • 26 Сашо Истината

    9 4 Отговор
    Статистиката е абсолютно некоректна! В бройката на Mercedes-Benz от 1194 автомобила са включени също вановете и лекотоварните модели, каквито при BMW няма. По спомен общият брой на лекотоварните модели на Mercedes-Benz - Citan, Vito и Sprinter са над 300, така че продажбите на леките автомобили Mercedes-Benz са не повече от 900, т.е. BMW е абсолютен лидер на пазара на премиум автомобили в България с над 200 коли повече от Mercedes-Benz и с почти 500 повече от Audi.
  • 27 Бай Тошо

    4 0 Отговор
    Същите, които едно време купуваха Лади без ред от Мототехника, сега купуват премиуми...защо така ве другари
  • 28 РВ6666

    3 2 Отговор
    Ауди са вечния 3ти. в класацията между трите бранда.
  • 29 Лаик

    3 0 Отговор
    Да сте видяли или чули роми да карат Lexus!!!!!
    Не. Що ли? А роми да карат Мерцедес, Бмв или ауди - бол. Що ли?
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 димитър

    2 2 Отговор
    ауди са родени 3-ти и винаги ще си останат там,не слушайно Мерцедес казаха,че имат само един конкурент и това е БМВ
  • 32 Георги

    1 0 Отговор
    Оххх , чета коментари и незнам да плача или да се смея :D , За Мерцедес и BMW немога да говоря защото не съм имал и поддържал (и нямам намерение) но Ауди имам личен опит . Ауди А4 B8 с 3 Литровият Дизелов двигател , 3 години на пътя и общо за обслужване съм дал 1900 лева . Колите са здрави и много приятни за каране , Автокъщите вкарващи боклуци са виновни за лошата репутация на трите марки. Всеки пък като чуя че Ауди били само по сервизите и ми става толкова смешно. Еми ако си купиш екземпляр който не е на 500 000 км. няма да се налага толкова често да се ремонтира. за втора ръка бил казал покупка на 150 000 и продажба на 250 000 км. след 250 000 км. пробега си казва неговото и се налага смяна на части, нищо не е вечно. Ако купуваш немски премиум автомобил то тогава трябва да можеш да го обслужваш по часовник без закъснения , ако трябва да изчакаш до заплата тука 15 - 20 дена за да си оправиш алтернатора (примерно) значи не си за този клас автомобил. P.S. - Най новите който се водят Clean-Diesel 2016+ не ги препоръчвам употребявани . Там боли глава да се оправят след гаранционно заради всичките регулаций за Еко емисий . Ако ще е Дизел или до 2016 или Нов , ако искате дизел след 2016 или малките мотори като 2.0 или бензин.
    Поздрав от Пловдив :)