Отидете към основна версия

6 662 33

И Монголия ни изпревари: Започва производство на електромобили

  • монголия-
  • електромобили-
  • производство

Новите монголски коли са базирани на малко известни китайски модели

За първи път за компанията Bars Motors стана известно в началото на тази година. Това е монголска автомобилна марка, която реши да пусне електромобил, а идеята е да започне производство и на хибрид. "Китаецът" с монголска емблема се нарича MOZO - абревиатура, която в свободен превод означава "Интелигентността на монголския народ". Съвсем скоро след електромобила марката ще започне да произвежда и хибриден модел.

Наивно е обаче да се вярва, че Монголия, която няма никакъв опит в разработването на автомобили, ще успее да проектира електрически автомобил. Следователно моделът, както вече споменахме, е взет наготово от малко известната дори в Китай компания Hengrun Auto, основана през 2014 г. Техният кросоувър Hengrun HRS1 дебютира в Поднебесната империя миналото лято и веднага заинтригува медиите с външния си вид, който е смесица от Beijing BJ40 и Suzuki Jimny . Машината е с дължина 3560 мм, ширина 1610 мм и височина 1705 мм. Междуосието е 2250 мм.

Всъщност MOZO Hero се различава от оригинала само по логото. Електрическият силов тракт не е променен. Той се състои от електромотор с мощност 44 конски сили на задната ос, който ускорява тежащия 1 020 кг електрически автомобил до максималните 102 км/ч. Батерията е с капацитет от 28.2 kWh и позволява изминаване с едно зареждане на до 305 километра по остарялата методология NEDC. Цените започват от 79 милиона тугрика (приблизително 25 000 евро по текущия обменен курс).

Но това не са всички изненади, които ни е подготвила младата монголска автомобилна индустрия. Както се оказа, Bars Motors подготвя хибриден кросоувър MOZO E-Vision. Това обаче също не е монголска разработка, защото колата е базирана на модела Zotye T300, а бензиновият двигател е Mitsubishi 4G15 със 112 конски сили.

Bars Motors обаче надграждат, като добавят два електрически мотора към задните колела с обща мощност от 102 к.с., което прави автомобила 4х4. Запасът от мощност все още не е разкрит, но капацитетът на батерията е доста приличен за хибридни модели - 36 kWh. Някои дребни промени са направени и по екстериора. Например, производителят счита за необходимо да инсталира декоративен елемент с изображение на снежен леопард на предните калници.

Въпреки това MOZO E-Vision съществува засега само на официални рендери и все още няма информация за момента на започване на производството. Но цената вече е известна - 129 милиона тугрика (40 000 евро). Bars Motors има малка фабрика, която се нарича първото предприятие, работещо на блокчейн технология. Производственият му капацитет е само 2 500 автомобила годишно.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 13 гласа.

Свързани новини