Last news in Fakti

8 Юли, 2022 14:07 6 432 33

И Монголия ни изпревари: Започва производство на електромобили

  • монголия-
  • електромобили-
  • производство

Новите монголски коли са базирани на малко известни китайски модели

И Монголия ни изпревари: Започва производство на електромобили - 1

За първи път за компанията Bars Motors стана известно в началото на тази година. Това е монголска автомобилна марка, която реши да пусне електромобил, а идеята е да започне производство и на хибрид. "Китаецът" с монголска емблема се нарича MOZO - абревиатура, която в свободен превод означава "Интелигентността на монголския народ". Съвсем скоро след електромобила марката ще започне да произвежда и хибриден модел.

Наивно е обаче да се вярва, че Монголия, която няма никакъв опит в разработването на автомобили, ще успее да проектира електрически автомобил. Следователно моделът, както вече споменахме, е взет наготово от малко известната дори в Китай компания Hengrun Auto, основана през 2014 г. Техният кросоувър Hengrun HRS1 дебютира в Поднебесната империя миналото лято и веднага заинтригува медиите с външния си вид, който е смесица от Beijing BJ40 и Suzuki Jimny . Машината е с дължина 3560 мм, ширина 1610 мм и височина 1705 мм. Междуосието е 2250 мм.

Всъщност MOZO Hero се различава от оригинала само по логото. Електрическият силов тракт не е променен. Той се състои от електромотор с мощност 44 конски сили на задната ос, който ускорява тежащия 1 020 кг електрически автомобил до максималните 102 км/ч. Батерията е с капацитет от 28.2 kWh и позволява изминаване с едно зареждане на до 305 километра по остарялата методология NEDC. Цените започват от 79 милиона тугрика (приблизително 25 000 евро по текущия обменен курс).

И Монголия ни изпревари: Започва производство на електромобили

Но това не са всички изненади, които ни е подготвила младата монголска автомобилна индустрия. Както се оказа, Bars Motors подготвя хибриден кросоувър MOZO E-Vision. Това обаче също не е монголска разработка, защото колата е базирана на модела Zotye T300, а бензиновият двигател е Mitsubishi 4G15 със 112 конски сили.

Bars Motors обаче надграждат, като добавят два електрически мотора към задните колела с обща мощност от 102 к.с., което прави автомобила 4х4. Запасът от мощност все още не е разкрит, но капацитетът на батерията е доста приличен за хибридни модели - 36 kWh. Някои дребни промени са направени и по екстериора. Например, производителят счита за необходимо да инсталира декоративен елемент с изображение на снежен леопард на предните калници.

Въпреки това MOZO E-Vision съществува засега само на официални рендери и все още няма информация за момента на започване на производството. Но цената вече е известна - 129 милиона тугрика (40 000 евро). Bars Motors има малка фабрика, която се нарича първото предприятие, работещо на блокчейн технология. Производственият му капацитет е само 2 500 автомобила годишно.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нищо

    31 2 Отговор
    Важното е да сме съпричастни помагачи !
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Хихихи..

    20 14 Отговор
    Ганю спря до Чушкопека,скоро и остров Тамбукту ще пусне турбо-газов седан с мексикански боб захранван..

    Коментиран от #7, #16

  • 4 Реалист

    40 3 Отговор
    Кирооо, Харвардски измамнико, какво стана със завода в Ловеч?! Взе парите и си траеш, а?!
  • 5 Пешо

    9 24 Отговор
    Тази новина ме разтърси из основи. Не бих посмял да се кача на китайско менте камо ли на менте пройзведено в Монголия. Там се придвижват само с 1 конска сила. 😄😄😄

    Коментиран от #11, #19

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Бам оравиш

    8 6 Отговор

    До коментар #3 от "Хихихи..":

    Че си османски ром, пълен с комплекси, изоставен тук от империята, и която и до днес не иска да го приеме за равен с останалите роми в нея, да не говорим за пълноправните граждани! Сега хихихихихихихихи!
  • 8 Фффффф

    23 8 Отговор
    България е толкова пропаднала държава,че всеки който чуе думата България бяга като дявол от тамян
  • 9 Мичурин

    19 0 Отговор
    Да, ама ние произвеждаме тикви!!!
  • 10 Мартин

    23 1 Отговор
    Да бе да! Никой не може да изпревари Кире. Той за 6 месеца построи интерконектор с Гърция, че и газ пусна по него. Завода за електромобили ще го построи за 6 часа, само два пъти да кликне с мишката и знаеш ли как бързо ще го построи, а? В метавселената е така. Е, в реалността е друго. Но пък като сте балами и живеете в реалността. Друго си е да си сложиш виртуалните очила и цък цък, мегааааааа.....
  • 11 МмммА

    22 3 Отговор

    До коментар #5 от "Пешо":

    Я се огледай у вас и намери нещо дето не е произведено в Китай

    Коментиран от #26

  • 12 Глей ти..

    4 14 Отговор
    Монголско чудо, браво на тях, електромобила го теглят два коня, и на купето отгоре се мъдри Чингиз хан.
  • 13 Пилот на Ферари

    18 2 Отговор
    Бе то нас всички ни изпревариха . И от лява и от дясно . Албанци ,Македонци ,Монголци , Африканци .....
    За това пък ние произвеждаме качествени капачки за буркани и чушкопеци .
    А имаме и много квалифицирани форумни специалисти за автомобили трета употреба .
    Нека да ги е яд останалите !
  • 14 ами

    10 0 Отговор
    това е защото нямат министерство на растежа
  • 15 Димов

    14 0 Отговор
    Като сме девета дупка на такозту, всеки може да ни изпревари. Ама сме в два съюза, където лакействаме яко, а
  • 16 Димов

    20 1 Отговор

    До коментар #3 от "Хихихи..":

    Питай дядо си, кога Ганьо правеше лазерни системи Хеброс и имаше цял институс с инженери, които развиха този отрасъл, преди англоговорящите? Питай, питай
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 ПРОСТО КИРО И КОКОРА НИ УНИЩОЖАВАТ

    10 4 Отговор
    ВИЕ ДОСЕГА НЕ РАЗБРАХТЕ ЛИ ЧЕ НИЕ СМЕ БАНАНОВА КОЛОНИЯ НА ЕС И САЩ. И КАТО ТАКАВА НЯМАМЕ ПРАВО ДА ПРОИЗВЕЖДАМЕ. ИМАМЕ ПРАВО САМО ДА ОСИГУРЯВАМЕ ПОЛЕЗНИ ИЗКОПАЕМИ, ЗЛАТО,МЕД,МАНГАН, ЦИНК ЗА ЖЪЛТИ СТОТИНКИ!!!

    Коментиран от #25, #28, #33

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 работническо дело

    8 3 Отговор
    Първото поколение български металорежещи машини с ЦПУ се появява в началото на 1970-те години. Производството е съсредоточено в заводите за металорежещи машини, принадлежащи на два производствени холдинга: ДСО ЗММ (в което са включени ЗММ - София, ЗММ Металик - Пазарджик, ЗММ Машстрой - Троян, ЗММ - Сливен, ЗММ - Асеновград) и ДСО Металхим. Основното предприятие на ДСО Металхим за производство на металорежещи машини с ЦПУ е комбинатът Фридрих Енгелс - Казанлък. Неговата производствена гама включва вертикални конзолни фрезови машини с ЦПУ, хоризонтални и вертикални обработващи центри. В завода в Сопот се произвеждат стругови машини с ЦПУ.

    С течение на годините производствената листа непрекъснато се разширява и разнообразява. ДСО ЗММ например предлага една изключително богата гама от стругови машини с ЦПУ и стругови центри, обработващи центри и шлифовъчни машини с различни типоразмери, компоновки, технологични възможности, технически характеристики, точност и производителност. Произвеждат се също така високопрецизни и свърхпрецизни образци. На базата на български металорежещи машини с ЦПУ се създават гъвкави автоматизирани производствени системи (ГАПС), комплекси от автоматични линии, автоматизирани технологични модули. Продукцията намира добър прием както у нас, така и в чужбина.
  • 24 Йойо

    3 1 Отговор
    Ние сме толкова зле,че и Тамбукту ще не изпревари.Нормално.

    Коментиран от #27

  • 25 Кокъл

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "ПРОСТО КИРО И КОКОРА НИ УНИЩОЖАВАТ":

    Не,колега грешиш.Ние имаме право да работим за 300 евро,и да мълчим.Алчни работодатели,злобни и мизерни душички А,за производство недей,ние сме далеч светлинни години от нормалният свят.
  • 26 Пешо

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "МмммА":

    Огледах се и видях че имам още ментета за изхвърляне на боклука.

    Коментиран от #32

  • 27 Иво

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Йойо":

    Като има толкова неграмотници в България трудно ще напреднем.
  • 28 666

    3 5 Отговор

    До коментар #21 от "ПРОСТО КИРО И КОКОРА НИ УНИЩОЖАВАТ":

    Спрете да ядете банани. Ако си отидете в Русия там никога няма да видите банани. хаха🤩🤩🤩🤩
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 ами изхвърляй

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Пешо":

    никой не те спира
  • 33 ТОВА Е ИСТИНАТА!

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "ПРОСТО КИРО И КОКОРА НИ УНИЩОЖАВАТ":

    ТО САМО ДА Е МОНГОЛИЯ!!! ТО И ВИЕТНАМ МНОГО НИ Е ИЗПРЕВАРИЛ В ОБЛАСТТА НА РАБОТЕЩА ИКОНОМИКА, НА СВЕТЛИНИ ГОДИНИ Е ПРЕД НАС. ЗА 32 ГОДИНИ ФАЛШИВА ДЕМОКРАЦИЯ ЗАПАДА НИ ЗАТРИ.