Отидете към основна версия

31 643 36

Къде изчезва маслото от двигателя

  • съвети-
  • масло-
  • разход на масло

Разказваме за най-честите причини

Проверката на моторното масло е непопулярна операция сред по-младите шофьори. Следователно спадът в нивото му често е изненада за водача. Но къде отива маслото? Това ви разказваме сега.

Естествена консумация


Във всеки двигател маслото изгаря заедно с горивото: оставайки по стените на цилиндъра по време на хода на буталото надолу, вливайки се в горивната камера през клапаните, извеждайки се в всмукателна система заедно с картерните газове през вентилационната система. Поради някои конструктивни особености при някои съвременни двигатели тези естествени разходи са доста високи - официално има коли, които имат нормален разход от литър на 1000 км. Нищо не може да се направи срещу тези разходи. Преди да купите автомобил е добре да прочетете фабричната документация, където са посочени разхода на масло - или на 1000 км, или на 1 литър гориво.

Консумация от износване на триещи се елементи


Всъщност това са същите естествени разходи, но значително увеличени с възрастта на двигателя. Маслото изчезва поради големите пролуки между семерингите и стените на цилиндъра, както и поради износване на клапаните. Още повече масло навлиза в горивната камера от небалансирана вентилационна система. където изгаря. Тези проблеми могат да бъдат решени само чрез ремонт на двигателя - ако не цялостен "основен", то поне подмяна на буталните пръстени.

Повреда от запушване на вентилационната система


При по-старите двигатели въглеродните отлагания от маслото могат да запушат каналите на вентилационната система, поради което се образува повишено налягане на газовете в картера. Съответно с тези картерни газове смазката се изстисква там, където не трябва. Този проблем може да бъде преодолян чрез цялостно почистване на системата за вентилация на картера.

Течове през стари гарнитури


Стари и повредени уплътнители позволяват на маслото да преминава през съединенията на картера, капака цилиндровата глава и от други места, където има гарнитури. Обикновено тези уплътнения могат да бъдат сменени на сравнително ниска цена.

Специален случай


Има и друга причина, която не е много забележима, но увеличава загубата на масло в двигателя. Случва се собственикът да не използва вида масло, посочен от производителя на автомобила. Например в магазините обичат да предлагат на автомобилистите по-добри и по-модерни видове масла. И доста често те правят на купувача „мечешка“ услуга. Например, често по-тънко масло с несъответстващ клас на вискозитет изгаря по-активно от препоръчаното от производителя масло. Следователно, ако двигателят не показва други прояви на износване, можете да опитате да се върнете към „родния“ тип смазка - и може би нормалната консумация ще се върне.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 31 гласа.

Свързани новини