11 Август, 2022 16:00 34 450 36

Къде изчезва маслото от двигателя

  • съвети-
  • масло-
  • разход на масло

Разказваме за най-честите причини

Къде изчезва маслото от двигателя - 1

Проверката на моторното масло е непопулярна операция сред по-младите шофьори. Следователно спадът в нивото му често е изненада за водача. Но къде отива маслото? Това ви разказваме сега.

Естествена консумация

Къде изчезва маслото от двигателя


Във всеки двигател маслото изгаря заедно с горивото: оставайки по стените на цилиндъра по време на хода на буталото надолу, вливайки се в горивната камера през клапаните, извеждайки се в всмукателна система заедно с картерните газове през вентилационната система. Поради някои конструктивни особености при някои съвременни двигатели тези естествени разходи са доста високи - официално има коли, които имат нормален разход от литър на 1000 км. Нищо не може да се направи срещу тези разходи. Преди да купите автомобил е добре да прочетете фабричната документация, където са посочени разхода на масло - или на 1000 км, или на 1 литър гориво.

Консумация от износване на триещи се елементи

Къде изчезва маслото от двигателя


Всъщност това са същите естествени разходи, но значително увеличени с възрастта на двигателя. Маслото изчезва поради големите пролуки между семерингите и стените на цилиндъра, както и поради износване на клапаните. Още повече масло навлиза в горивната камера от небалансирана вентилационна система. където изгаря. Тези проблеми могат да бъдат решени само чрез ремонт на двигателя - ако не цялостен "основен", то поне подмяна на буталните пръстени.

Повреда от запушване на вентилационната система

Къде изчезва маслото от двигателя


При по-старите двигатели въглеродните отлагания от маслото могат да запушат каналите на вентилационната система, поради което се образува повишено налягане на газовете в картера. Съответно с тези картерни газове смазката се изстисква там, където не трябва. Този проблем може да бъде преодолян чрез цялостно почистване на системата за вентилация на картера.

Течове през стари гарнитури

Къде изчезва маслото от двигателя


Стари и повредени уплътнители позволяват на маслото да преминава през съединенията на картера, капака цилиндровата глава и от други места, където има гарнитури. Обикновено тези уплътнения могат да бъдат сменени на сравнително ниска цена.

Специален случай

Къде изчезва маслото от двигателя


Има и друга причина, която не е много забележима, но увеличава загубата на масло в двигателя. Случва се собственикът да не използва вида масло, посочен от производителя на автомобила. Например в магазините обичат да предлагат на автомобилистите по-добри и по-модерни видове масла. И доста често те правят на купувача „мечешка“ услуга. Например, често по-тънко масло с несъответстващ клас на вискозитет изгаря по-активно от препоръчаното от производителя масло. Следователно, ако двигателят не показва други прояви на износване, можете да опитате да се върнете към „родния“ тип смазка - и може би нормалната консумация ще се върне.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Абе

    49 12 Отговор
    как тъй на нормалните япончета не им се пие масло, за разлика от бюргерите

    Коментиран от #5, #7

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 напълно

    32 0 Отговор

    До коментар #3 от "да де":

    си прав "Съответно с тези картерни газове смазката се изстисква там, където не трябва."- това никой не може да го разбере.

    Коментиран от #22

  • 5 Хонда

    34 3 Отговор

    До коментар #2 от "Абе":

    Дълги години имах Хонда с D16A8 която пиеше по 0.4 литра на 1000, вървеше на бяс без да пуши и беше най-надеждната кола която съм притежавал. Като я продадох беше на 25 години и двигателя не беше бутван.

    Коментиран от #23

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 КОй

    9 18 Отговор

    До коментар #2 от "Абе":

    Брейй бюргер щрасе, 11000км за месец и 50хил за година и половина и нито капка(Тук не вклучвам обслужването, то си е отделно) масло. Как ли става?
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 бутален пръстен от село

    19 0 Отговор
    Хаха. Яки съвети дават тука заради "бутален пръстен" да правиме основен ремонт
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Тити

    31 1 Отговор
    Купете си vag tsi или рено с tce и ще седите повече на щеката на масло от колкото на волана

    Коментиран от #12, #24

  • 12 КОй

    10 24 Отговор

    До коментар #11 от "Тити":

    Еми имам, и както казах по- горе нямам такива проблеми. 2019г е колата пътувам из цяла Европа със семейството без никви грижи. Имах и японка, на 1000км по 1л масло, изобщо не съжалявам и с кеф си я карах, НО сега даже и резервна бутилка не нося. Нека ужанковците да пукат минуси хич ми не е, аз сум на плаж в Испания и пукам коктейли ха-ха-ха

    Коментиран от #14, #15, #16, #17, #32

  • 13 Механик

    37 1 Отговор
    Съвременните автомобили си имат сигнализация за ниско ниво на маслото. Така че не е необходимо всеки ден парцалче в ръка да проверяваме нивото на маслото.
    А къде отива маслото е ясно дори на малко дете. Ако не тече, значи излиза през ауспуха.
    Не се иска много акъл, за да определиш от къде ти се губи маслото. Просто се иска малко познания по това какво е ДВГ и как работи. Ама то това го няма у фейса и у тик-тока.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 КОй

    8 11 Отговор
    УУУ гледам някво рашистче се е напъвало да умува нещо.Леко баце че да не избиеш нещо през ушанката. Така е, когато гроздрето е кисело, ближем иглуто в Сибир. Докато едни обикаляме и си правим кефа, другите ще се пените из коментарите ха-ха-ха
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 оня с коня

    18 3 Отговор
    БМВ-то ми Дизел,204 коня 6 цилиндъра харчи около 500грама масло на 10 хил. км.И знам че е незначително малко-при това проверявано в годините,но ОТ СКУКА на всеки 10 дена го проверявам.И така :Вадя щеката,забърсвам с парцала,пъхам я дето трябва,отчитам показанията.За да съм сигурен обаче,ПОВТАРЯМ процедурата,т.е. пак вадя,забърсвам С ПАРЦАЛА и т.н.И нека Специалистът в статията да си приказва къде отивало маслото...Никога обаче такива "стандартни всезнайковци" като него няма да стигнат Моето ниво ,т.е. да открият че Маслото може да отива В ПАРЦАЛА за избърсване на Щеката!

    Коментиран от #28, #33

  • 21 Алексей

    13 1 Отговор
    Съвременните ДВГ страдат и от друг недостатък. На щеката на маслото има два максимума. Единият е като сменята маслото до къде стига предписаното клоличество, например 5-те литра. В процеса на експлоатация от една страна то изгаря, къде повече, къде по-малко. Но регенерациите на филтрите за отработени газове, при които технологията е така наречен 5-ти такт на впръскване при изпускателният такт, води до проникване на гориво в двигателното масло. И се получава така, че изгорялото масло се компенсира от проникващото в картера гориво, а и не само това, но нивото на маслото започва да се увеличава. При дизелите не е толкова драматично, тъй като самото гориво има свойствата да смазва. Разбира се това влошава характеристиките на маслото. При мен на 5 литра масло е допустимо да се добавят 2 литра нафта, преди да се наложи смяна, ако не са достигнати максимално предписаните 30 000 км за смяна на маслото. Колкото повече се кара на къси градски разстояния, толкова по-чести са регенерациите, толкова по-бързо 2-та литра нафта запълват маслото в картера.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Психo от Курило

    14 3 Отговор

    До коментар #5 от "Хонда":

    Е, и??? Да си оставим новите коли и да хукнем да търсим дърти Хонди? Ако ръждата ги е пожалила де.
  • 24 После Софиянец

    7 4 Отговор

    До коментар #11 от "Тити":

    Глупости, колата ми е tsi и заводски и дават до литър от смяна до смяна или малко повече ако я караш на лудница. За 300000 км ми е икономисала тонове гориво в сравнение със същата кола, но с 2.0 обикновен инжекцион. И двете са ВАГ и проблеми и с двете не съм имал, освен обслужвания и някой и друг датчик. Купувани са нови.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Софиянец

    6 1 Отговор
    Чудесна статия за ВАГ фенове :)))
  • 28 Кози

    13 3 Отговор

    До коментар #20 от "оня с коня":

    В твоя случай маслово отива на парцала :D
    На 10 дена проверявал масло.. направо се ожени за тая талига
  • 29 ПАРТИЕЦ

    6 1 Отговор
    УСЕЩАТЕ ЛИ КАК ТОВА ВЕСТНИЧЕ ВСЕКИ ДЕН ПРИКОТКВА АУДИТОРИЯ, СЪБИРА ДВЕРИЕ И ПОСЛЕ Я НАСТРОЙВА ДА ГЛАСУВА ЗА ОПРЕДЕЛЕНА ПОЛИТИЧЕСКА СИЛА, ЧРЕЗ СТАТИИ И КОМЕНТАРИ ?
  • 30 Японеца

    3 1 Отговор
    Питайте феновете на бенве? Там разхода е страшен! Но всички съвременни коли лапкат масло
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Действително

    5 0 Отговор
    много от новите коли имат безобразно висок "нормален" разход на масло, което се дължи на всякакви екологични изгъзици и най-вече на това че инженерите вече нямат решаващо мнение, вместо тях мислят мениджъри и екочиновници разни.
    За вентилацията на картера - основния проблем като се позапуши е че т.нар. маслоотделител спира да работи и не отделя маслото от картерните газове, съответно то изгаря. Ефекта може да е много голям, преди години едно елементарно почистване на вентилацията на картера свали разхода на масло на една кола от 2-3 литра на 1000км до около 200 милилитра/ 1000км! Собственика си мислеше че е за основен ремонт, а проблема се реши практически без пари.
  • 35 ДОКО

    4 1 Отговор
    ВСИЧКО ИЗЧЕЗВА КЪМ БАНКЯ..
  • 36 Ал Тъпоне

    2 0 Отговор
    Браво! Аз тази технология съм я пропуснал и така и не съм разбрал кога са започнали да слагат на буталата вместо сегменти семеринги, но това си е то иновации, ноу хау и т.н. Не вървим ние вече от старата генерация с нашите остарели познания!