Проверката на моторното масло е непопулярна операция сред по-младите шофьори. Следователно спадът в нивото му често е изненада за водача. Но къде отива маслото? Това ви разказваме сега.
Естествена консумация
Във всеки двигател маслото изгаря заедно с горивото: оставайки по стените на цилиндъра по време на хода на буталото надолу, вливайки се в горивната камера през клапаните, извеждайки се в всмукателна система заедно с картерните газове през вентилационната система. Поради някои конструктивни особености при някои съвременни двигатели тези естествени разходи са доста високи - официално има коли, които имат нормален разход от литър на 1000 км. Нищо не може да се направи срещу тези разходи. Преди да купите автомобил е добре да прочетете фабричната документация, където са посочени разхода на масло - или на 1000 км, или на 1 литър гориво.
Консумация от износване на триещи се елементи
Всъщност това са същите естествени разходи, но значително увеличени с възрастта на двигателя. Маслото изчезва поради големите пролуки между семерингите и стените на цилиндъра, както и поради износване на клапаните. Още повече масло навлиза в горивната камера от небалансирана вентилационна система. където изгаря. Тези проблеми могат да бъдат решени само чрез ремонт на двигателя - ако не цялостен "основен", то поне подмяна на буталните пръстени.
Повреда от запушване на вентилационната система
При по-старите двигатели въглеродните отлагания от маслото могат да запушат каналите на вентилационната система, поради което се образува повишено налягане на газовете в картера. Съответно с тези картерни газове смазката се изстисква там, където не трябва. Този проблем може да бъде преодолян чрез цялостно почистване на системата за вентилация на картера.
Течове през стари гарнитури
Стари и повредени уплътнители позволяват на маслото да преминава през съединенията на картера, капака цилиндровата глава и от други места, където има гарнитури. Обикновено тези уплътнения могат да бъдат сменени на сравнително ниска цена.
Специален случай
Има и друга причина, която не е много забележима, но увеличава загубата на масло в двигателя. Случва се собственикът да не използва вида масло, посочен от производителя на автомобила. Например в магазините обичат да предлагат на автомобилистите по-добри и по-модерни видове масла. И доста често те правят на купувача „мечешка“ услуга. Например, често по-тънко масло с несъответстващ клас на вискозитет изгаря по-активно от препоръчаното от производителя масло. Следователно, ако двигателят не показва други прояви на износване, можете да опитате да се върнете към „родния“ тип смазка - и може би нормалната консумация ще се върне.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Абе
Коментиран от #5, #7
16:14 11.08.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 напълно
До коментар #3 от "да де":
си прав "Съответно с тези картерни газове смазката се изстисква там, където не трябва."- това никой не може да го разбере.Коментиран от #22
16:21 11.08.2022
5 Хонда
До коментар #2 от "Абе":
Дълги години имах Хонда с D16A8 която пиеше по 0.4 литра на 1000, вървеше на бяс без да пуши и беше най-надеждната кола която съм притежавал. Като я продадох беше на 25 години и двигателя не беше бутван.Коментиран от #23
16:24 11.08.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 КОй
До коментар #2 от "Абе":
Брейй бюргер щрасе, 11000км за месец и 50хил за година и половина и нито капка(Тук не вклучвам обслужването, то си е отделно) масло. Как ли става?16:33 11.08.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 бутален пръстен от село
17:11 11.08.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Тити
Коментиран от #12, #24
17:28 11.08.2022
12 КОй
До коментар #11 от "Тити":
Еми имам, и както казах по- горе нямам такива проблеми. 2019г е колата пътувам из цяла Европа със семейството без никви грижи. Имах и японка, на 1000км по 1л масло, изобщо не съжалявам и с кеф си я карах, НО сега даже и резервна бутилка не нося. Нека ужанковците да пукат минуси хич ми не е, аз сум на плаж в Испания и пукам коктейли ха-ха-хаКоментиран от #14, #15, #16, #17, #32
17:51 11.08.2022
13 Механик
А къде отива маслото е ясно дори на малко дете. Ако не тече, значи излиза през ауспуха.
Не се иска много акъл, за да определиш от къде ти се губи маслото. Просто се иска малко познания по това какво е ДВГ и как работи. Ама то това го няма у фейса и у тик-тока.
17:56 11.08.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 КОй
21:10 11.08.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 оня с коня
Коментиран от #28, #33
22:42 11.08.2022
21 Алексей
06:38 12.08.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Психo от Курило
До коментар #5 от "Хонда":
Е, и??? Да си оставим новите коли и да хукнем да търсим дърти Хонди? Ако ръждата ги е пожалила де.07:33 12.08.2022
24 После Софиянец
До коментар #11 от "Тити":
Глупости, колата ми е tsi и заводски и дават до литър от смяна до смяна или малко повече ако я караш на лудница. За 300000 км ми е икономисала тонове гориво в сравнение със същата кола, но с 2.0 обикновен инжекцион. И двете са ВАГ и проблеми и с двете не съм имал, освен обслужвания и някой и друг датчик. Купувани са нови.07:38 12.08.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Софиянец
08:58 12.08.2022
28 Кози
До коментар #20 от "оня с коня":
В твоя случай маслово отива на парцала :DНа 10 дена проверявал масло.. направо се ожени за тая талига
09:49 12.08.2022
29 ПАРТИЕЦ
11:02 12.08.2022
30 Японеца
15:54 12.08.2022
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Действително
За вентилацията на картера - основния проблем като се позапуши е че т.нар. маслоотделител спира да работи и не отделя маслото от картерните газове, съответно то изгаря. Ефекта може да е много голям, преди години едно елементарно почистване на вентилацията на картера свали разхода на масло на една кола от 2-3 литра на 1000км до около 200 милилитра/ 1000км! Собственика си мислеше че е за основен ремонт, а проблема се реши практически без пари.
15:08 15.08.2022
35 ДОКО
08:20 16.08.2022
36 Ал Тъпоне
09:39 16.08.2022