Last news in Fakti

24 Август, 2022 15:46 12 938 29

CR: Възрастта или пробегът са по-важни при закупуване на употребяван автомобил?

  • съвети-
  • употребяван автомобил-
  • пробег-
  • възраст

Експертите на CR предлагат съвети за закупуване на употребявани автомобили, когато трябва да правите компромиси

CR: Възрастта или пробегът са по-важни при закупуване на употребяван автомобил? - 1
Снимка: Shutterstock

Купувачите на автомобили често са изправени пред дилемата: по-стар модел с по-малък пробег или по-нов, но с голям пробег. И в двата случая предложенията отговарят идеално на техния бюджет, нужди или вкусове. Това, в днешните пазарни условия, се случва доста често, особено у нас, където изборът на превозни средства е голям, но не всички са идеални в техническо отношение. Ако трябва да направите компромис, възрастта или пробегът имат по-голямо значение?

„Тук всъщност няма твърдо правило. Трябва наистина да разгледате внимателно колата, която обмисляте да закупите. Добре е колата да има доказана сервизна история. Погледнете записите за поддръжка и ремонт, за да видите дали е била добре поддържана,” казва Гейб Шенхар, асоцииран директор на програмата за автоматично тестване на Consumer Reports. „Но ако пробегът е необичайно малък, трябва наистина да имате едно на ум - или километражът е превъртян или по-лошо - това е кола, която е престояла без да се експлоатира дълго време.“

Големият пробег не е проблем за правилно поддържан автомобил. Трябва да знаете обаче, че всеки двигател си има лимит на ресурса и е добре за разберете какъв приблизително е той. Освен това имайте предвид, че колите с голям пробег се нуждаят от задължително обслужване и ремонт, като смяна на ангренажен ремък или горивна помпа. Не забравяйте да включите това в бюджета си, като заделите малко пари във фонд за спешни случаи.

Друг фактор, който трябва да вземете под внимание, когато решавате между възраст и пробег, е напредъкът в технологиите, който се случва между една моделна година и следващата.

„Бих се насочила повече към по-новите превозни средства, дори и да имат повече километри“, казва Дженифър Стокбургер, директор операции в Auto Test Center на Consumer Reports. „И причината да го кажа е, че има толкова много напредък по отношение на безопасността и икономията на гориво.

Помислете за неща като електронен контрол на стабилността, камери, предупреждение за челен сблъсък и автоматично аварийно спиране. Колкото по-старо е превозното средство, толкова по-вероятно е да не получите едно от тези ключови подобрения по отношение на безопасността .”

Преди да сключите сделката, проверете колата внимателно в сервиз, който рутинно извършва диагностична работа. Поискайте от механика писмен доклад, описващ подробно състоянието на автомобила, отбелязвайки всички открити проблеми и разходите за ремонта им.

Вземете също отчет от някоя от фирмите от сорта на Carfax, който разкрива дали колата е претърпяла инцидент. Както проверката, така и докладът могат да помогнат при избора ви.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хахаххаа

    30 41 Отговор
    Не виждам дилема! Купете си нов автомобил! Стига с тези кошници!

    Коментиран от #9

  • 2 Адам Хилтън

    45 7 Отговор
    Данъка и разхода на гориво са най-важни, тука сме България а не София.

    Коментиран от #16

  • 3 да де

    66 3 Отговор
    Автоджамбазите у нас нямат проблем с километража, а сервизната книжка им е като детска играчка.
  • 4 Късметлия

    82 10 Отговор
    Карам 20 годишен уникат стопанисван от италиански лекар на едва 77000км и съм много щастлив.Горублянския търговец ми каза,че човека плакал като видял колата си върху автовоза за България.

    Коментиран от #10

  • 5 Джуган

    13 27 Отговор
    Сполучлив модел от реномирана марка, на малко километри и с неизтекла гаранция е най добрият избор, макар и на пръв поглед малко скъп. Караш 2-3 години, продаваш с малка загуба и повтаряш.
  • 6 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    49 2 Отговор
    Най важен е прЕдишният собственик!!!
  • 7 Хе хе

    37 12 Отговор
    Имам мерцедес 1991г. произведен, на 150 000км., като нов е. Онзи ден бях го спрял до един ситроен с4 на 5-6г., моята кола изглеждаше по-запазена.

    Коментиран от #11, #25, #26

  • 8 пенсионер

    21 10 Отговор
    най-добрият вариант - по-нов автомобил с малък пробег от лизингова къща. и в никакъв случай по-стар от 5-7 години.
  • 9 Времена и нрави

    23 3 Отговор

    До коментар #1 от "Хахаххаа":

    Дойдоха едни времена, заек вук/вълк да такова и вълка да си трае. Преди 5-6 години всеки вносител имаше така наречените коли на склад и в определени моменти ги продаваха по цени които си струваха (сменят фейс или друго и т.н.). Откакто всичко се срина и ни е "виновен" вируса, стана да не ти разправям. Новите ЛА скочиха с над 50% и то без да е направено по тях нещо съществено (процента при горивата е долу горе и при колите). "Вносителите" са се надули и ще се спукат. На склад имат оказион и то след 5-6 години на цени повече отколкото е бил нов. Ако искаш друго нямаме, това са коли номер 1, подържани и т.н. - това можеш да чуеш.
    Та както започнах в началото дойде време заек вук да ...........
    А иначе всички сме съгласни, че от новата кола по хубава няма. Народна е тая мъдрост. Не съм измислил нито аз, нито ти, нито някой от тук коментиращите !!!
    Всички живи и здрави и безаварийно !!! Другото .......................
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Така е

    22 5 Отговор

    До коментар #7 от "Хе хе":

    Така е с всички стари модели подържани редовно. Новите каквото и да ги правиш - гледаш как се капва.
    Днешния девиз на автопроизводителите бил "Не е трудно да направиш нещо да работи. Трудното е да го направиш планово да се скапе !" :)) Та в тая насока наистина са постигнали доста ! :))

    Коментиран от #19

  • 12 Купувам което ми харесва

    12 3 Отговор
    Нито едното гледам ниго другото. Купувам което ми харесва
  • 13 оня с коня

    14 3 Отговор
    И Пробегът е важен,и възрастта на колата си казва думата,затова и много хора УМУВАТ кое да предпочетат и кое да пренебрегнат,изчаквайки идеалната Оферта.А годините минават и в някакъв Момент вече Побелелият Кандидат-купувач на употребявано МПС случайно се поглежда в Огледалото и си казва:"А,...Че за какво ми е на тия Години кола и къде ще ходя с нея?"
  • 14 Сектант

    4 4 Отговор
    Възрастта защото повечето нови коли ги правят от гуми и пластмаси които с времето приключват
  • 15 Анонимен

    25 1 Отговор
    За България 90 процента от купувачите ще предпочетат по новия и лъскав автомобил с повече километри и нужда от обслужване и ремонтни.отколкото по стария модел но технически перфектен модел л на същата.защото по новия е по шукар и трябва да се покажем пред обществото че имаме пари и сме гъзари.да можем да се изфукаме пред хората.Българска комплексарщина породена от от последната 30 + беднотия в страната

    Коментиран от #21, #22, #28

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Анонимен

    24 2 Отговор
    В чужбина се движат и автомобили на 15/20 и 30 години но в топ състояние и собствениците им нямат комплекси от автомобилите си.Дори млади хора управляват по стари автомобили и класики в перфектно състояние и не се има усещане за притеснение от колата.В България това нещо го няма.ако те видят с по стар автомобил било дори и перфектно техническо състояние че се убият да ти свирят да те изпреварват и да те засичат

    Коментиран от #23

  • 18 Стария СФ измамник

    26 1 Отговор
    Познавам едни селски тарикати, които могат да направят каквото искате по всяка кола от т. нар. "нов внос" - печатат сервизни книжки, правят печати за тях, фактури за смяна на възли и агрегати, каквото име на автосервиз из Европата поискаш, това ти правят.

    После селския автоджамбазин попълва дати на преглед, километри, смяна на това или онова, техн. прегледи и всичко, каквото пишман купувачите, които се смятат за големи тарикати, ще се сетят да погледнат... Ако колата е била внесена 2018 год., и е гнила 3-4 години по автокъщи, за миг става "нав внос" отпреди 1 месец.
    А като се включат и корумпетата от КАТ, майтапа става пълен.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Култура миянко

    14 2 Отговор
    Преди 12 г на екскурзия в Германия в малко градче,мой познат ми показа опел кадет седан 1.6 на някакви си около 40- 45k. км. реални 4 ск. за 400еu.Самият двигател стоеше с особен златист отенък,какъвто на опели не съм виждал. Не я взех колата защото ,нито съм фен на опел и беше морално остаряла( а пък и между нас споделено имах излишни кинти а и бях много по млад ,а с такава кола никой не можеш да впечатлиш).Та да си дойдем на думата ,ако някои си вземе подобна кола да си ходи от точка а до точка б и да не плаща данък обществено мнение ,след като и смени гуменометалните съединение,защото по принцип живота им е 6-7 години ,може да си я кара още 10-15г без проблем.Итози момент ми се прииска подобна кола,но птичето каца веднъж на рамото.
  • 21 Ром ама кубински

    15 1 Отговор

    До коментар #15 от "Анонимен":

    Това се нарича балкански комплекс,не типично само за тук ,а за целия район около нас.
  • 22 Наблюдател

    18 1 Отговор

    До коментар #15 от "Анонимен":

    Ама абсолютно си прав! Няма нужда да пиша, ти си го казал точно каквото щях да напиша. 90% от хората живеят заради мнението на другите. Овче мислене.
  • 23 Наблюдател

    11 1 Отговор

    До коментар #17 от "Анонимен":

    Това е защото повечето хора искат да са повече от останалите, с по-нова кола, с по-скъп телефон и т.н. показност. Това показва изключителния нарцисизъм на хората и това,че желаят да се покажат пред другите като нещо повече. В София,а и в България виждам все повече сравнително нови автомобили с голям пробег, защото са по-евтини колите с голям пробег. А коя е логиката да се купуват много карани и амортизирани автомобили, а не няколко години по-стар, от по-стария модел, но в изрядно техническо състояние? Освен това,че хората си въобразяват,че около тях се върти света и само тях гледат. А всъщност това няма значение. Но ако трябва да сме честни каквито повечето шофъори,такива и тези,които ги гледат, мисленето е сходно. Хората от обществото съвсем несъзнателно предполагат,че тоя с по-стара кола е по-беден, затова и всеки се стреми към по-нова кола,за да го гледат в по-голямо уважение, тоест такъв човек е комплексиран и живее заради мнението на другите.

    Коментиран от #24, #27

  • 24 Наблюдател

    11 0 Отговор

    До коментар #23 от "Наблюдател":

    И да допълня, не само желание за това да са повече от другите. Хората в едно общество имат склонността да се сравняват. Когато даден приятелски кръг се срещат, или заедно с колеги , роднини и т.н., те се сравняват негласно. Кой какви доходи сравнително има, кой каква кола,какъв телефон, как се облича. Тази склонност към сравнение кара всеки отделен индивид да се стреми да не изостава от тенденцията в неговата група,а ако може и да бъде повече и по-успял от тях. Това не е задължиетелно да е нещо за критика, напротив - то е стимул за постигане на повече успехи, но се вижда ,че никой не приема и не се признава за по-ниско в йерархията от другия,а това вече подлежи на критика. Дори хора с по-ниски и средни доходи се стремят към скъпи автомобили и телефони, което говори за стремеж към показност.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Йо, йо

    8 0 Отговор

    До коментар #7 от "Хе хе":

    Не че да се заяждам, но от 100 Мерцедеса от 90-тещте се пада един запазен на някой мераклия да изглежда добре. От 100 коли на по 5-6 години все ще има някой мърляч да я е занемарил.
  • 27 Наблюдателен

    4 5 Отговор

    До коментар #23 от "Наблюдател":

    Че какво лошо има човек да се стреми да е повече от останалите ? Така се развива, вместо да деградира.
    Вече не важи ли максимата детето да надмине родителите си или поне да опита ?
    Аз предпочитам по-нова кола, отговаряща на определени критерии, пред по-стария и аналог.

    Който си мисли че идеално поддържаната му 20-30 годишна кошница е по-добра от аналогичната и нова такава живее в сериозна заблуда.
  • 28 сдфгх

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "Анонимен":

    Само дето е вярно ако говориш за коли на 15-18-20 години... Стигнеш ли до избор на кола под 10г. рязко ти побеляват косите- безобразно скъпи, с много и скъпи проблеми + мотори с никакъв ресурс които не подлежат на ремонт...
    Решението е простичко- или карате коли производство до около 2010г. (щото са проектирани до 2005-6г. и са последните относително здрави коли), или вадите нова от магазина, карате 5г. и я сменяте със следващата за да имате все нова кола в гаранция...
  • 29 Корги

    12 0 Отговор
    Те в България всичките са на 150 хил. км. Вероятно на запад ги карат по две години и след това стоят в гаражи още 20, за да дойдат в България като нов внос.
    И от 1998 г. да си вземеш, и от 2010 г., все са толкова според автокъщите, хаха!