Last news in Fakti

23 Октомври, 2022 11:00 10 840 18

Какво може да се случи ако рядко сменяте спирачната течност

  • спирачки-
  • спирачна течност-
  • съвети

Ключът към дългия живот на всеки механизъм е неговата редовна и пълна поддръжка

Какво може да се случи ако рядко сменяте спирачната течност - 1

Вече сме научени да сменяме маслото навреме и да не пестим от филтри, да извършваме поддръжка и не се колебаем периодично да се ходим до сервиза за диагностика. Проактивно винаги е по-евтино, отколкото постфактум. Всяка течност в колата обаче има свой собствен експлоатационен живот, където и да се налива. Но защо шофьорите винаги забравят за спирачната течност и как завършва такъв инфантилизъм, ви разказваме сега.

Ключът към дългия живот на всеки механизъм е неговата редовна и пълна поддръжка. Една и съща кола може да издържи години, а може и месеци, разликата е само в собственика и неговия подход към експлоатация и обслужване. Осъзнавайки, че средностатистическият българин няма да види нови автомобили в близко обозримо бъдеще, всички собственици на автомобили са загрижени за „довеждането“ на колите си в прилично състояние.

Добър пример е спирачната течност. Изглежда, че в ръководството, което никой не чете до повредата, пише, че се изисква смяна на всеки 30 000 км или две години. Но това не се прави от болшинството шофьори у нас, а всъщност е много важно.

Какво може да се случи ако рядко сменяте спирачната течност

Междувременно си струва да припомним, че спирачната течност е хигроскопична, тоест абсорбира вода. С течение на времето в нея се събира толкова много H2O, че в системата се появява най-обикновена пара, а поради прегряването, този „коктейл“ кипва. На първо място, такива процеси засягат спирачния педал: той става тежък, не е възможно да се натисне.

Изглежда това е достатъчна причина за незабавна смяна на спирачната течност. Достатъчно, но не последно. Влагата в системата причинява корозия. И къде мислите са появява тя първо? Точно така, в буталата на спирачния апарат. Един ден те просто се задръстват, превръщайки целия механизъм в "недвижим имот".

В този момент собственикът на колата разбира, че има проблем със спирачките, ругае реагентите, по навик купува спирачни апарати и отива в сервиза. Вече там, на подемника, се оказва, че всичко е наред с водачите на спирачките. Но буталото и цилиндърът са покрити с ръжда и се нуждаят от ремонтен комплект.

Какво може да се случи ако рядко сменяте спирачната течност

Всичко това можеше лесно да бъде избегнато, ако собственикът на колата беше сменил спирачната течност навреме или по-добре по-рано. Превантивно, така да се каже. В края на краищата т.нар. превантивни ремонти винаги струват няколко пъти по-евтино, отколкото при настъпване на събитие - пълна повреда на една или друга единица.

Но такава финансова и автомобилна грамотност все не е присъща на родния автомобилист, но и това не е най-важното. Основното е, че спирачката може да откаже в най-наподходящия момент, който да завърши с инцидент с фатален край. И това само защото не сте сменили спирачната течност навреме - според препоръките на производителя.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 44 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Българина

    26 15 Отговор
    пести от гуми и спирачки и затова толкова катастрофи

    Коментиран от #3, #12

  • 2 Абе

    18 12 Отговор
    Нещо не схващам, ако съм купил нови спирачни апарати и съм отишъл в сервиза, кво ме боли че старите бутала са корозирали.
  • 3 Хаха

    54 4 Отговор

    До коментар #1 от "Българина":

    Най-вече пестят Ганявците със стари Х5, Х3, Кайен,Туарег и др.

    Коментиран от #14

  • 4 Майстор

    50 16 Отговор
    Този пасквил е написан от лаик.
    Спирачната течност е в затворена система и няма контакт с въздуха.
    Цилиндрите ръждясват когато се напукат гумичките.
    Когато кипне спирачната течност педала става мек.

    Коментиран от #9

  • 5 123456

    2 1 Отговор
    Ражда
  • 6 Спаркаджия

    4 3 Отговор
    Спека си го карам без спирачки. Не ми трябва спирачна течност.
  • 7 Турбо

    22 6 Отговор
    Нищо няма да се случи.Статия спонсорирана от някой сервиз.
  • 8 Сголемият

    35 2 Отговор
    Има Уреди за измерване на влажността в спирачната течност.
    Не са скъпи. Това с 30 000 са пълни глупости.
  • 9 Кажи къде работиш

    13 8 Отговор

    До коментар #4 от "Майстор":

    Да не стъпваме
  • 10 оня с коня

    14 6 Отговор
    Има хора които са си купили кола,пък нямат пари за ремонти.Аз не ги разбирам тия хора.
  • 11 цирк

    27 2 Отговор
    и какво стана сега, че трябва по-често да сменяме спирачната течност от маслото? Слушаш ли народе - на една смяна на накладки - МИНИМУМ 2 ПЪТИ смяна на спирачна течност. Важно е за твоята сигурност...че няма да ти остане свободен лев в джоба....
  • 12 Манталитет

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "Българина":

    манталитета ни е виновен
  • 13 Нетърпелив

    27 0 Отговор
    Харчете ве, сменяйте всичко през месец. Наще сервизи нямат пари за персонал и персонал няма и пари няма и никой от нищо не разбира, ама някой трябва да харчиииии
  • 14 Zком

    0 6 Отговор

    До коментар #3 от "Хаха":

    И ти сигурно с новия пернишки гоуф , тоест шкодичка
  • 15 Кози

    2 2 Отговор
    Към всичките тук дето реват че им идва много неща за смяна и поддръжка- колко струва една течност? Взимаш жената да помпа и лягаш под колата.
  • 16 Печено телешко

    4 2 Отговор
    Карате по 10 години с една спирачна течност, после ревете хидравликата като почне да вие и буталата на спирачките да задържат
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.