47 05346

Кога можете да карате със светещ Check Engine и кога не

  • check engine-
  • съвети
Кога можете да карате със светещ Check Engine и кога не - 1

Светването на индикацията Check Engine не винаги показва опасни неизправности. Ако двигателят работи нормално и не проявява явни признаци на повреда, то тогава можете да се движите. Но има случаи, в които не бива да продължавате да шофирате със светещ "чек":

- ако мощността на автомобила е намаляла и двигателят е преминал в авариен режим;
- ако двигателят започне да работи нестабилно, вибрира и показва други признаци на неизправност;
- ако едновременно с индикацията Check Engine се включи индикацията за масло, катализатор или прегряване на двигателя.

Ако Check Engine светне или мига, а нямате диагностичен скенер, не забравяйте да посетите по най-бързия начин в автосервиз. Майсторите там ще ви помогнат да идентифицирате неизправността и да я отстраните. Може да се наложи по-сериозна диагностика и демонтаж на някои части. Обикновено такава работа не е евтина, но подмяната на двигателя ще струва много повече!

А ето и най-честите проблеми, за които ви подсказва индикацията Check Engine:

Проблемът със запалването на сместа въздух-гориво в някой от цилиндрите
Зареждане с нискокачествен бензин
Не забравяйте да затворите капака на резервоара, "чекът" може да мига поради това
Ако лампата светне и изгасне след няколко минути, това означава, че една свещ, бобина или дюза не работи правилно
Дефектни горивни инжектори
Повреди в елементите на високоволтовата система
Проблем с кислородния датчик, така наречената ламбда сонда
Неизправност на катализатора на отработените газове
Намалено налягане на маслото
Повреда на някой от сензорите


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 52 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ю ес ей

    51 5 Отговор
    В много държави ако ти свети тази лампичка, не минаваш технически преглед.
  • 2 квартал дианабад софия

    60 7 Отговор
    На мен ми светят чек енджин, абс-а и тракшън контрола ама си карам така, няма пари за диагностика и поправки.
  • 3 Имах

    78 3 Отговор
    Автомобил , на който му светна чека , и минах през 12 сервиза , от кварталните , през лачените , та до фирменият ! Смениха половината кола , наброих купища пари , а проблема не беше решен ! Накрая им теглих една на всичките , и си карах колата още няколко години , без никакви проблеми , и със светещ чек !

    Коментиран от #7

  • 4 Ссм

    36 0 Отговор
    И при мен се появи,след преглед се оказа че датчика за налягане на маслото е дал фира.След замяна спря да свети.

  • 5 рентгенолог

    55 1 Отговор
    при мен свети трета година без проблем - предишния собственик каза че е заради газовата

    Коментиран от #16

  • 6 Охо-бохо

    36 2 Отговор
    Check Engine и газовата уредба никога не са били в съгласие! Има вариант със симулатор на датчика за изгорели газове, но е напълно излишно финансово упражнение.
  • 7 Питам

    17 7 Отговор

    До коментар #3 от "Имах":

    Японска ли е

    Коментиран от #24

  • 8 Някой си

    51 2 Отговор
    При мен светна checke engine-а 5 км след като взех колата от Автокъщата, нов фнос... Оказа се запушен катализатор. Това беше последната ми кола купена от нашите автоджамбази!
  • 9 Анонимен

    16 16 Отговор
    Автомобил за 2000 евро е нормално да му свети check engine -а
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Ако Check Engine вижте кода за грешки

    38 2 Отговор
    Check Engine означава, че по някаква причина двигателя ви е извън параметрите заложени от производителя. Причините могат да се много и трябва да се диагностицира проблема от специалист.
    Обикновенно при Check Engine в компютъра на автомобила се записва и код за грешка които може да ви ориентира за проблема. При някои автомобили този код за грешка може да се изпише на дисплея а при други е необходим ODB II скенер. Прочетените кодове за грешка може да са повече от един. Добре е да се запишат и след това да се изтрият. Това ще угаси Check Engine ако проблема е бил моментен. Ако след зачистването Check Engine светне отново вижте кода за грешки. Това е вашия ориентир за проблема.
    Успех!
  • 13 Абе

    31 2 Отговор
    Майсторите там ще ви помогнат да идентифицирате неизправността и да я отстраните.

    В това не съм толкова сигурен
  • 14 оня с коня

    29 4 Отговор
    Чека първо светваше,пък кат му доди "Харашото" - угасваше,но вече си свети постоянно ,при това...от 5-6 години.Хубото е че свети в Жълто,лошото е че ако спре да свети ще се паникьосам!Междувременно колата си върви съвсем нормално по отношение на Мощност,температура на Двигатела,разход на масло и гориво,...даже и налягане на Гумите.

    Коментиран от #27


  • 15 Коледна украса за табло

    27 2 Отговор
    На таблото има и лампичка "check driver", проверете да не свети и тя.
  • 16 гост

    25 2 Отговор

    До коментар #5 от "рентгенолог":

    Борд компютъра е настроен за работа на бензин. При работа на газ след известно време дава грешка и чекът започва да свети, но колата се движи безпроблемно.

    Коментиран от #42

  • 17 МНЕНИЕ

    24 1 Отговор
    Свети, защото горивото ни е много качествено
  • 18 Ха ха

    11 3 Отговор
    Лампичка на чека гарит двигареля не варви денги сдесь нет.
  • 19 Стан

    11 5 Отговор
    Като светне, първо свалям клемите на акумулатора един вид го рестъртирам. Ако пак светне вече ходя на майстор.
  • 20 Аууу

    16 5 Отговор
    На опела като светна чека мина през сто сервиза аз с отверката я изтръгнах и повече не светна.
  • 21 Кракра

    9 6 Отговор
    Свети нонстоп от 2 години. Бордкомпютърът вика Anti-pollution system fault. Няколко пъти карах колата на сервиз, чистят грешката, след 2 дни се появява пак. Не знаят от какво е. И си я карам така.
  • 22 един от многото

    10 6 Отговор
    Който има газова уредба , си има и светещ индикатор за проверка на двигателя!
  • 23 гост

    8 4 Отговор
    При мен светна чека,отидох в официален сервиз и се оказа че са ми свили катализатора!
  • 24 Куку

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "Питам":

    Монголска.....

    Коментиран от #26


  • 25 Митко

    7 6 Отговор
    Докато върви, караш. Когато спре, не караш.
    Кво има да се чудиш.
  • 26 Питам

    7 2 Отговор

    До коментар #24 от "Куку":

    Зад воланното устроиство утка има ли
  • 27 Коня

    7 1 Отговор

    До коментар #14 от "оня с коня":

    Провери задволанното устройство
  • 28 Иван от троян

    13 7 Отговор
    В България 30 %-50% от колите и светят и си карааат и все едно нищо не е станало, и 100% от БЪГшишите им свети Check Engine и сикааарат и така.Едните не им стига акъла , на 2-те нямат нищо в кутииката и не им пука.Ако имаше качествен технически преглед 30-70% от колите нямаше да ги има по пътищата .

    Коментиран от #29, #30, #32

  • 29 Aлфа Bълкът

    15 3 Отговор

    До коментар #28 от "Иван от троян":

    Зависи каква ти е колата, ако ти е таралясник за 3000лв оправяш една предница и едни задни амортисьори за да ти е стабилна колата на пътя и караш докато изпуши.
    Ако ти е за 30 000лв ще почнеш и по сервизи да я караш и свещ да ѝ палиш, да не се овъртолиш с още 10 000лв за ремонти.
  • 30 бай Ставри

    9 4 Отговор

    До коментар #28 от "Иван от троян":

    Коли които карат на газ, винаги свети. Изгарянето на газа, има различни показатели и сензорите отчитат това като повреда

    Коментиран от #31, #39

  • 31 стар пожарникар

    7 0 Отговор

    До коментар #30 от "бай Ставри":

    И това е опасно, защото не можеш да засечеш, светване от истински проблем
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 дебела кратуна

    3 1 Отговор
    докато се движи колата, кат спре няма как да караме вече.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Бай Ламбо

    3 1 Отговор
    Когато е чужда колатa ми дреме на шмайзера дали свети чека или не! Караш докат не гръмне двигателя.
  • 38 Луд

    8 1 Отговор
    Нищо не свети.
    Дъстъра е с фабрична газова и разход 6-7 л.на 100 км.
  • 39 Читател

    5 2 Отговор

    До коментар #30 от "бай Ставри":

    Глупости. При добър монтаж и настройки - не свети чек-а. Казвам го от наблюденията в/у моята кола, ЦРВ2 и 115 000 км. на газ до момента. Имал съм случаи - да светне, поради бедна смес, или "изпушил" детонационен датчик...Настройване на АГУ, нов датчик... и всичко е ОК.

    Коментиран от #44

  • 40 Пежоджия

    8 2 Отговор
    Аз се стряскам, като угасне...
  • 41 Бай Грую

    9 1 Отговор
    Някой знае ли къде е чекът на 12-така, че нещо не го съзирам и не мога да го намеря?
  • 42 Зависи

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    от двигателя и от АГУ-то както и от монтажа. На мен вече пет години и 85 000 км на газ не е светвало. Ама двигателя е от най-простите :)
  • 43 Любака

    0 1 Отговор
    На мен ми светва през 300 километра. Това е защото нямам катализатор още при покупката. Не ми дава преразход или нещо подобно. Чистя си я с телефона. Всичко зависи от модел и тн...
  • 44 бай Ставри

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "Читател":

    Чрез кислородните сензори (ланда сонда) се следи за състава на изгорелите газове. Има сензор за състава на горивната смес, пропорция, гориво, въздух, Компютъра коригира сместа според необходимостта. При работа с газ, всички данни са различни. И затова компютъра светва лампата. Не се влияе от монтажа и настройките на газовата система. А който я монтира, може да те успокои. Има начин да се влияе на лампата, но проверка със скенер, веднага разкрива магията
  • 45 Патьо Чолаков

    0 0 Отговор
    Сипваш добавка в резервуара и лампичката гасне .При мен е така и на дизела и на бензина.Всичко е от горивата дойда ли си в България при първото зареждане най много 300 км.да мина и светне лампичката.В Белгия карам по една година и няма проблем.Горивата са проблема и то в България.

    Коментиран от #46

  • 46 бай Ставри

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Патьо Чолаков":

    Добавката ще ти помогне, ако проблема е в горивото. Но ако температурния сензор не работи, никаква добавка не помага. Чек енжин представлява, наблюдение на важните сензори от компютъра. Ако някой излезе от строя, лампата светва с определен код. Скенера показва кода и дава кратко обяснение. Скенери по $500 долара и повече, правят анализ и тестват всички системи и сензори в. На обикновен шофьор, му трябва сензор от $30-50