Репутацията на Toyota за надеждност я превърна в сила, с която трябва да се съобразява всеки в масовия автомобилен сегмент. Но тази репутация може рязко да се срине и да остане само фалшиво чувство за сигурност.
В скорошен видеоклип в YouTube канала The Car Care Nut главен диагностик в Toyota, който се подвизава с псевдонима AMD, показа на света какво може да се случи с вътрешността на двигател, който получава минималните грижи, препоръчани от Toyota , за да удовлетвори гаранционните изисквания и следва интервалът за смяна на масло от 15 000 километра.
За своя пример AMD взема Toyota Camry от 2015 г. с пробег от 290 000 километра, която е собственост на клиент, който иска максимума от колата си. Дилърът обаче му обяснява да сменя маслото на 15 000 километра пробег и собственикът спазва тази препоръка
На около 193 121 км обаче Camry-то започва да гори масло. Първоначално изгаря около литър на всеки 1 500 км, което е в рамките на нормалното според производителя. Когато километражът обаче преминава 241 000 км, колата започва да гори от два до три литра на хиляда километра.
В крайна сметка собственикът отива в сревиза на марката, където диагностиката се извършва от техника с никнейм AMD, и където е и сега, но с разглобен двигател. Във видеото механикът показва какво точно е причинило изгарянето на маслото. Следите от износване в две от стените на цилиндъра показват къде маслото може да проникне през буталните пръстени и в горивната камера.
Той приписва повредата именно на рядката смяна на маслото . Резултатът от повредата междувременно е пълната подмяна на блока на двигателя, което никак не е евтино решение. За да предотвратите това да се случи, AMD препоръчва да сменяте маслото на всеки 8000 км или на всеки шест месеца.