Според последния индекс на инвестиционна привлекателност на Knight Frank, цените на класическите автомобили са се повишили с 3% за година и със 164% за 10 години. Това далеч не е най-добрата инвестиция, тъй като цената на колекционерско уиски за същия период е скочила с 428 процента.
Междувременно класическите автомобили продължават активно да се продават и купуват. Въпреки това, колкото по-ниска е цената на една класика, толкова по-голям е шансът да получите продукт с ниско качество. В списъка, който ви показваме са включени 10 автомобила, които не се препоръчват за покупка.
Първото място е за Pontiac Fiero. Спортната кола е произвеждана само пет години и е продадена в 370 хиляди копия. Моделът изглежда добре, технологично съответстващ на времето си, но ранните екземпляри често свършваха с изгорели двигатели поради производствен дефект. General Motors дори обяви масово изтегляне, въпреки че това не спаси Fiero.
Освен това експертите не са ентусиазирани от покупка на AMC Gremlin (1974). Наричат дизайна на субкомпактната кола "грозен", а качеството на возене - откровено слабо.
Също така не се препоръчва закупуването на Triumph TR7 (1978), който се отличава с двигател с ниска мощност (атмосферен 2.0, 87 к.с., 137 Нм) и с ниско качество, както и роудстърът Triumph Spitfire 1500, характеризиращ се със същите проблеми.
Придобиването на Ford Pinto също не е препоръчително. Моделът беше изтеглен два месеца след старта на продажбите заради проблем с педала на газта, но най-лошото е, че незащитеният му резервоар за гориво можеше да избухне по време на инцидент.
Друг автомобил, роудстърът Cadillac Allante от 1987 г., ще бъде запомнен с изключително слабата си динамика, лоши спирачки и течащ покрив.
В Mazda RX-7 (1982 г.) двигателят често се поврежда, а ремонтът му се превръща в истинско главоболие за собствениците. Поради тази причина японската класика също не се препоръчва.
Детето на петролната криза от 1973 г., Ford Mustang II не е мускулеста кола и също попада в списъка с непрепоръчителни за покупка класики. А Dodge Dart от 1962 г. се смята за страшно грозен и никога не е бил ценен от колекционерите.
В крайна сметка първото място в списъка отива при субкомпактния хечбек Chevrolet Chevette (1979). Колата се разпада още на конвейера, а ускорението ѝ до 100 км в час отнема дългите 20 секунди. От Knight Frank са категорични, че никой колекционер не би пожелал тази кола.