Отидете към основна версия

3 659 10

Един супербърз Golf VIII, който никога не сте виждали и няма да видите

  • volkswagen-
  • golf-
  • tcr

VW показа състезателен Golf, който никога не е стъпвал на писта

Музейното подразделение на Volkswagen, наречено Classic, показа за първи път публично състезателната версия на хечбека Golf от осмо поколение. Колата е почти готова за производство, но скандалът Дизелгейт става причина за отказ на компанията от на пускането ѝ в дребномащабно производство.

Уникалният Volkswagen Golf TCR беше показан на L'oe Show в Пенсилвания. Автомобилното изложение е посветено на Volkswagen, Audi, Porsche и други марки, които са част от концерна VW. За разлика от легендарното ежегодно събиране на езерото Вьортерзее в Австрия, това е едва вторият път, когато се провежда американският фестивал.

Осмото поколение състезателен Golf е създадено от Volkswagen Motorsport в Хановер по правилата на популярната международна серия TCR. Целта на този автомобил е била да замени успешното седмо поколение TCR Golf.

Ще припомним, че тези автомобили бяха оборудвани с двулитров двигател EA888 с мощност 340-350 конски сили и два вида скоростни кутии: роботизирана DSG или състезателна трансмисия Sadev. Външно колите лесно се идентифицират по удължената с 15 сантиметра каросерия. От 2016 г. насам са произведени ръчно повече от 100 такива автомобила на стойност от 95 000 евро всеки. По стандартите на състезателната технология това се смята за голям тираж.

Дребномащабното производство на автомобил от осмо поколение трябваше да започне през 2021 г., но това не се случи: през декември 2020 г., след последиците от Дизелгейт, ръководството на Volkswagen реши да спре всички състезателни проекти, които не са свързани с електрически превозни средства.

Но тестово копие на състезателния Golf VIII се съхранява в трезорите на подразделението Volkswagen Classic. На тази машина агрегатите са тествани в състезателни условия, настройките на шасито и бордовата електроника също са проверени на писта. Тъй като колата е участвала в изпитания на състезателни писти, тялото е покрито с камуфлажно фолио. След внимателен оглед се забелязва, че вътре в прототипа има табло от Seat Leon Cupra.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Свързани новини