Шефът на Mercedes-Benz Ола Калениус разкри подробности за електрическата G-Klasse. В разговор с MotorTrend топ мениджърът даде да се разбере, че "G-класата ще си остане G-класа", тоест ще запази оригиналния дизайн. Калениус отрече слуховете за обединяването на предстоящия EQG с моделите EQE и EQS. Германците ще разработят нова собствена архитектура за предстоящата серията електрическа G-Klasse.
Друга разлика от настоящите електрически автомобили ще е значително по-ефективната допълнителна батерия. Mercedes-Benz потвърди, че в колата ще има освен конвенционална тягова батерия и анодни клетки с 20-40 процента увеличение на енергийната плътност. Въпреки това, в началото на продажбите през 2024 година, купувачите на електрическата G-Klasse ще бъдат ограничени само до една опция за батерия.
Ола Калениус сподели още и емоциите си от тестването на ранен прототип на електрическата G-Klasse. Топ мениджърът каза: "беше зашеметяващо" и намекна за гъвкавостта и проходимостта на бъдещия модел. Вероятно шефът на Mercedes-Benz е имал предвид невижданите досега способности на EQG, като например "въртенето на едно място" .
Ще припомним, че концептуалният Mercedes-Benz EQG беше показан преди година, когато автомобилният производител потвърди, че всъдеходът ще запази архитектурата си на рама и непрекъснатия мост отзад, а мощността на версията с батерия ще идва от четири електрически мотора. По предварителна информация Mercedes-Benz EQG ще дебютира през 2024 г., но електрическият автомобил няма да замени версията с традиционно гориво, а ще допълни гамата.