Mercedes-Maybach разкри спецификациите на първия си електрически луксозен кросоувър. На автомобилното изложение в Шанхай дебютира серийният SUV EQS 680 - най-мощната, луксозна и скъпа версия на SUV EQS, който ще стане част от гамата на Mercedes-Maybach.
Външните разлики на такъв електрокросоувър спрямо стандартната версия се свеждат до двуцветна каросерия и емблеми Maybach на задните колони, но по-големите разлики са свързани с мощността и динамичните характеристики. Електрическият силов тракт произвежда 658 конски сили в сравнение с 544 за конвенционален EQS SUV, а от място до 100 километра в час Mercedes-Maybach EQS 680 ускорява за 4.4 секунди вместо за 4.6.
Що се отнася до дизайна, разликите не са толкова много: възможност за двуцветен екстериор (макар и срещу доплащане), различен модел на панела, който имитира радиаторна решетка и изобилие от хром, включително кантове в предната броня с логото на Maybach. Визията се допълва от 21 или 22-цолови джанти и матрична оптика Digital Light.
Обърнато е обаче повече внимание на интериорния дизайн. Тук са предвидени и довършителни работи с висококачествена кожа, и дървен фурнир, както и различно амбиентно осветление, състоящо се от 253 светодиода - 64 нюанса и индивидуално управление.
Задните седалки са отделни, всяка регулируема във всички възможни посоки и оборудвана с отопление (включително областта на врата и раменете), вентилация и масаж. Предлагат се като опция 11.6-инчови екрани за пътниците на втория ред и вграден мини хладилник за бутилки.
За да се осигури повече комфорт за пътниците, задните седалки са преместени назад в сравнение с обикновения EQS SUV, жертвайки капацитета на багажника: Този на Maybach има обем от 440 литра срещу 645 за стандартния EQS SUV. Налични са още екстри, като въздушно окачване, напълно контролирано шаси (задните колела могат да се завъртят до 4.5 градуса) и аудиосистема Burmester с петнадесет високоговорителя.
Mercedes-Maybach EQS 680 се задвижва от двумоторен агрегат с мощност 658 конски сили и 950 Нм въртящ момент. Има и система за избор на режими на шофиране с няколко предварителни режима: основен, екологичен Eco, спортен Sport и офроуд Offroad. Налична е и индивидуална опция, която позволява на водача да персонализира настройките според своя стил на шофиране. Електрическите мотори се захранват от батерия с капацитет 107.8 киловатчаса
Eдно зареждане на която е достатъчно за 600 километра пробег. Има система за зареждане AC (22 киловата) и такова за постоянен ток с до 200 киловата. Сглобяването на Mercedes-Maybach EQS 680 ще бъде организирано в американския завод в Тускалуза, Алабама. Продажбите в САЩ ще започнат преди края на 2023 г., като цените все още не са обявени. Очаква се в Европа новостта да струва около 200 хиляди евро срещу 173 хиляди евро които от компанията искат за обикновен SUV EQS.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПСР
11:30 18.04.2023
2 Георги
Коментиран от #3, #4
11:46 18.04.2023
3 Ей малкия
До коментар #2 от "Георги":
Ти кога се научи да пишеш на тази крехка възраст на която не знаеш какво е s-класа? Попитай някой батко който е поне на пет-шест години дали може да опише mercedes s класа като евтин малък градски автомобил, задах си промениш представите за света докато е време, че като пораснеш ще ти се смеят хората.11:58 18.04.2023
4 инж Химик
До коментар #2 от "Георги":
Защото на земята има много богати хора , които са готови да похарчат много пари за кола. Причините са различни, но най-често - избиване на комплекси. Немците винаги са били практични. Щом има луди хора да дават по 400 000 лв за кола- те ще им я осигурят. И това правят. Цялата немска автомобилна индустрия се крепи на това. Лукс и разточителство за богати комплексари. Това не прави немските коли задъжително лоши. Просто са излишно усожнени и скъпи. Имат си пазарна ниша.17:58 19.04.2023