Моделната линия на BMW разполага с огромен брой автомобили, които покриват почти всички пазарни сегменти и би било в интерес на германската марка да популяризира максимално своите продукти, но по време на една от речите пред публиката, ръководителят на отдела за устойчиво развитие на BMW Моника Дернай направи точно обратното изявление.
Според топ мениджъра е по-добре да не купувате нова кола, а да пазите вече притежаваната кола, за да се грижите за природата.
„Наистина трябва да помислим за удължаване на живота на автомобилите, така че да нямаме пазар на употребявани автомобили, където препродавате коли един на друг. По-добре е да оставите старата си кола и просто да я модернизирате. Изходът може да бъде например възможността за освежаване на интериора “, обясни Дернай.
„Например, автомобилите трябва да бъдат проектирани така, че да можете да си купите нова седалка и да я поставите вместо старата. Тогава употребяваната кола ще изглежда като нова, а автомобилният производител има бизнес модел и цялото общество ще спечели от това “, добави тя.
В същото време, с призива за по-отговорно отношение към околната среда, топ мениджърът на BMW подчерта, че идеите за прехвърляне на всички на обществен транспорт или споделяне на автомобили са утопични. Пазарът на лични автомобили е бил и ще остане огромен по отношение на обема, тъй като има достатъчно места на Земята, където общественият транспорт и възможностите за почасово наемане на автомобили са слабо развити.