Нарастващата гама от електрически автомобили на световния пазар постепенно привлича все повече шофьори. В същото време те се сбогуват както с автомобилите с гориво, така и с марките, които ги произвеждат, избирайки известни производители на електрически автомобили - например Tesla и Hyundai. Според S&P Global Mobility собственици на Toyota и Honda, които изостават от общата тенденция към "зелена" мобилност, най-често преминават към автомобили с батерийно захранване от други марки.
Статистиката показва, че 15 процента от клиентите, които са преминали към Tesla от автомобили на други марки между октомври 2021 г. и септември 2022 г., са карали преди това Toyota. Малко по-малко, 13 процента, в полза на Tesla, се отказват собственици на коли Honda. Tesla Model Y най-често привлича собственици на Honda Accord, CR-V, Odyssey, Toyota RAV4 и Lexus RX, Model 3 пък става притегател за водачи на Honda Civic, Accord, CR-V, както и Toyota Camry и RAV4.
Но не само Toyota и Honda губят клиенти заради американският производител на електромобили. За същия период 6.7% от купувачите са преминали от BMW на Tesla, а 6.2% - от Mercedes-Benz, въпреки че и двете марки инвестират сериозно в разработването на електрически автомобили, но досега не успяват да направят имидж, сравним с Tesla в сегмента.
В допълнение към Tesla, бившите шофьори на японски автомобили избират електрически автомобили и от други марки. Сред тях - Hyundai IONIQ 5, Chevrolet Bolt и Ford Mustang Mach-E.
Toyota все още има в арсенала си само един масов електрически автомобил - кросоувърът bZ4x , който не стартира много успешно на пазара. Що се отнася до Honda, преди това тя продаваше електрически модел Clarity, но преустанови производството му, а сега има в арсенала си само малката Honda e.
И двете марки обаче възнамеряват да настигнат своите конкуренти: Toyota планира да пусне цяло съзвездие електрически автомобили до 2030 г., а Honda ще прави кросоувъра Prologue през 2024 г. и ще разработи платформа за бюджетни електрически автомобили заедно с General Motors.