17 Юни, 2022 11:07 7 836 27

Цените на електромобилите Tesla скочиха до небето. Да, отново

  • tesla-
  • цени

Цената на някои модели в САЩ се увеличи с 6 000 долара

Цените на електромобилите Tesla скочиха до небето. Да, отново - 1

Tesla и по-конкретно нейният ръководител, са известни с неочакваните си ходове. Преди време Илон Мъск уволни PR отдела и го определи „като ненужен“, като след това автомобилният производител започна просто да поставя купувачите пред свършен факт, без да обяснява настъпващите промени.

Е, сега, отново без обяснение, цената на електрическите превозни средства на Tesla в Северна Америка нарасна до небето. И това не се случва за първи път от началото на годината.

Така базовата цена на Model 3 (който някога беше позициониран като електрическа кола за 35 хиляди долара) не се е променила от пролетното поскъпване и е 48 500 долара. Но за версията Long Range сега от Tesla искат с 2 500 повече, което прави крайната цена 58 000 долара.

Най-популярният кросоувър Model Y поскъпва с от 2 000 до 3 000 долара, в зависимост от версията. Но най-много се повишиха цените на топ моделите. Така че сега ще трябва да платите пет хиляди долара повече за Model S и шест хиляди долара отгоре за Model X.

Традиционно автомобилният производител не обяснява причините за повишаването на цените, но имаме поне две разумни обяснения. А свързващият елемент тук е фактът, че опашките за различните модели на Tesla вече са големи и минимумът за да си получите новата Tesla е поне шест месеца, а максимум - повече от година.

От това следват два извода. Първо, като повишава цените, Tesla регулира търсенето на своите автомобили, което сега значително надвишава предлагането. Компанията направи това още през март и април, но опашките продължават да растат.

Второ, Tesla е застрахована срещу нарастващата инфлация. Приемайки поръчка сега за автомобил, който няма да бъде доставен в близката година, автомобилният производител фиксира цената му. Ако инфлацията е по-висока от изчислената, Tesla ще бъде принудена да продаде автомобила на клиента на загуба. Именно поради тази причина явно Мъск е решил да се презастрахова.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Бензинаджии

    25 3 Отговор
    Е и ние затова вдигаме бензина. Сега ни се живее
  • 3 Про митак

    6 10 Отговор
    боли ма рука, я сом на дизел
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    22 9 Отговор
    Альоу, Теслар, къде си бе ❓
    Нали щяха да стават по две за лев ❗

    Коментиран от #13

  • 5 Аха

    8 13 Отговор

    До коментар #1 от "омъскаряване":

    Защо мислиш, че човек трябва да е сектант за да си купи Тесла? Ти някога карал ли си? По тази логика, можеш да напишеш, че този който кара ФВ е сектант на ФВ, другия е сектант на Тойота, третия на Мерцедес и т. н. Колата се купува заради качествата, а те са доста на цената за която предлага! А между другото, ако побързате ще си купите без увеличение, на много по-добро качество! Колите за Европа идват от Китай, цената не е увеличена (за сега) и качеството е на доста добро ниво! Така, че който побърза ще успее да купи кола, която скоро ще скача с доста. За сега в Берлин се произвежда Модел У Перформънс, другите Модел 3 и У идват от Китай.

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Вътю Т.Панчев

    4 3 Отговор
    АМИ БАЙ ДЪН И Ко ПЕЧАТАТ ПО $-6 МИЛИАРДА НА МЕСЕЦ ...

    Коментиран от #14

  • 13 Тук съм, ама отново лъжеш нагло

    7 6 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Кога съм ти казвал, че електромобилите на Тесла ще поевтиняват? Казвал съм че ще се изравнят с автомобилите с ДВГ в един момент който според мен ще е през 2025 година и затова ще се запази увеличението на продажбите.

    Винаги съм казвал, че не съм сигурен, дали това ще се случи защото електромобилите ще поевтинеят или автомобилите с ДВГ ще поскъпнат, а винаги съм твърдял, че най-вероятно ще е нещо средно между двете със затягането на стандартите за евро 7 и скъпите системи за пречистване на отработени газове.


    А какво стана с вашите прогнози, че търсенето на електромобили е ограничено от високите им цени и се крепи на смешни субсидии? Както виждаш цената на Тесла се покачи с 15 хиляди долара за последните две години, което ако добавиш и 7500 долара субсидии преди 2 години стават 20 000 долара разлика в посока нагоре. И вместо търсенето да намалява заради този факт, то се увеличава. Много ми е интересно да чуя мнението ти, относно това?

    А както виждаш причината за поскъпване е да се увеличат печалбите и в същото време да се намали търсенето. Първото очевидно е постигнато, но при второто търпят пълен провал и ще се наложи да вдигат отново и отново цените.

    Коментиран от #15, #25

  • 14 Дрън-дрън

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "Вътю Т.Панчев":

    Какви шест милиарда? Това са пари за семки. Сложи някоя друга нула отгоре!
  • 15 Гост

    6 6 Отговор

    До коментар #13 от "Тук съм, ама отново лъжеш нагло":

    Ти тесльо,точно ти твърдеше че електромобилите ще стават все по евтини,а петролните коли ще поскъпват докато се изравнят цените.Пак се въртиш като сап на лопата.

    Коментиран от #16, #17

  • 16 Научи се да четеш

    4 3 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Хайде сега прочети предишното ми мнение и кажи дали не съм написал точно същото, което си написал ти? Какво ми е извъртането тогава?

    В момента цените на електромобилите са изкуствено завишени и до 2025 година ще паднат, защото производствения капацитет ще задмине търсенето. Но за сметка на това, цените на бензиновите автомобили не само че ще се качват до 2025 година, а оттам нататък ще поскъпнат още.


    Това е същото като да ти кажа, че цената на нефта е паднала, а ти да ме контрираш че цените на бензина били се вдигнали. Е да, ама както виждаш едното не изключва другото! За последните месеци цените на петрол Урал с който работи Лукойл паднаха с двайсетина процента, но за сметка на това цените на горивата се вдигнаха с 50%.

    Коментиран от #18

  • 17 Пак питам?

    5 2 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    А какво стана с вашите прогнози, че търсенето на електромобили е ограничено от високите им цени и се крепи на смешни субсидии?
  • 18 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Научи се да четеш":

    Преди говореше друго.Сега се отмяташ.

    Коментиран от #20

  • 19 Българин

    5 4 Отговор
    това не ме бърка , имам нов дизел
  • 20 Така да е

    1 2 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Поне кажи от какво се отмятам и кога и къде съм го казал? Цитатче? Защото аз мога да ти дам десетки цитати за обратното!

    Каквото и да съм казвал съм бил на мнението че продажбите на електромобили ще се увеличават и няма да падат, а ти винаги си твърдял обратното!

    Последно сега какво твърдиш? Имат ли електромобилите бъдеще или нямат?

    А водородните автомобили?

    А синтетичните горива?

    Сега отново ще кажеш че нямаш мнение По нито един от тези въпроси, но в същото време противоречиш на мненията на всички останали.

    Тоест отново ще е Абе не знам как е, ама не е така!

    Познах ли отново? Аз може и да си променя мнението с времето, но поне имам мнение за разлика от тебе, а ти отново няма да отговориш на въпросите!

    Коментиран от #21, #23

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Турбо

    6 4 Отговор
    Стъжни му се на Мъск.Съдят го за 258 млд за реклама на криптовалута.Клиенти го съдят за некачествени коли.От биткойни загуби от 101 до 360 млн. $.Срив на акциите на Тесла с 37%.
  • 23 Турбо

    4 2 Отговор

    До коментар #20 от "Така да е":

    Нещо което го налагат с забрани,а не по пазарен принцип.Като нямаш друга алтернатива,ще купуваш каквото има.

    Коментиран от #27

  • 24 Турбо

    5 3 Отговор
    Тесльо,точно така твърдеше.Електромобилите само ще поевтиняват,а колите с двг ще поскъпват,докато се изравнят цените.

    Коментиран от #26

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Пак ли?

    0 5 Отговор

    До коментар #24 от "Турбо":

    Отново безпочвени лъжи?

    Коя година съм го казал това? Последните две години говоря за точно обратното. Цените ще се качват, докато не се появи свръхпроизводство, а като гледам, търсенето задмина и моите най-розови мечти, защото дори с розови очила не съм си представял толкова бързо навлизане на електромобилите в световен мащаб.

    Ще им отнеме известно време на автомобилните производители да произведат достатъчно електромобили за да задоволят търсенето. Цените ще се качват дотогава, успокой се.

    Излезе прав че ще караш скъпа електрическа баничарка, за да ти е по-евтино. Защото с още по-скъпата дизелова баничарка с три пъти по-скъп дизел от лев и нещо както ги смяташе, въобще няма да ти излязат сметките.

    Сега по доволен ли си от ситуацията?
  • 27 Така е!

    0 6 Отговор

    До коментар #23 от "Турбо":

    В момента ситуацията е далеч от пазарна и точно затова Тесла може да си позволи 50% надценка върху себестойността на автомобила и въпреки това да има търсене.

    Смяташ ли че при нормални пазарни условия 50% нормална надценка на автомобил? Когато се нормализират условията, ще намалят надценката и цената ще падне.

    И обърни внимание, че това е надценка над себестойността, която е формирана от поскъпналите материали и енергийни източници, някои от които са поскъпнали с по 200-300 %. Тоест при нормализиране на ситуацията ще спадне както себестойността, така и надценката върху нея.