През 20-те години на миналия век, преди Фердинанд Порше да се увлече по автомобилите със задно разположен двигател, той е управляващ директор на Austro-Daimler във Винер Нойщат, Австрия. Един от автомобилите, които създава там, ADS-R, показва, че нуждата му от скорост и увлечението му по малки, леки и достъпни автомобили са били налице от самото начало.
Porsche си поставя за цел да докаже, че може да създаде сравнително скромен автомобил, който да се конкурира с по-големите и мощни автомобили от онази епоха. Той споделя визията си с почитателя на моторните спортове Александър Йозеф Граф Коловрат-Краковски, по-известен като Саша. За да продаде идеята на борда на директорите на Austro-Daimler, той финансира производството на четири състезателни автомобила, наречени ADS-R.
Името върху решетката е в чест на човека, финансирал проекта и по тази причина автомобилите са известни като Sascha. Днес един от тези четири оригинални автомобила е най-старият годен за шофиране автомобил в колекцията от класически автомобили на Музея на Порше и те решават да го върнат по улиците на Винер Нойщат, за да видят какво е да се кара сред историческите фасади на града, в който е бил замислен.
Автомобилът се задвижва от редови четирицилиндров двигател с работен обем 1100 cm3, който достига 4500 об/мин и има мощност 49 к.с.. Това може и да не звучи много по днешните стандарти, но благодарение на тегло от само 598, той все още е доста пъргав, според Ян Хайдак, който работи в Музея на Porsche.
"Все още е много забавно. Можеш да усетиш всяка вибрация. Чуваш как работи двигателят. Няма сервоусилвател на волана, така че се нуждаете от много сила и чувствителност", казва Хайдак. "Саша е създаден за други пътни настилки. Всъщност ние имаме прекалено голямо сцепление, прекалено бързи сме и имаме висока мощност".