Отидете към основна версия

2 257 12

Porsche изкара най-старата кола в музея си за “кръгче”

  • porsche-
  • музей-
  • кола-
  • sascha

Sascha е непознат за много модел

През 20-те години на миналия век, преди Фердинанд Порше да се увлече по автомобилите със задно разположен двигател, той е управляващ директор на Austro-Daimler във Винер Нойщат, Австрия. Един от автомобилите, които създава там, ADS-R, показва, че нуждата му от скорост и увлечението му по малки, леки и достъпни автомобили са били налице от самото начало.

Porsche си поставя за цел да докаже, че може да създаде сравнително скромен автомобил, който да се конкурира с по-големите и мощни автомобили от онази епоха. Той споделя визията си с почитателя на моторните спортове Александър Йозеф Граф Коловрат-Краковски, по-известен като Саша. За да продаде идеята на борда на директорите на Austro-Daimler, той финансира производството на четири състезателни автомобила, наречени ADS-R.

Името върху решетката е в чест на човека, финансирал проекта и по тази причина автомобилите са известни като Sascha. Днес един от тези четири оригинални автомобила е най-старият годен за шофиране автомобил в колекцията от класически автомобили на Музея на Порше и те решават да го върнат по улиците на Винер Нойщат, за да видят какво е да се кара сред историческите фасади на града, в който е бил замислен.

Автомобилът се задвижва от редови четирицилиндров двигател с работен обем 1100 cm3, който достига 4500 об/мин и има мощност 49 к.с.. Това може и да не звучи много по днешните стандарти, но благодарение на тегло от само 598, той все още е доста пъргав, според Ян Хайдак, който работи в Музея на Porsche.

"Все още е много забавно. Можеш да усетиш всяка вибрация. Чуваш как работи двигателят. Няма сервоусилвател на волана, така че се нуждаете от много сила и чувствителност", казва Хайдак. "Саша е създаден за други пътни настилки. Всъщност ние имаме прекалено голямо сцепление, прекалено бързи сме и имаме висока мощност".

Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 9 гласа.

Свързани новини