През 20-те години на миналия век, преди Фердинанд Порше да се увлече по автомобилите със задно разположен двигател, той е управляващ директор на Austro-Daimler във Винер Нойщат, Австрия. Един от автомобилите, които създава там, ADS-R, показва, че нуждата му от скорост и увлечението му по малки, леки и достъпни автомобили са били налице от самото начало.
Porsche си поставя за цел да докаже, че може да създаде сравнително скромен автомобил, който да се конкурира с по-големите и мощни автомобили от онази епоха. Той споделя визията си с почитателя на моторните спортове Александър Йозеф Граф Коловрат-Краковски, по-известен като Саша. За да продаде идеята на борда на директорите на Austro-Daimler, той финансира производството на четири състезателни автомобила, наречени ADS-R.
Името върху решетката е в чест на човека, финансирал проекта и по тази причина автомобилите са известни като Sascha. Днес един от тези четири оригинални автомобила е най-старият годен за шофиране автомобил в колекцията от класически автомобили на Музея на Порше и те решават да го върнат по улиците на Винер Нойщат, за да видят какво е да се кара сред историческите фасади на града, в който е бил замислен.
Автомобилът се задвижва от редови четирицилиндров двигател с работен обем 1100 cm3, който достига 4500 об/мин и има мощност 49 к.с.. Това може и да не звучи много по днешните стандарти, но благодарение на тегло от само 598, той все още е доста пъргав, според Ян Хайдак, който работи в Музея на Porsche.
"Все още е много забавно. Можеш да усетиш всяка вибрация. Чуваш как работи двигателят. Няма сервоусилвател на волана, така че се нуждаете от много сила и чувствителност", казва Хайдак. "Саша е създаден за други пътни настилки. Всъщност ние имаме прекалено голямо сцепление, прекалено бързи сме и имаме висока мощност".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ретро
15:04 06.12.2023
2 гост
Коментиран от #3, #7
15:12 06.12.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Механик
Мдааа, това са истински коли за времето когато имаше истински мъже. Сегашните мъже, не притежават такива сили, пък и лака на "ноктопластитката" им, може нещо да пострада. После пак трябва да ходят в някое козметично студио да им го оправят. А тия студия много скъпо взимат.
15:26 06.12.2023
5 Любен
Коментиран от #9
15:26 06.12.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Механик
До коментар #2 от "гост":
Изобщо не сравнявай едно време с друго време. Тогава още в началото, хората са опитвали различни варианти, но накрая са се спрели на "кюмбетата". Едва ли са били по-глупави от теб, нали?п.п.
То е имало автомобили и мотоциклети дори с парни и стърлингови двигатели. Според твоята концепция, скоро и те ще се появят като нова мода за "новите модерни".
И тогава, и сега, батериите са основния и за сега НЕРЕШИМ проблем на електрическите самобръсначки.
15:30 06.12.2023
8 шааа
15:41 06.12.2023
9 ретро
До коментар #5 от "Любен":
Кой за квот си мисли "батка"😅 Щом това те влече, сменя букви, другите разбраха, кво имам предвид😉Коментиран от #10
22:22 06.12.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.