6 Декември, 2023 14:59 2 188 12

Porsche изкара най-старата кола в музея си за “кръгче”

  • porsche-
  • музей-
  • кола-
  • sascha

Sascha е непознат за много модел

Porsche изкара най-старата кола в музея си за “кръгче” - 1

През 20-те години на миналия век, преди Фердинанд Порше да се увлече по автомобилите със задно разположен двигател, той е управляващ директор на Austro-Daimler във Винер Нойщат, Австрия. Един от автомобилите, които създава там, ADS-R, показва, че нуждата му от скорост и увлечението му по малки, леки и достъпни автомобили са били налице от самото начало.

Porsche си поставя за цел да докаже, че може да създаде сравнително скромен автомобил, който да се конкурира с по-големите и мощни автомобили от онази епоха. Той споделя визията си с почитателя на моторните спортове Александър Йозеф Граф Коловрат-Краковски, по-известен като Саша. За да продаде идеята на борда на директорите на Austro-Daimler, той финансира производството на четири състезателни автомобила, наречени ADS-R.

Porsche изкара най-старата кола в музея си за “кръгче”

Името върху решетката е в чест на човека, финансирал проекта и по тази причина автомобилите са известни като Sascha. Днес един от тези четири оригинални автомобила е най-старият годен за шофиране автомобил в колекцията от класически автомобили на Музея на Порше и те решават да го върнат по улиците на Винер Нойщат, за да видят какво е да се кара сред историческите фасади на града, в който е бил замислен.

Porsche изкара най-старата кола в музея си за “кръгче”

Автомобилът се задвижва от редови четирицилиндров двигател с работен обем 1100 cm3, който достига 4500 об/мин и има мощност 49 к.с.. Това може и да не звучи много по днешните стандарти, но благодарение на тегло от само 598, той все още е доста пъргав, според Ян Хайдак, който работи в Музея на Porsche.

"Все още е много забавно. Можеш да усетиш всяка вибрация. Чуваш как работи двигателят. Няма сервоусилвател на волана, така че се нуждаете от много сила и чувствителност", казва Хайдак. "Саша е създаден за други пътни настилки. Всъщност ние имаме прекалено голямо сцепление, прекалено бързи сме и имаме висока мощност".


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ретро

    11 0 Отговор
    Кул, а😀 👍
  • 2 гост

    9 3 Отговор
    В същия музей и почти еднакво изглеждащ с този е и първия електромобил на Порше , дори създаден преди този !!! С 4 мотора в КОЛЕЛАТА и оловни батерии !! И въпреки това не по- бавен от всеки модел с ДВГ на Порше по това време ! Естествено най- големия му недостатък е пробега д тия батерии , но е ясно ,че дори Порше е осъзнавал предимството на електродвигателя пред кюмбето !! След това има редица разработки , негови на Порше за локомотиви и дори танкове с електрическо задвижване , единия почти успява да убеди Хитлер да го внедри , но не остава време !

    Коментиран от #3, #7

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Механик

    9 0 Отговор
    "Няма сервоусилвател на волана, така че се нуждаете от много сила и чувствителност"
    Мдааа, това са истински коли за времето когато имаше истински мъже. Сегашните мъже, не притежават такива сили, пък и лака на "ноктопластитката" им, може нещо да пострада. После пак трябва да ходят в някое козметично студио да им го оправят. А тия студия много скъпо взимат.
  • 5 Любен

    1 1 Отговор
    До Ретро - какво е Кул? Да не си сбъркал последната буква?

    Коментиран от #9

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Механик

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Изобщо не сравнявай едно време с друго време. Тогава още в началото, хората са опитвали различни варианти, но накрая са се спрели на "кюмбетата". Едва ли са били по-глупави от теб, нали?
    п.п.
    То е имало автомобили и мотоциклети дори с парни и стърлингови двигатели. Според твоята концепция, скоро и те ще се появят като нова мода за "новите модерни".
    И тогава, и сега, батериите са основния и за сега НЕРЕШИМ проблем на електрическите самобръсначки.
  • 8 шааа

    13 0 Отговор
    В ретро колите има някакъв чар, не мога да го опиша точно, може би е някакво изцяло субективно усещане, но съвременните дизайни са ми твърде стерилни и студени.
  • 9 ретро

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Любен":

    Кой за квот си мисли "батка"😅 Щом това те влече, сменя букви, другите разбраха, кво имам предвид😉

    Коментиран от #10

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.