Председателят на Toyota Акио Тойода прогнозира, че пазарният дял на електрическите превозни средства, захранвани с батерии, никога няма да надхвърли 30 процента. Поради тази причина японският автомобилен производител продължава развитието на двигателите с вътрешно горене. Тази седмица беше обявено ново семейство четирицилиндрови двигатели.
Те ще работят с конвенционални изкопаеми горива, както и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетични горива и биогорива. Новият 1.5-литров атмосферен двигател е приблизително с 10 процента по-компактен в сравнение с настоящия двигател. Въпреки намалените ди лазмери, той ще стане не само по-мощен, но и по-ефективен. Предполага се, че икономията на гориво ще е приблизително 15 процента.
Конкретни подробности за мощността и икономията на гориво все още не са публикувани, тъй като четирицилиндровият двигател все още е в процес на разработка. Toyota вече го монтира в прототип на Prius и го показа отделно. Компанията е толкова уверена в своя нов мотор, че казва, че новите ѝ двигатели ще „революционизират оформлението на превозното средство“ благодарение на намаления си отпечатък.
Правейки ги по-малки, Toyota може да намали предния капак на автомобила, което да го направи по-аеродинамичен, за да подобри допълнително разхода на гориво. Вторият двигател в разработка е 1.5-литров четирицилиндров с турбокомпресор. Той ще бъде с 20 процента по-малък обем от атмосферния 2.5-литров двигател, който се използва в момента. В същото време височината ще намалее с 15 процента.
Ще бъде приблизително същата мощност, но със значително увеличение на ефективността, около 30 процента. Най-мощният от групата ще бъде 2.0-литров агрегат с турбокомпресор. В сравнение със съществуващия 2.4-литров турбо двигател, новият агрегат има 10 процента по-малък работен обем и се възползва от 10 процента намаление на височината. Toyota обещава значително повече мощност и 30 процента по-добра горивна ефективност.
Новите двигатели са оптимизирани за хибридни и plug-in хибридни системи. Financial Times цитира човек, запознат с програмата на Toyota, който казва, че четирицилиндровите двигатели ще дебютират в електрифицираните автомобили на японската марка към края на 2026 година. Интересно е още, че някои от новите двигатели ще използват и дизел, съобщава FT.