2 Юни, 2024 09:57 8 090 43

Toyota не вярва в електромобилите: Разработи серия от нови бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене

  • toyota-
  • двг
Toyota не вярва в електромобилите: Разработи серия от нови бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене - 1

Председателят на Toyota Акио Тойода прогнозира, че пазарният дял на електрическите превозни средства, захранвани с батерии, никога няма да надхвърли 30 процента. Поради тази причина японският автомобилен производител продължава развитието на двигателите с вътрешно горене. Тази седмица беше обявено ново семейство четирицилиндрови двигатели.

Те ще работят с конвенционални изкопаеми горива, както и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетични горива и биогорива. Новият 1.5-литров атмосферен двигател е приблизително с 10 процента по-компактен в сравнение с настоящия двигател. Въпреки намалените ди лазмери, той ще стане не само по-мощен, но и по-ефективен. Предполага се, че икономията на гориво ще е приблизително 15 процента.

Конкретни подробности за мощността и икономията на гориво все още не са публикувани, тъй като четирицилиндровият двигател все още е в процес на разработка. Toyota вече го монтира в прототип на Prius и го показа отделно. Компанията е толкова уверена в своя нов мотор, че казва, че новите ѝ двигатели ще „революционизират оформлението на превозното средство“ благодарение на намаления си отпечатък.

Правейки ги по-малки, Toyota може да намали предния капак на автомобила, което да го направи по-аеродинамичен, за да подобри допълнително разхода на гориво. Вторият двигател в разработка е 1.5-литров четирицилиндров с турбокомпресор. Той ще бъде с 20 процента по-малък обем от атмосферния 2.5-литров двигател, който се използва в момента. В същото време височината ще намалее с 15 процента.

Ще бъде приблизително същата мощност, но със значително увеличение на ефективността, около 30 процента. Най-мощният от групата ще бъде 2.0-литров агрегат с турбокомпресор. В сравнение със съществуващия 2.4-литров турбо двигател, новият агрегат има 10 процента по-малък работен обем и се възползва от 10 процента намаление на височината. Toyota обещава значително повече мощност и 30 процента по-добра горивна ефективност.

Новите двигатели са оптимизирани за хибридни и plug-in хибридни системи. Financial Times цитира човек, запознат с програмата на Toyota, който казва, че четирицилиндровите двигатели ще дебютират в електрифицираните автомобили на японската марка към края на 2026 година. Интересно е още, че някои от новите двигатели ще използват и дизел, съобщава FT.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гориил

    26 0 Отговор
    Производителите на петрол внимателно проучват прогнозите на японските производители на автомобили.
  • 2 Гадател

    13 27 Отговор
    Този който не вярва в бъдещето, няма бъдеще.
  • 3 Ламбо фен

    7 30 Отговор
    И аз не вярвах, докато не видях това. След 200 втори старт. Електромагнитна тяга, бате. Никога 4, 8 или 12-казанен бойлер не може да я стигне. Проста физика на силови полета. Няма нужда да си японски инженер да я вденеш.

    Коментиран от #6

  • 4 Прогнозата на магданоза

    37 10 Отговор
    Електромобилите са правопропорционални на джендъpите, ако джендъpите се повишат, ще се повишат и алектромобилите и обратно! Явно г-н Тойода прогнизира около 30% джендъpи в световен мащаб, което обаче не значи равномерно разпределение, напр. в Европа, САЩ делът на джендъpите, ще е доста по-виско вероятно до към 70%, докато в Африка, ще е пренебрежимо малък вероятно не повече от 5-10%!

    Коментиран от #11

  • 5 Факт

    6 36 Отговор
    Дизела е пътник а и инвестирането в мъртвец не е добра стратегия.
    53% от ново продадените коли в Европа за 2015-та са били дизел за 23-та процента е едва 12%
    В САЩ Латинска Америка и Австралия даже не са чували че такова гориво съществува.

    Коментиран от #41

  • 6 Смех

    8 17 Отговор

    До коментар #3 от "Ламбо фен":

    Я го обясни тва за силовите полета и простата физика на един драгстер дето прави 400м за 2 секунди.
    Някой тъпакот БАН си нали или поне от СУ.

    Коментиран от #10

  • 7 Айше негърката

    9 43 Отговор
    Петрола е бита карта,който залага на него все едно да залага на куц кон,,ако продължи с тия темпове използването му до 10 -15 год. ще има отново недостиг криза , а след около 30-40 години ще е почти свършил на земята,, Олеми находища на петрол не са откривани вече почти 20 години,,, просто защото вече няма всичко е оползотворено

    Коментиран от #8, #30

  • 8 Мхм

    41 4 Отговор

    До коментар #7 от "Айше негърката":

    Само Венецуела има залежи за поне 2000 години при сегашния темп на разход.Смятай дали е свършил.

    Коментиран от #26, #31

  • 9 може

    9 12 Отговор
    те и нокиа така правеха прогнози за дела на смартфоните....
  • 10 Обяснител

    13 4 Отговор

    До коментар #6 от "Смех":

    Драгстера е проектиран за един старт и единствената му цел е Драг. След всеки сериозен старт му се прави основен ремонт или направо се сменя двигател, който работи с гориво което не можеш да заредиш на бензиностанцията.

    От друга страна електромобила в клипа е до седем местен семеен седан с който можеш да ходиш където си пожелаеш, включително да се прибереш В гъсто населен квартал посред нощ без никой да те чуе.

    Драгстера Не може един завой да вземе, а електромобила от статията е по-бърз на писта от което и да е серийно BMW

    Коментиран от #12

  • 11 Джинджифил

    4 14 Отговор

    До коментар #4 от "Прогнозата на магданоза":

    Дори така да е, на пазарите които си изброил плюс най-големия автомобилен пазар - китайския, представляват 80% от автомобилния пазар. Ако 80% от автомобилния пазар премини на ток, повечето автомобилни производители въобще няма да произвеждат автомобили които да могат да продават само на 20% от пазара, който е най-бедния и на него се продават автомобили на цена под 10 000 долара.

    При евтини батерии, дори в Африка ще минат на ток, който могат да си произвеждат ежедневно и целогодишно от слънце и да си ги карат на 1 000 км от най-близката бензиностанция без да се чудят къде да зареждат бензин.

    Коментиран от #14

  • 12 Факт

    13 8 Отговор

    До коментар #10 от "Обяснител":

    Айде сега почна ама то семейна кола ама то по чиста ама не знам си какво.
    Пусни по една писта Болид от Ф1 и ТеслЪ и за една обиколка на Монца примерно Ф1 ще го е затворило два пъти

    Коментиран от #13

  • 13 Кон с кокошка

    7 14 Отговор

    До коментар #12 от "Факт":

    Значи предполагаш че toyota ще започне да произвежда болиди за Формула 1, а феновете ще ги купуват за да просъществува великата компания!

    И ако теслата макар и по-бавно ще се справи на Монца, много искам да видя как ще качиш семейството с куфарите и кучето и ще отидеш на море с болид от Формула 1.

    Електромобилите не са най-добри в нищо в сравнение с отделни автомобили с ДВГ, но са най-добрата комбинация от всичко най-добро, на значително по ниска цена за тези показатели.

    Коментиран от #18, #34

  • 14 Прогнозата на магданоза

    29 5 Отговор

    До коментар #11 от "Джинджифил":

    Господине, явно не сте запознат с производството на батерии и суровините за тях, както и за километрите медни кабели в един електромобил, а да не говорим, че в един момент "кабел" до слънцето да прокат пак, ще има недостиг на ток😉
    Г-н Тойода е умен мъж и от години казва, какво е реалното положение и варианти за бъдещо развитие, но уви световната зелена мафия няма интерес да слуша такива, а да произвежда джендъpи и чрез тях да прави бързи пари!

    Коментиран от #16, #17

  • 15 хех

    6 20 Отговор
    Аз ще си карам електричката и ще си я зареждам на двора за без пари, а пък вие си карайте малолитражките.
  • 16 ....

    5 13 Отговор

    До коментар #14 от "Прогнозата на магданоза":

    Господине, тези ги филосовствайте другият път, когато някой дизеляк загрява под прозореца ви. Само да изкараш пушилката от градовете, ще увеличи качеството и средната продължителност на живота с 20г.

    Коментиран от #19

  • 17 Джинджифил

    6 13 Отговор

    До коментар #14 от "Прогнозата на магданоза":

    Прогнозата ти е остаряла и отдавна е погребана с прабаба ти, но ти още си живееш във времената на изобретяването на тока. Вече сме два века по-късно и ако беше чел някоя статия по темата, щеше да знаеш че дори в България, където фотоволтаичните централи произвеждат два пъти по-малко ток отколкото в Африка, всеки ден слънцето доставя над половината от мощността, която ползва държавата. Също така, Африка разполага с почти целия запас от полезни изкопаеми необходими за производството на батерии и електромобили, в съчетание с чистата и безплатна енергия от фотоволтаиците. Не случайно Китай е подписал концесии и е сложил ръка върху почти цяла Африка.

    Коментиран от #20

  • 18 Факт

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Кон с кокошка":

    Говориш за чисти и перформънс. Нямаш довод с който да ме обориш

    Коментиран от #21

  • 19 13675

    12 3 Отговор

    До коментар #16 от "....":

    Ей, не се научихте СОФИЯ И ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ СА МРЪСНИ, И ШУМНИ като ти пуши дизела продаваш апартамента"ако го имаш" и на село там няма дизел, бензин, шум

    Коментиран от #22, #24

  • 20 Прогнозата на магданоза

    25 5 Отговор

    До коментар #17 от "Джинджифил":

    Г-н Джендъpфил, тези запаси за батерии според вас безкрайни ли са!? А добива и преработката екологични ли са? Много наивни плоскоумни твърдения от ваша страна, които обезмислят спора с вас! Пожелавам ви весел прайд и много електричество за играчките!

    Коментиран от #23

  • 21 Вече те оборих

    4 7 Отговор

    До коментар #18 от "Факт":

    Ти си този който говориш за чист пърформанс спрямо семеен автомобил, който струва по-малко от BMW с много по-малка мощност. Има много по-бързи електромобили.
  • 22 На тебе

    7 11 Отговор

    До коментар #19 от "13675":

    Ако съседът ти си гледа овца на терасата, как ще реагираш? Ще се изнесеш на село да не ти мирише или ще направиш така да не гледа овце на терасата, за да не се изхождат в асансьора и да не ти мирише на терасата? Разбира се че ще разкарат овцете свинете и ДВГ от жилищните квартали в големите градове, А няма да разкарат жителите от там защото гражданина имал конституционното право да си гледа домашни животни. Който иска да ДВГ, да ходи на село и в Африка.
  • 23 Кое е мръсното

    6 6 Отговор

    До коментар #20 от "Прогнозата на магданоза":

    Замърсяването при производството на батерии зависи най-вече от ... Делът на въглищата в държавата в която се произвеждат. Няма въглища, няма замърсяване. Не ползват ДВГ за добив и транспортна материалите, няма замърсяване.


    За материалите за батерии - натрий и желязо, не се притеснявай. Не са замърсители, има ги в изобилие и се рециклират. Даже и не се палят, а вече достигнаха и достатъчна енергийна плътност за използване в електромобили, освен за стационарно съхранение на възобновяема енергия за през нощта. Възобновяема енергия за през нощта. Ще могат да си ги произвеждат и в Африка, за да не им трябва скъпото ДВГ и още по-скъпото гориво.
  • 24 Дфен

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "13675":

    Иванов ти ли си
  • 25 Toyota вярва

    4 8 Отговор
    В скъпият бензин, а останалия свят вярва в евтиният ток който в момента написана на това мнение е 0 лв и 0 стотинки с ДДС за мегават час. Не плащаш за ток, а само доставката. 70 лв с ДДС за мегаватчас.


    70 лв такса пренос за 5 000 км при разход 20 на 100 магистрално или 7000 км градско. Колко километра ще измине най-икономичния хибрид на toyota с 25 литра гориво за 70 лв!

    И това е цената на тока почти всеки обед. Цена по която ще плащаме след две години като излезем на либерализирания пазар.
  • 26 мемиш

    2 6 Отговор

    До коментар #8 от "Мхм":

    ти добре ли си,венесуелския петрол е нискокачествен сс сяра и други завишени примеси,, а запасите на венесуела са далеко след тия на с,арабия,ирак и либия и др. някъде на 8 или 9 то място заема в света по запаси, петрол има най много за 50=60 години

    Коментиран от #27

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Гост

    12 4 Отговор
    Слушайте какво ви говори Акио Тойода и няма да сбъркате.Наскоро Свети Илон обяви че Тесла се отказва от целта да продава по 20 млн. електрокара годишно.

    Коментиран от #29

  • 29 Допускаш ли

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Че това може да е вярно?

    "Председателят на Toyota Акио Тойода прогнозира, че пазарният дял на електрическите превозни средства, захранвани с батерии, никога няма да надхвърли 30 процента. "

    Това ще се случи до 2-3 години, а той казва никога.
  • 30 Кога па изхарчи

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Айше негърката":

    Целата нафта, бе батко.
  • 31 Ама тя и Каменната ера

    4 6 Отговор

    До коментар #8 от "Мхм":

    Си е свършила не защото са свършили камените. Просто се е появило нещо много по - добро и практично.
    За момента електричката няма алтернатива. А Тойота и останапите като нея са се засилили към Каменната ера.
    И какви са тези чудо матори с 10% по нисък разход на гориво? За 100г. едва качиха с няколко процента КПД на ДВГ ся изведнъж "О чудо"
    А това дето са намалили теглото и материалите на двигателите вероятно ще ги направи ремонтонепригорни и с намален ресурс - еднодневки.

    Коментиран от #37

  • 32 Спомням си много добре

    10 1 Отговор
    През 1975г. даскала ни по география разправяше, че петрол имало за още 10 - 15г. мах. Ся ревът, че още имало.
  • 33 Мда

    6 1 Отговор
    Екология....плашите се от бензин, дизел, батерии и т.н. но най-безстрашно купувате храни в найлони, пластмасови опаковки и бутилки. Мда, едното го дишаш, другото направо в ъза.
    И все пак къде сме ние, все пак трябва да изхождаме от пазарното и стопанското си положение - българина не е готов за електрификация. От тук насетне, най-добрият, рационален и достъпен избор е хибриден автомобил.
    Бъдете здрави!
  • 34 Трифонов

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Кон с кокошка":

    За да спреш с тъпотиите... Качваме се ти в твоята Тесла, модел S Plaid ти предлагам даже, аз в моето си БМВ с 340 к.с.... несъпоставима мощност, даже и в абсолютни числа, и тръгваме от София. Ако стигнеш първи във Варна, ти подарявам БМВ-то. Ако аз стигна първи обаче, ти ми подаряваш Теслата. Та, ако имаш такава Тесла и топки, давай да работим.

    Коментиран от #35

  • 35 Предлагам друго

    3 2 Отговор

    До коментар #34 от "Трифонов":

    Ако искаш да караме една седмица без никакво спиране и да видим кой Колко километра ще измине. Тръгваме в понеделник и спираме само за време за зареждане? Караме по 24 часа ей така за кеф, както кара всеки любител на автомобилите.


    Попитай някой, който не минава София Варна на PlayStation, а някога ги е минавал реално, колко пъти е минавал маршрута без да спре за почивка? Особено с жена и деца.

    Разликата е 10 минутно спиране примерно във Велико Търново за зареждане при спазване на ограниченията.

    .

    Коментиран от #43

  • 36 Има какво още да се желае

    3 1 Отговор
    от електричките. Спор няма. И всеки съди от неговата камбанария. Но аз се придържам към фактите. ДВГ е достигнал до върховете си. Моето уважение, извоювал е завидно место в историята на човечеството. Това изобщо обаче не ми променя мнението спрямо електромобилите. Реално се ползват такива от 15 години и постиженията в тази насока са завидни. Ако трябва да се фокусирам в основното направление което се нуждае от подобрение това е батерията. Пробив вероятно ще има скоро но и съществуващото ниво е задоволително. Това, че в БГ няма изградена необходимата инфраструктура за електромобилите не е техен а наш проблем. В локации където този проблем е решен мнението за електромобилите е много по - различно от това в БГ.
    Надявам се, че и у нас този проблем ще се реши в близко бъдеще.

    Коментиран от #38

  • 37 Каменояд

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Ама тя и Каменната ера":

    Бустеров, точно твърдението, че ел. автомобилите са "по-добри и практични" е доста спорно, меко казано, за да твърдите непоколебимо, че те са неизбежният заместител на "камъните".

    Коментиран от #39

  • 38 Още малко трябва

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "Има какво още да се желае":

    Да ти се променя мисленето. Иначе засега е в правилна посока. Надявам се фактът, България е първенец по изграждане на зарядни станции да помогне. В момента сме преизпълнили Европейския план със седем пъти повече изградени зарядни станции отколкото трябва да има в края на 2024 година. Мисля че е около 4 пъти отколкото трябва да има през 2026 като дори сме изпълнили плана за 2030 година и продължаваме да изграждаме зарядни станции.

    Успях ли да ти променя мирограда в положителна посока? Ако все още не съм, мога да добавя, че в България зарядните станции освен много на брой са и най-надеждните след тези на Тесла. Имат над 99% uptime. На запад освен че са малко на брой и с ниска мощност, също така и редовно не работят.

    Коментиран от #40

  • 39 Яж камъни

    4 2 Отговор

    До коментар #37 от "Каменояд":

    ДВГ се захранва с остаряла слънчева енергия на милиони години съхранена във вид на сок от динозаври и древни растения.

    Електромобилите се зареждат с пресен слънчев ток произведен преди милисекунди.
  • 40 Ами опита се

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "Още малко трябва":

    Ама да попитам къде са тези станции за които споменавате и по колко автомобила едновременно могат да се зареждат на тях? Конкретно питам колко станции има от София до Бургас на магистралата /както бензиностанциите, не встрани от нея/? Къде са знаците на магистралата за такива станции? Колко фирми/предприятия, заводи, бизнеси имат изградени зарядни станции за служители? По колко зарядни станции има на големите маркетингови вериги. Колко станции за зареждане на паркинги до жилищни сгради, болници, паркове и т.н. Не знам какъв е Европейския план за изграждане на станции, но определено станциите са недостатъчни като бройка и желана локация.
    А иначе аз съм заявявал многократно, че електромобила е возилото на следващото столетие и за сега без алтернатива.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Така е ..

    3 0 Отговор
    Преди няколко години имаше данни,че има нефт за още 300 години.Идеята да ни се наложат силово електрички , няма да сработи. Указа се че ДВГ е непобедим и глупостите за прежду временната му смърт, са силно преувеличени.Хвърлят се огромни пари за зарядни станции .Спрете. Възможно е само малки двуместни електрички ,само за града.
  • 43 Минах ги

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Предлагам друго":

    точно по Великден в най-големите дъждове от Варна до София без никаква почивка за 4.5 часа.