Председателят на Toyota Акио Тойода прогнозира, че пазарният дял на електрическите превозни средства, захранвани с батерии, никога няма да надхвърли 30 процента. Поради тази причина японският автомобилен производител продължава развитието на двигателите с вътрешно горене. Тази седмица беше обявено ново семейство четирицилиндрови двигатели.
Те ще работят с конвенционални изкопаеми горива, както и с въглеродно неутрални горива като течен водород, синтетични горива и биогорива. Новият 1.5-литров атмосферен двигател е приблизително с 10 процента по-компактен в сравнение с настоящия двигател. Въпреки намалените ди лазмери, той ще стане не само по-мощен, но и по-ефективен. Предполага се, че икономията на гориво ще е приблизително 15 процента.
Конкретни подробности за мощността и икономията на гориво все още не са публикувани, тъй като четирицилиндровият двигател все още е в процес на разработка. Toyota вече го монтира в прототип на Prius и го показа отделно. Компанията е толкова уверена в своя нов мотор, че казва, че новите ѝ двигатели ще „революционизират оформлението на превозното средство“ благодарение на намаления си отпечатък.
Правейки ги по-малки, Toyota може да намали предния капак на автомобила, което да го направи по-аеродинамичен, за да подобри допълнително разхода на гориво. Вторият двигател в разработка е 1.5-литров четирицилиндров с турбокомпресор. Той ще бъде с 20 процента по-малък обем от атмосферния 2.5-литров двигател, който се използва в момента. В същото време височината ще намалее с 15 процента.
Ще бъде приблизително същата мощност, но със значително увеличение на ефективността, около 30 процента. Най-мощният от групата ще бъде 2.0-литров агрегат с турбокомпресор. В сравнение със съществуващия 2.4-литров турбо двигател, новият агрегат има 10 процента по-малък работен обем и се възползва от 10 процента намаление на височината. Toyota обещава значително повече мощност и 30 процента по-добра горивна ефективност.
Новите двигатели са оптимизирани за хибридни и plug-in хибридни системи. Financial Times цитира човек, запознат с програмата на Toyota, който казва, че четирицилиндровите двигатели ще дебютират в електрифицираните автомобили на японската марка към края на 2026 година. Интересно е още, че някои от новите двигатели ще използват и дизел, съобщава FT.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гориил
10:03 02.06.2024
2 Гадател
10:06 02.06.2024
3 Ламбо фен
Коментиран от #6
10:08 02.06.2024
4 Прогнозата на магданоза
Коментиран от #11
10:16 02.06.2024
5 Факт
53% от ново продадените коли в Европа за 2015-та са били дизел за 23-та процента е едва 12%
В САЩ Латинска Америка и Австралия даже не са чували че такова гориво съществува.
Коментиран от #41
10:16 02.06.2024
6 Смех
До коментар #3 от "Ламбо фен":
Я го обясни тва за силовите полета и простата физика на един драгстер дето прави 400м за 2 секунди.Някой тъпакот БАН си нали или поне от СУ.
Коментиран от #10
10:18 02.06.2024
7 Айше негърката
Коментиран от #8, #30
10:19 02.06.2024
8 Мхм
До коментар #7 от "Айше негърката":
Само Венецуела има залежи за поне 2000 години при сегашния темп на разход.Смятай дали е свършил.Коментиран от #26, #31
10:26 02.06.2024
9 може
10:27 02.06.2024
10 Обяснител
До коментар #6 от "Смех":
Драгстера е проектиран за един старт и единствената му цел е Драг. След всеки сериозен старт му се прави основен ремонт или направо се сменя двигател, който работи с гориво което не можеш да заредиш на бензиностанцията.От друга страна електромобила в клипа е до седем местен семеен седан с който можеш да ходиш където си пожелаеш, включително да се прибереш В гъсто населен квартал посред нощ без никой да те чуе.
Драгстера Не може един завой да вземе, а електромобила от статията е по-бърз на писта от което и да е серийно BMW
Коментиран от #12
10:29 02.06.2024
11 Джинджифил
До коментар #4 от "Прогнозата на магданоза":
Дори така да е, на пазарите които си изброил плюс най-големия автомобилен пазар - китайския, представляват 80% от автомобилния пазар. Ако 80% от автомобилния пазар премини на ток, повечето автомобилни производители въобще няма да произвеждат автомобили които да могат да продават само на 20% от пазара, който е най-бедния и на него се продават автомобили на цена под 10 000 долара.При евтини батерии, дори в Африка ще минат на ток, който могат да си произвеждат ежедневно и целогодишно от слънце и да си ги карат на 1 000 км от най-близката бензиностанция без да се чудят къде да зареждат бензин.
Коментиран от #14
10:35 02.06.2024
12 Факт
До коментар #10 от "Обяснител":
Айде сега почна ама то семейна кола ама то по чиста ама не знам си какво.Пусни по една писта Болид от Ф1 и ТеслЪ и за една обиколка на Монца примерно Ф1 ще го е затворило два пъти
Коментиран от #13
10:39 02.06.2024
13 Кон с кокошка
До коментар #12 от "Факт":
Значи предполагаш че toyota ще започне да произвежда болиди за Формула 1, а феновете ще ги купуват за да просъществува великата компания!И ако теслата макар и по-бавно ще се справи на Монца, много искам да видя как ще качиш семейството с куфарите и кучето и ще отидеш на море с болид от Формула 1.
Електромобилите не са най-добри в нищо в сравнение с отделни автомобили с ДВГ, но са най-добрата комбинация от всичко най-добро, на значително по ниска цена за тези показатели.
Коментиран от #18, #34
10:52 02.06.2024
14 Прогнозата на магданоза
До коментар #11 от "Джинджифил":
Господине, явно не сте запознат с производството на батерии и суровините за тях, както и за километрите медни кабели в един електромобил, а да не говорим, че в един момент "кабел" до слънцето да прокат пак, ще има недостиг на ток😉Г-н Тойода е умен мъж и от години казва, какво е реалното положение и варианти за бъдещо развитие, но уви световната зелена мафия няма интерес да слуша такива, а да произвежда джендъpи и чрез тях да прави бързи пари!
Коментиран от #16, #17
10:53 02.06.2024
15 хех
10:54 02.06.2024
16 ....
До коментар #14 от "Прогнозата на магданоза":
Господине, тези ги филосовствайте другият път, когато някой дизеляк загрява под прозореца ви. Само да изкараш пушилката от градовете, ще увеличи качеството и средната продължителност на живота с 20г.Коментиран от #19
10:56 02.06.2024
17 Джинджифил
До коментар #14 от "Прогнозата на магданоза":
Прогнозата ти е остаряла и отдавна е погребана с прабаба ти, но ти още си живееш във времената на изобретяването на тока. Вече сме два века по-късно и ако беше чел някоя статия по темата, щеше да знаеш че дори в България, където фотоволтаичните централи произвеждат два пъти по-малко ток отколкото в Африка, всеки ден слънцето доставя над половината от мощността, която ползва държавата. Също така, Африка разполага с почти целия запас от полезни изкопаеми необходими за производството на батерии и електромобили, в съчетание с чистата и безплатна енергия от фотоволтаиците. Не случайно Китай е подписал концесии и е сложил ръка върху почти цяла Африка.Коментиран от #20
10:59 02.06.2024
18 Факт
До коментар #13 от "Кон с кокошка":
Говориш за чисти и перформънс. Нямаш довод с който да ме оборишКоментиран от #21
11:03 02.06.2024
19 13675
До коментар #16 от "....":
Ей, не се научихте СОФИЯ И ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ СА МРЪСНИ, И ШУМНИ като ти пуши дизела продаваш апартамента"ако го имаш" и на село там няма дизел, бензин, шумКоментиран от #22, #24
12:07 02.06.2024
20 Прогнозата на магданоза
До коментар #17 от "Джинджифил":
Г-н Джендъpфил, тези запаси за батерии според вас безкрайни ли са!? А добива и преработката екологични ли са? Много наивни плоскоумни твърдения от ваша страна, които обезмислят спора с вас! Пожелавам ви весел прайд и много електричество за играчките!Коментиран от #23
12:08 02.06.2024
21 Вече те оборих
До коментар #18 от "Факт":
Ти си този който говориш за чист пърформанс спрямо семеен автомобил, който струва по-малко от BMW с много по-малка мощност. Има много по-бързи електромобили.12:30 02.06.2024
22 На тебе
До коментар #19 от "13675":
Ако съседът ти си гледа овца на терасата, как ще реагираш? Ще се изнесеш на село да не ти мирише или ще направиш така да не гледа овце на терасата, за да не се изхождат в асансьора и да не ти мирише на терасата? Разбира се че ще разкарат овцете свинете и ДВГ от жилищните квартали в големите градове, А няма да разкарат жителите от там защото гражданина имал конституционното право да си гледа домашни животни. Който иска да ДВГ, да ходи на село и в Африка.12:33 02.06.2024
23 Кое е мръсното
До коментар #20 от "Прогнозата на магданоза":
Замърсяването при производството на батерии зависи най-вече от ... Делът на въглищата в държавата в която се произвеждат. Няма въглища, няма замърсяване. Не ползват ДВГ за добив и транспортна материалите, няма замърсяване.За материалите за батерии - натрий и желязо, не се притеснявай. Не са замърсители, има ги в изобилие и се рециклират. Даже и не се палят, а вече достигнаха и достатъчна енергийна плътност за използване в електромобили, освен за стационарно съхранение на възобновяема енергия за през нощта. Възобновяема енергия за през нощта. Ще могат да си ги произвеждат и в Африка, за да не им трябва скъпото ДВГ и още по-скъпото гориво.
12:40 02.06.2024
24 Дфен
До коментар #19 от "13675":
Иванов ти ли си12:42 02.06.2024
25 Toyota вярва
70 лв такса пренос за 5 000 км при разход 20 на 100 магистрално или 7000 км градско. Колко километра ще измине най-икономичния хибрид на toyota с 25 литра гориво за 70 лв!
И това е цената на тока почти всеки обед. Цена по която ще плащаме след две години като излезем на либерализирания пазар.
13:21 02.06.2024
26 мемиш
До коментар #8 от "Мхм":
ти добре ли си,венесуелския петрол е нискокачествен сс сяра и други завишени примеси,, а запасите на венесуела са далеко след тия на с,арабия,ирак и либия и др. някъде на 8 или 9 то място заема в света по запаси, петрол има най много за 50=60 годиниКоментиран от #27
13:27 02.06.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Гост
Коментиран от #29
14:15 02.06.2024
29 Допускаш ли
До коментар #28 от "Гост":
Че това може да е вярно?"Председателят на Toyota Акио Тойода прогнозира, че пазарният дял на електрическите превозни средства, захранвани с батерии, никога няма да надхвърли 30 процента. "
Това ще се случи до 2-3 години, а той казва никога.
21:38 02.06.2024
30 Кога па изхарчи
До коментар #7 от "Айше негърката":
Целата нафта, бе батко.06:20 03.06.2024
31 Ама тя и Каменната ера
До коментар #8 от "Мхм":
Си е свършила не защото са свършили камените. Просто се е появило нещо много по - добро и практично.За момента електричката няма алтернатива. А Тойота и останапите като нея са се засилили към Каменната ера.
И какви са тези чудо матори с 10% по нисък разход на гориво? За 100г. едва качиха с няколко процента КПД на ДВГ ся изведнъж "О чудо"
А това дето са намалили теглото и материалите на двигателите вероятно ще ги направи ремонтонепригорни и с намален ресурс - еднодневки.
Коментиран от #37
06:29 03.06.2024
32 Спомням си много добре
06:52 03.06.2024
33 Мда
И все пак къде сме ние, все пак трябва да изхождаме от пазарното и стопанското си положение - българина не е готов за електрификация. От тук насетне, най-добрият, рационален и достъпен избор е хибриден автомобил.
Бъдете здрави!
09:05 03.06.2024
34 Трифонов
До коментар #13 от "Кон с кокошка":
За да спреш с тъпотиите... Качваме се ти в твоята Тесла, модел S Plaid ти предлагам даже, аз в моето си БМВ с 340 к.с.... несъпоставима мощност, даже и в абсолютни числа, и тръгваме от София. Ако стигнеш първи във Варна, ти подарявам БМВ-то. Ако аз стигна първи обаче, ти ми подаряваш Теслата. Та, ако имаш такава Тесла и топки, давай да работим.Коментиран от #35
09:56 03.06.2024
35 Предлагам друго
До коментар #34 от "Трифонов":
Ако искаш да караме една седмица без никакво спиране и да видим кой Колко километра ще измине. Тръгваме в понеделник и спираме само за време за зареждане? Караме по 24 часа ей така за кеф, както кара всеки любител на автомобилите.Попитай някой, който не минава София Варна на PlayStation, а някога ги е минавал реално, колко пъти е минавал маршрута без да спре за почивка? Особено с жена и деца.
Разликата е 10 минутно спиране примерно във Велико Търново за зареждане при спазване на ограниченията.
.
Коментиран от #43
10:13 03.06.2024
36 Има какво още да се желае
Надявам се, че и у нас този проблем ще се реши в близко бъдеще.
Коментиран от #38
11:01 03.06.2024
37 Каменояд
До коментар #31 от "Ама тя и Каменната ера":
Бустеров, точно твърдението, че ел. автомобилите са "по-добри и практични" е доста спорно, меко казано, за да твърдите непоколебимо, че те са неизбежният заместител на "камъните".Коментиран от #39
11:18 03.06.2024
38 Още малко трябва
До коментар #36 от "Има какво още да се желае":
Да ти се променя мисленето. Иначе засега е в правилна посока. Надявам се фактът, България е първенец по изграждане на зарядни станции да помогне. В момента сме преизпълнили Европейския план със седем пъти повече изградени зарядни станции отколкото трябва да има в края на 2024 година. Мисля че е около 4 пъти отколкото трябва да има през 2026 като дори сме изпълнили плана за 2030 година и продължаваме да изграждаме зарядни станции.Успях ли да ти променя мирограда в положителна посока? Ако все още не съм, мога да добавя, че в България зарядните станции освен много на брой са и най-надеждните след тези на Тесла. Имат над 99% uptime. На запад освен че са малко на брой и с ниска мощност, също така и редовно не работят.
Коментиран от #40
11:25 03.06.2024
39 Яж камъни
До коментар #37 от "Каменояд":
ДВГ се захранва с остаряла слънчева енергия на милиони години съхранена във вид на сок от динозаври и древни растения.Електромобилите се зареждат с пресен слънчев ток произведен преди милисекунди.
11:28 03.06.2024
40 Ами опита се
До коментар #38 от "Още малко трябва":
Ама да попитам къде са тези станции за които споменавате и по колко автомобила едновременно могат да се зареждат на тях? Конкретно питам колко станции има от София до Бургас на магистралата /както бензиностанциите, не встрани от нея/? Къде са знаците на магистралата за такива станции? Колко фирми/предприятия, заводи, бизнеси имат изградени зарядни станции за служители? По колко зарядни станции има на големите маркетингови вериги. Колко станции за зареждане на паркинги до жилищни сгради, болници, паркове и т.н. Не знам какъв е Европейския план за изграждане на станции, но определено станциите са недостатъчни като бройка и желана локация.А иначе аз съм заявявал многократно, че електромобила е возилото на следващото столетие и за сега без алтернатива.
14:45 03.06.2024
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Така е ..
09:57 04.06.2024
43 Минах ги
До коментар #35 от "Предлагам друго":
точно по Великден в най-големите дъждове от Варна до София без никаква почивка за 4.5 часа.12:41 04.06.2024