Nissan и Honda може да присъединят Mitsubishi към своя съюз. Обединението между японските компании ще им помогне да намалят разходите за разработка на автомобили и да отвърнат на разрастващата се китайска автомобилна индустрия, пише Nikkei Asia, позовавайки се на вътрешни източници. Заедно Nissan, Honda и Mitsubishi произвеждат повече от осем милиона коли годишно.
Mitsubishi Motors, която е 34 процента собственост на Nissan, ще обсъди подробности за стратегическото партньорство с Honda и Nissan. Трите японски автомобилни гиганта възнамеряват да започнат със стандартизиране на бордовия софтуер, твърдят запознати. Те обаче могат да стигнат по-далеч: въпросът за съвместната разработка на самите автомобили също е на дневен ред.
Honda и Nissan обявиха цялостно партньорство през март тази година. Това се случва, тъй като Nissan постоянно губи пазарен дял в САЩ и Китай, най-важните региони, които представляват приблизително половината от глобалните му продажби. През юни Nissan дори бе принуден да затвори завода си в Чанжу, Китай.
Honda също изпитва затруднения в Китай. Миналата седмица беше съобщено , че ще затвори няколко линии, намалявайки местното производство с около една трета. Причините са свързани с ожесточената конкуренция в Китай от местни марки, както и от Tesla, която произвежда електрически автомобили в гигафабриката си в Шанхай.
Японците, както казват експерти, не са имали време да се адаптират към завоя към „зелена“ мобилност в Китай, което доведе до рязък спад в търсенето на автомобили с двигатели с вътрешно горене на най-големия автомобилен пазар в света.