29 Юли, 2024 10:55 6 848 13

Mitsubishi Nissan и Honda се обединяват

  • mitsubishi-
  • nissan-
  • honda

Японците ще работят заедно върху софтуера, а на по-късен етап се обмисля и съвместната разработка на самите автомобили

Mitsubishi Nissan и Honda се обединяват - 1

Nissan и Honda може да присъединят Mitsubishi към своя съюз. Обединението между японските компании ще им помогне да намалят разходите за разработка на автомобили и да отвърнат на разрастващата се китайска автомобилна индустрия, пише Nikkei Asia, позовавайки се на вътрешни източници. Заедно Nissan, Honda и Mitsubishi произвеждат повече от осем милиона коли годишно.

Mitsubishi Motors, която е 34 процента собственост на Nissan, ще обсъди подробности за стратегическото партньорство с Honda и Nissan. Трите японски автомобилни гиганта възнамеряват да започнат със стандартизиране на бордовия софтуер, твърдят запознати. Те обаче могат да стигнат по-далеч: въпросът за съвместната разработка на самите автомобили също е на дневен ред.

Honda и Nissan обявиха цялостно партньорство през март тази година. Това се случва, тъй като Nissan постоянно губи пазарен дял в САЩ и Китай, най-важните региони, които представляват приблизително половината от глобалните му продажби. През юни Nissan дори бе принуден да затвори завода си в Чанжу, Китай.

Honda също изпитва затруднения в Китай. Миналата седмица беше съобщено , че ще затвори няколко линии, намалявайки местното производство с около една трета. Причините са свързани с ожесточената конкуренция в Китай от местни марки, както и от Tesla, която произвежда електрически автомобили в гигафабриката си в Шанхай.

Японците, както казват експерти, не са имали време да се адаптират към завоя към „зелена“ мобилност в Китай, което доведе до рязък спад в търсенето на автомобили с двигатели с вътрешно горене на най-големия автомобилен пазар в света.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Първите ще станат последни

    10 3 Отговор
    Последните първи
  • 2 беше

    11 12 Отговор
    Все се намесва Китай и ни се обясняват приказки. За съжаление това са марки с грешна стратегия по отношение на хибридите. Ако нисан и митсубиши ги съсипа и обединението с европейски аутсайдери, то при Хонда има проблем най-вече с хибридите. Нищо подобно като проблеми няма в другото обединения-Тойота, Мазда, Сузуки, Субару. Държат ниски цени и предлагат изобилие от хибридни, бензинови и даже дизелови задвижвания. Няма по-евтино продаваща марка от Тойота. А същевременно Хонда иска 30процента повече за продукт с много по-лоши качества. Пример-Рав плъгин или обикновен хибрид-срещу СРВ-30 % по-скъпа Хонда, а тотално превъзходство на техниката и показатели в РАВ .

    Коментиран от #7

  • 3 ТОЗ

    11 6 Отговор
    Японски Стелантис им трябва на Нисан и Мицубиши. Те са в същото положение като Опел и Форд в Европа- безпътица и грешни решения и приятели.

    Коментиран от #4

  • 4 хххх

    15 4 Отговор

    До коментар #3 от "ТОЗ":

    Разбирачо, Опел е на Стелантис, а Форд има отлични финансови резултати последните няколко тримесечия. Като изключим последното, Стелантис също. В Япония повечето марки също са на едни и същи собственици - две свързани банки, които контролират Тойота, Субару, Сузуки и Мазда. Така че, японският "стелантис" е направен много преди другия. Още през 90-те.

    Коментиран от #9

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 българина

    7 4 Отговор
    всички се обединават срешу китай и индия, скоро ес го чака същото, да видим антимоноплните органи как ще се извъртят
  • 7 хуууууНДААА

    12 8 Отговор

    До коментар #2 от "беше":

    кое грешно - всеки механик който питаш ще ти каже че хонда са най-здравите

    Коментиран от #8, #12

  • 8 беше

    13 4 Отговор

    До коментар #7 от "хуууууНДААА":

    Никой майстор няма да питам поради една проста причина. Тук става въпрос за 2-3 годишни модели, а не за Хонда от миналия век. Явно не разбирате какво пише в статията. Майсторите хабер си нямат от последните модели примерно на Хонда. Те са гаранционни. Поне от 5 години имат механични и електронни проблеми в новите Хонди. Нищо общо няма със старите, които отчасти познават механиците.
  • 9 ТОЗ

    7 0 Отговор

    До коментар #4 от "хххх":

    Супер разбирачо- Форд е много вероятно да не избегне фалит. Основно е продължаване на използване на изключително компрометирания екобууст мотор. Това, че използва хибриди от дъщерната фирма на Тойота-Айсин е много добре и клиентите са доволни, но това няма да реши провала с екобууст моторите и други технически недомислици. Имаха преди, няколко модела с много добри Мазда мотори, но в нисък клас.

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Така е

    7 0 Отговор

    До коментар #9 от "ТОЗ":

    Форд си направиха харакири с екоБУМ двигателите си. Реално ако не са F-серията в Северна Америка, са фалирали. В Европа спряха Фиеста, ако не се лъжа Фокус няма да има след 2025. Аз лично нов Форд в центъра на София не съм виждал от години.
  • 11 Така е

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "ТОЗ":

    Форд си направиха харакири с екоБУМ двигателите си. Реално ако не са F-серията в Северна Америка, са фалирали. В Европа спряха Фиеста, ако не се лъжа Фокус няма да има след 2025. Аз лично нов Форд в центъра на София не съм виждал от години.
  • 12 Джуган

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "хуууууНДААА":

    Тойота прави най-добрите хибриди, докато Хонда изостана в тази насока.
  • 13 Мнение

    1 0 Отговор
    А новата марка ще се казва Монда!
    Когато капитализмът те тика към глупости, няма как това да е добре за хората!