След като от автомобилния концерн Stellantis заявиха, че няма да премахват марки от портфолиото си, сега в интернет пространството се завъртя нова, колренно противоположна информация. Според нея концерна може да ликвидира наведнъж няколко известни марки, които напоследък са нерентабилни. Но тези марки имат още 2-3 години да спасят положението. Това заяви главният изпълнителен директор на Stellantis Corporation Карлос Тавареш, цитиран от Automotive News .
Той заяви, че новото ръководство ще започне да преразглежда състава на Stellantis и има вероятност не всичките 14 марки да оцелеят в процеса. Засега обаче, според Тавареш, те са защитени и финансирани – поне до 2026 година. Но Тавареш най-вероятно ще си тръгне от Stelantis и новото ръководство няма да се поколебае да ликвидира известни в миналото марки. Такива големи марки като Fiat, Opel, Citroën и Peugeot обаче едва ли ще бъдат засегнати от оптимизацията.
В момента гамата на Chrysler се състои само от минивана Pacifica, но американската марка възнамерява да върне Voyager през следващата година, а през 2026-а да пусне кросоувъри заедно с Dodge. Марката Ram наскоро имаше сериозни проблеми с качеството, което наскоро доведе до изтеглянето на близо милион и половина автомобила по целия свят, но пък тези пикапи са популярни зад Океана.
Освен това под въпрос може да се окаже съдбата на DS Automobiles, както и на Maserati, чиито продажби се сринаха тотално през 2024 година. В същото време, с идея за "спасяване на кожата", Maserati подготвя редица нови продукти: електрически автомобил MC20, нов флагмански кросоувър, както и седан, който ще замени морално остарялото Quattroporte.
Договорът на Тавареш изтича през 2026 година и няма да бъде подновен. В момента се търси наследник на позицията главен изпълнителен директор на Stellantis, чието име трябва да бъде разкрито в края на 2025 година. А какво ще реши той, ще разберем чак след година и половина.