Автомобилният производител Stellantis очаква бързо да увеличи продажбите на произведени в Китай електрически превозни средства извън страната чрез ново съвместно предприятие с Leapmotor, дейността на което ще започне още тази година. Съобщението идва на фона на нарастващото геополитическо напрежение около произведените в Китай електрически превозни средства в САЩ, Европа и други региони.
Плановете за разширяване в момента не включват дистрибуция в САЩ, каза главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш, цитирайки, наред с други причини, новите американски тарифи за произведени в Китай електромобили.
След като главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш и основателят и главен изпълнителен директор на Leapmotor Джу Дзянминг си стиснаха ръцете, Stellantis очаква бързо да увеличи продажбите на произведени в Китай електрически превозни средства извън Поднебесната държава.
Компаниите заявиха, че от началото на септември продажбите на произведените в Китай автомобили ще започнат да се продават чрез дистрибуторските мрежи на Stellantis, включително и в Европа. Това най-вероятно означава, че вносителят на Peugeot, Citroen, DS, Opel, Alfa Romeo, Jeep, FIAT и Abarth за България - Ес Еф Ей Аутомотив (SFA Automotive) ще поеме продажбите на Leapmotor. Вечe има официално потвърждение за девет европейски държави, с които ще стартира инвазията, като България не сред тях.
Потърсихме за становището по темата на българския вносител Ес Еф Ей Аутомотив (SFA Automotive), които към момента отказаха коментар, но съдейки по изказването на Тавареш и слуховете, че SFA се подготвя за продажбата на автомобили от китайски бранд, то по всичко личи, че Leapmotor ще стъпи на родния пазар именно с този вносител.
Тези пазари ще бъдат последвани от Близкия изток и Африка, Индия и Азиатско-тихоокеанския регион и Южна Америка в края на 2024 г., казаха в изявление двете компании. В тези планове обаче не се включва САЩ, каза още главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш.
Изказването му, цитирано от cnbc, е направено веднага след пресконференция в Ханджоу, Китай, където е базирана Leapmotor. Това се дължи отчасти на новите американски мита върху произведените в Китай електромобили, казва Тавареш.
Плановете за разширяване на съвместното предприятие включват поне шест електромобила до 2027 година, според презентацията на Stellantis и Leapmotor. Автомобилите, първоначално бюджетни превозни средства, се очаква да допълват текущата гама автомобили на Stellantis, казаха двете компании.
Съобщението идва на фона на нарастващото геополитическо напрежение около произведените в Китай електрически превозни средства в САЩ, Европа и други региони. Мнозина в и около автомобилната индустрия се страхуват, че по-евтините, произведени в Китай превозни средства ще наводнят пазарите, подбивайки местно произведените електромобили.
„От гледна точка на Stellantis, нашата позиция е, че се състезаваме. Състезаваме се с китайските производители на автомобили и се конкурираме толкова силно, колкото можем, защото това е най-добрият начин да се научим. Това е най-добрият начин да останем във форма за глобалната надпревара, в която сега участваме“, каза Тавареш.
Тавареш заяви още, че китайските производители на автомобили, които преди това той нарече най-големите конкуренти на Stellantis, се очаква бързо да се разраснат в международен мащаб - със или без помощ от съвместни предприятия.
„Независимо дали ми харесва или не, с мен или без мен, Leapmotor щяха да са в Европа така или иначе... може би не толкова бързо, може би не толкова силно, но щяха да дойдат в Европа“, каза Таварес. „Това, което правя, е просто да се опитвам да бъда опортюнистичен срещу динамиката, създадена от китайските производители на автомобили.“
Китайските компании представляват 8% от продажбите на изцяло електрически превозни средства в Европа, но могат да увеличат дела си до 15% до 2025 година, съобщи Европейският съюз миналата година. ЕС смята, че китайските електромобили подбиват цените на местните модели с около 20% на европейския пазар.
„Партньорството между Leapmotor и Stellantis демонстрира високо ниво на ефективност, отваряйки нова глава в глобалната интеграция на китайската индустрия за интелигентни електрически превозни средства“, каза основателят, председателят и главен изпълнителен директор на Leapmotor. „Вярваме, че това сътрудничество може да даде тласък на Leapmotor да се превърне в уважавана компания за интелигентни електрически превозни средства от световна класа.“
Компаниите отказаха да разкрият очакванията за обема на продажбите на превозните средства на Leapmotor, продавани чрез търговската мрежа на Stellantis. Но Leapmotor отчита доставки на 144 155 превозни средства през 2023-а, което е приблизително 30% увеличение спрямо предходната година година.
Stellantis притежава 51% от съвместното предприятие с Leapmotor, обявено по-рано тази година и включващо инвестиция от 1.5 милиарда евро в Leapmotor за приблизително 21% дял в компанията. Като част от сделката, Stellantis има изключителни права за износ и продажба, както и за производство на продукти на Leapmotor извън Китай.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Това е бъдещето
Коментиран от #5, #8, #22, #37
16:34 14.05.2024
2 Име
16:37 14.05.2024
3 Как така? Китайски коли?
Коментиран от #9, #44, #64
16:38 14.05.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Гост
До коментар #5 от "ОФФФ":
Значи: да купуваш старите боклуци от Германия било евр0атланти4еск0 постижение - връх на личностното израстване, а да купуваш нови китайски коли, било рус0филия.Коментиран от #49
17:16 14.05.2024
7 карчи
Коментиран от #26
17:23 14.05.2024
8 УдоМача
До коментар #1 от "Това е бъдещето":
Само, че електро категорично НЕ!!! Нека запоявдат с добри бензинови предложения - добре дошли.17:43 14.05.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 мани беги
18:03 14.05.2024
11 Госあ
Коментиран от #47
18:45 14.05.2024
12 Госあ
18:49 14.05.2024
13 Вихър
18:53 14.05.2024
14 Веско
18:56 14.05.2024
15 Милен
До коментар #5 от "ОФФФ":
Е па пазарна икономика, щом могат да си позволят да продават на тези цени какъв е проблемът, че го правят?19:04 14.05.2024
16 В.В.П.
19:23 14.05.2024
17 В.В.П.
19:26 14.05.2024
18 Си Дзи
Колкото и да са евтини, като им треснете мито и ДДС и стават непродаваеми, каквито са и сега!
Особено за клошарите на ЕС, със заплати по 400 евро и пенсии по 300...
19:28 14.05.2024
19 Хахохи
Честито!
19:47 14.05.2024
20 Бен
19:49 14.05.2024
21 за да изсветлим всичко
19:51 14.05.2024
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Знайко
Сега понеже не могат да се конкуритат с киитайците, но пазара на Европа е затворен, са измислили следното: ако не можем да се конкурираме, да им станем дистрибутори и ще си кълвем 50% без да произвеждаме нищо , пък и няма да си цапаме природата!
Сун Дзъ: ако не можеш да победиш врага, присъедини се към него!
Да знаете , че и Сун Дзъ е китаец!
Коментиран от #28
20:15 14.05.2024
24 А50
До коментар #5 от "ОФФФ":
ОФ-то , излез от плановата икономика и поеми либералния пазар, нали за това скачате по площадите. Нещо Европата взе да се дърпа от свободния пазар, когато това не й изнася.Защо не се възмущаваш как ЕС принуди наще тираджииски фирми да се пререгистрират в Западна Европа, след като въведоха нарочни ограничения, и да плащат данъци там. С което реално по никакъв начин не се е променил начина на работа на тираджиите.
В България западните хранителни вериги слагат надценка 100% и печалбата се изнася, като смазаха малките и средни магазини, защото са допуснати да разположат магазините си вътре в градовете, а не по околовръстното, както е в другите държави.
За грабителските концесии пък да не говорим.
Така че палачинката се обръща и кйто се нагоди ще оцелее, който държи шлифера на евроатлантиците ще бълбука, но в България повечето се държат на държавните поръчки, а уж частници
20:16 14.05.2024
25 гост
Коментиран от #27, #31, #34
20:40 14.05.2024
26 ти Илон не го мисли
До коментар #7 от "карчи":
Всеки производител трябва да си намери нишшата.Правиш евтини боклуци, продаваш евтино на бедни.
Правиш средна работа, продаваш на разумни цени на повечето хора, но имаш огромна конкуренция.
Правис скъпи и качествени коли, продаваш скъпо на заможни хора.
За миналата година АДАСТ порвърдиха че Тесла е колата с най-малко проблеми и дефекти.
Аз също произвеждам нещо, какво си е моя работа... Но съм си намерил нишата и си знам мястото. Конкуренция не ме притеснява, продавам качество, скъпо е, имам малко бройки продажби, но ми е добре. Не се пребивам от работа като куче и съм горд че моите неща носят моето име и произведено в България.
Имам познати колеги китайци с които комуникираме чат пат. Те придават съшите неща в пъти по-евтино от мен, но качеството е светлинни години назад. За толко пари толкова.
И в същото време понеже имаме и услуги с потдръжка в нашата сфера, отказваме и не ремонтираме неща правенибв Китай, Индия или Пакистан.
Самия бизнес си се саморегулира ако се управлява от умни а не алчни хора.
Коментиран от #29
20:51 14.05.2024
27 Голямо значение
До коментар #25 от "гост":
Е каква е колата ,защото гледам много руски клипове за китайки коли.Има някои които след зимата са толкоз ръждиви ,че все едно са на 20 г.20:56 14.05.2024
28 Ти да си чел
До коментар #23 от "Знайко":
Нещо за държавната субсидия в Китай към собственото производство.21:02 14.05.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 БайБоцимир
До коментар #25 от "гост":
А защо не остана в Москва?Коментиран от #61
21:32 14.05.2024
32 В заглавието трябва да пише, че в
21:54 14.05.2024
33 Колата хубава ли е?
22:06 14.05.2024
34 😂🤣😂😂🤣⚧️
До коментар #25 от "гост":
Ми отиди да си живееш в евтината Русия23:13 14.05.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Пешо
Коментиран от #43
23:20 14.05.2024
37 Иво
До коментар #1 от "Това е бъдещето":
Питай руснаците за "качеството" на китайските ментаци. Жълтите не могат една косачка да направят камо ли кола.ха ха23:27 14.05.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Програмист
Коментиран от #59
07:22 15.05.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Джон
До коментар #3 от "Как така? Китайски коли?":
Пазарната икономика не е една обща за целия свят, а е отделна за всяка държава или съюз. С Китай не сме в един съюз.08:21 15.05.2024
45 Обряяя
08:55 15.05.2024
46 нормален
Коментиран от #60
09:11 15.05.2024
47 Нищо не разбрах
До коментар #11 от "Госあ":
"И концепцията на Тойота с прехода от хибриди към водород. България можеше да купи китайските батерии, да ги боцнат стратегически на няколко места около перки и солари и да изградим инфраструктура."Говориш за хибриди и водород и още в следващото изречение за батерии за изграждане на бърза зарядна инфраструктура за електромобили. Това не съсипва ли бизнес модела на водорода, ако навсякъде можеш да заредиш бързо направо с ток без да минаваш през водород?
10:18 15.05.2024
48 Ала
Там по заможните карат европейски,японски и корейски!
Да са ни честити поредните китайски боклуци!
10:24 15.05.2024
49 Ала
До коментар #6 от "Гост":
10 годишен мерцедес ,е десет пъти по добър ,от нов китайски!Коментиран от #52
10:30 15.05.2024
50 Ала
Питайте руснаците що попитаха от китайските коли!
Коментиран от #55
10:37 15.05.2024
51 20% е малко
11:40 15.05.2024
52 Ти да видиш
До коментар #49 от "Ала":
Я се обоснови бе експерте...понеже цял живот на село си слушал за мерцедес и вече няма нищо друго..... явно си посветена мутра...
12:15 15.05.2024
53 Биби Кинг
13:07 15.05.2024
54 Онуфри
13:20 15.05.2024
55 купиш си хусгварна и не забравяш
До коментар #50 от "Ала":
имам и двете марки само хвалбата и рекламата им е голяма! Проблема е патентите които са направили двете фирми и няма как да копираш всичко.Само да добавя че китаеца наля огромни средства за да се изкачи технологично на следващото ниво, а ние продължаваме да стоим в нищото! Отварял съм китайско качествено производство, сертифицирано в Европа почти няма разлика спрямо европейското подобно!
13:46 15.05.2024
56 Питър
14:14 15.05.2024
57 втм
И това ще стане първо за немските каруци, последвани от италианските и френските.
Коментиран от #58
15:03 15.05.2024
58 Майсторът 🐷 на Илюзиите
До коментар #57 от "втм":
Абсолютно! На пазара ще доминира "руския" Москвич! Или е по правилно Мос-Квич? Щото на ли по китайска технология!16:31 15.05.2024
59 Майсторът 🐷 на Илюзиите
До коментар #39 от "Програмист":
Купил си си ти -само че, Голий и Четвъртитий!16:35 15.05.2024
60 Майсторът 🐷 на Илюзиите
До коментар #46 от "нормален":
От сега ти казвам - като за България и от Стелантис с "либоФФФ" - скамо 150 % надценка!16:37 15.05.2024
61 김참시오
До коментар #31 от "БайБоцимир":
Е, защо? Щото нито е бил в Москва нито е говорл с някого! За това му плащат, това поства!16:40 15.05.2024
62 Тойота
03:04 16.05.2024
63 пацо
11:28 16.05.2024
64 Виктор
До коментар #3 от "Как така? Китайски коли?":
Да. Имаме. Но когато държавата китайската държава субсидира с 60% производството това е нелоялна конкуренция. Също така много често, не винаги, не отговарят на стандартите за сигурност. Скоро ЕС забрани американския Тесла Cyber truck в Европа.11:30 16.05.2024