20 Октомври, 2024 13:15 7 463 12

След напускането на Тавареш, Stellantis все пак може да елиминира няколко легендарни марки наведнъж

  • карлос тавареш-
  • stelantis

В момента гамата на Chrysler се състои само от минивана Pacifica

След напускането на Тавареш, Stellantis все пак може да елиминира няколко легендарни марки наведнъж - 1

След като от автомобилния концерн Stellantis заявиха, че няма да премахват марки от портфолиото си, сега в интернет пространството се завъртя нова, колренно противоположна информация. Според нея концерна може да ликвидира наведнъж няколко известни марки, които напоследък са нерентабилни. Но тези марки имат още 2-3 години да спасят положението. Това заяви главният изпълнителен директор на Stellantis Corporation Карлос Тавареш, цитиран от Automotive News .

Той заяви, че новото ръководство ще започне да преразглежда състава на Stellantis и има вероятност не всичките 14 марки да оцелеят в процеса. Засега обаче, според Тавареш, те са защитени и финансирани – поне до 2026 година. Но Тавареш най-вероятно ще си тръгне от Stelantis и новото ръководство няма да се поколебае да ликвидира известни в миналото марки. Такива големи марки като Fiat, Opel, Citroën и Peugeot обаче едва ли ще бъдат засегнати от оптимизацията.

В момента гамата на Chrysler се състои само от минивана Pacifica, но американската марка възнамерява да върне Voyager през следващата година, а през 2026-а да пусне кросоувъри заедно с Dodge. Марката Ram наскоро имаше сериозни проблеми с качеството, което наскоро доведе до изтеглянето на близо милион и половина автомобила по целия свят, но пък тези пикапи са популярни зад Океана.

Освен това под въпрос може да се окаже съдбата на DS Automobiles, както и на Maserati, чиито продажби се сринаха тотално през 2024 година. В същото време, с идея за "спасяване на кожата", Maserati подготвя редица нови продукти: електрически автомобил MC20, нов флагмански кросоувър, както и седан, който ще замени морално остарялото Quattroporte.

Договорът на Тавареш изтича през 2026 година и няма да бъде подновен. В момента се търси наследник на позицията главен изпълнителен директор на Stellantis, чието име трябва да бъде разкрито в края на 2025 година. А какво ще реши той, ще разберем чак след година и половина.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Порно

    31 5 Отговор
    ДС е просто Ситроен на двойна цена с претенции за премиум. На практика с мало по скъп интериор.
  • 2 ДрайвингПлежър

    33 3 Отговор
    Опел вече не съществува! Продаването на пежо с пренабити емблеми не е Опел!

    Коментиран от #3

  • 3 Факт

    20 6 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    Що преди не беше ли Бюик с пренабити емблеми.

    Коментиран от #5

  • 4 дон Вито

    18 28 Отговор
    Събрали се куцо и сакато.
    Мерки щели да вземат.
    Нито една марка от този батак не струва.
    Капиш??
  • 5 ДрайвингПлежър

    18 2 Отговор

    До коментар #3 от "Факт":

    Американското автомобилостроене не ми е сила, но от беглите си познания мога да кажа, че те и до днес продават същите пренабити емблеми на Опел и продажбите им са повече от куци...

    Коментиран от #8

  • 6 Оги

    16 30 Отговор
    Легендарни марки?! Освен марки на трошляци друго не виждам в стелантис.
  • 7 долу сащ

    10 2 Отговор
    санкциите, сащ, израел и нато нямат връзка...... а ЕС и ЕК не бяхатам, някой друг беше
  • 8 Факт

    15 1 Отговор

    До коментар #5 от "ДрайвингПлежър":

    Искам да кажа че опел от много отдавна не е опел от 1924-та някъде.
  • 9 джо деменцията

    8 0 Отговор
    Когото и да назначат който да управлява процесът е ---Необратим !----- защото последните години Китай направи огромни инвестиции в автомобилната индустрия особено в Ел. автомобилите докато качеството на Европейските автомобили особена Немските след 2005 с въвеждането на EURO-4 , вече не инженерите бяха които решаваха и определиха качеството а спонсорите и акционерите - единствено което ги интересуваше - печалбата наплюват на клиентите какво мислят --- както досега от 80 години ще продължава все така . Само увереността , високомерието -- че те могат да развиват високите технологии а не останалите ? - това е и началото и краят на Европейската автомобилна индустрия всяка година тоя сектор ще загуби доминиращата си роля..
  • 10 Поло

    5 0 Отговор
    Приемам подарък поне едно от морално остарелите Quattroporte.

    Коментиран от #11

  • 11 смаян

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Поло":

    Нека бъдат два броя, за мен 4Х4 и нямам претенции за цвят.
  • 12 интернет бла бла

    1 0 Отговор
    Няма никакво значение този дали ще остане или ще си отиде и кой ще е следващият. В Стелантис решенията са взимат от борд