Отидете към основна версия

3 677 8

Спрените линии на летище Пловдив бяха 100% успешни

  • летище пловдив-
  • полети-
  • директор-
  • дойчин ангелов

Причините за спирането им са други, смята директорът на аеропорта

За последната година се появиха нови дестинации до летище Пловдив. "Това е линията до Манчестър, скоро обявихме и линията, която ще тръгне до Бирмингам, линията до Истанбул. Това са няколко нови линии, които се появиха. Така че нещата се развиват, но не с темпото, което се очаква", каза директорът на летището Дойчин Ангелов, цитиран от Plovdiv24.bg.

Според него, една от основните причини за това е сравнително по-бавното, по-мудно присъединяване на общини към Фонда за развитие на Летище Пловдив, тъй като това е основният инструмент, с който се преговаря, за да стартират новите дестинации.

"Това бавно присъединяване естествено рефлектира върху по-малък финансов ресурс във Фонда, и това е една от причините, поради която се насочихме да търсим помощ и от българските общности на определени места, където ги интересува да има дестинации, за да могат да пътуват удобно, както и за да има туризъм. Това е една от основните причини", каза Дойчин Ангелов.

Другата причина е, че хората най-вероятно смятат, че след като се проведе разговор с определена авиокомпания, линията ще тръгне на другия ден, или след един месец.

В момента в полезрението на ръководството на летището са няколко нови линии до Испания. Това са Барселона, Валенсия и Аликанте, след петиция на повече от 100 000 българи, които пребивават там.

За Италия нашите сънародните също са направили петиция, по подобие на тази в Испания.

"Искането е от района на Милано, по-скоро Бергамо, докъдето имаше полет преди време, успешен, който се опитваме да възстановим. Успоредно с това започна комуникации и същото се случва практически и в Австрия, във Виена. Разбира се, работим по възстановяване на полетите, които бяха до Германия, до Дортмунд и Меминген. За Франция също се очертава да се случи нещо подобно, като засега две дестинации са в полезрението ни. Едната е в Марсилия, където има голяма българска общност в района, както и Париж като голяма туристическа дестинация.

Предстои да проведем разговори с норвежката компания Norwegian Airlines. Имаме разменени имейли. Най-рано това ще се случи към 20 април, на форум от европейския формат. Там ще разговаряме за възможността освен в България да летят сезонно, лятото до морето, да им предложим и да обсъдим каква възможност има да летят до Пловдив, като отново ние работим не за чартъри, а за целогодишни редовни линии", каза Дойчин Ангелов.

По думите на директора на пловдивското летище, авиокомпаниите планират – това е системата, по която те работят - от лятото за следващото лято, от зимата за следващата зима. Така че технологичният период да се случи една нова авиолиния е сравнително една година, след като се е стигнало до споразумение и съгласие с авиокомпанията, че дадена дестинация е изгодна.

Линиите, които ги е имало и са спрени, на 100% са били успешни линии, каза още Ангелов. Те не са спрени заради липса на пътници, а това са решения на авиокомпаниите.

"Не ги спираме ние, нито сме в състояние да ги започнем, ако авиокомпанията не прецени, че дадена линия е изгодна за тях. Всичките тези линии - до Франкфурт-Хан, двете дестинации, които доскоро ги имаше, до Дортмунд и Меминген, както тази преди време до Брюксел, до Дъблин, това са решения на авиокомпаниите и гарантирам, че не са заради слабо натоварване на самолетите и липса на пътници. Това е станало по техни виждания, тъй като авиокомпаниите си правят мрежа, в която насочват, спират, започват на други места. Това са изцяло техни решения. По някой път причините дори са технически, но не е заради липса на пътникопоток", уточни Дойчин Ангелов.

Според него не е достатъчна и нашата реклама.

"Това е предмет на доста колективно усилие и в никой случай не е по силите на едно летище да осъществява рекламата за даден град, или за даден район. Бих казал, че както в национален план отдавна се отчита, че в сравнение с другите държави около нас - Турция, Гърция, рекламата на българския туризъм не е достатъчна, респективно и за нашия регион. Като част от този български туризъм, рекламата категорично не е достатъчна.

Засега, ако няма някакво нелогично прекъсване, нещата са много динамични и аз съм оптимист, че много скоро дестинациите до Пловдив и региона ще станат доста повече", каза още Дойчин Ангелов.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.

Свързани новини