Отидете към основна версия

893 12

Караджов: С усилията на България жп линията София-Скопие вече е включена в Механизма за свързване на Европа

  • жп линия-
  • гроздан караджов-
  • рсм-
  • софия-скопие

Той подчерта необходимостта от синхронизирани срокове за всички трансгранични проекти

Снимка: МТС

С последователните усилия на България жп линията София-Скопие вече е включена за финансиране в Механизма за свързване на Европа 2028-2034 г. Това е гаранция за пълното завършване на стратегическия Коридор 8 на българска територия, заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов на среща на Съвета на министрите на Транспортната общност, която се проведе днес в Брюксел. На форума присъстваха еврокомисарят по устойчив транспорт и туризъм Апостолос Дзидзикостас, министри от Европейския съюз и страните от Западните Балкани, представители на ЕК и др.

Проектите по TEN-T мрежата трябва да дадат приоритет на увеличаването на капацитета по коридорите север-юг, които могат да се превърнат в двигатели на растежа, устойчивостта и енергийната сигурност. Вицепремиерът се обяви за по-силна свързаност с Черно море, което ще отвори нови логистични модели, ще подкрепи коридорите на солидарност и ще интегрира региона в глобалните търговски потоци.

“Фундаменталният въпрос, който стои пред нас днес, не е само кои проекти да изберем да реализираме или колко средства да мобилизираме. Трябва да заменим самостоятелните национални усилия с координирани европейски действия”, бе категоричен Гроздан Караджов.

„Въпреки нашите общи амбиции, TEN-T твърде често функционира като сбор от национални проекти, а не като единна европейска система. Нашата задача не е само да изградим инфраструктура, а система, която функционира като единна мрежа“, добави вицепремиерът.

Той подчерта необходимостта от синхронизирани срокове за всички трансгранични проекти. “Напредъкът от едната страна на границата не трябва да бъде възпрепятстван от стагнацията от другата страна”, поясни той.

По думите му оперативната съвместимост не може да зависи от двустранни преговори или временни изключения. Тя трябва да се отнася за всяка част от всеки коридор на TEN-T - от началната до крайната му точка. „Нуждаем се и от бързи, предвидими и координирани процедури за издаване на разрешителни. Ако процедурите отнемат повече време от строителството, ние губим конкурентоспособност много преди проектът да бъде завършен“, подчерта още Гроздан Караджов.

Поставете оценка:
Оценка 1.4 от 9 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове