''Правителственият ''Фалкон'' може да лети още 100 години. Машината има неограничени технически ресурси, когато се поддържа, както е предписано от производителя''. Това обяви в предаването ''Тази сутрин'' по bTV Цвятко Луканов, бивш директор на Авиоотряд 28.
По думите му основният проблем със самолета е липсата на хангар, в който да се съхранява.
Наскоро стана ясно, че правителството смята да купи нов самолет след последните инциденти с ''Фалкон''. Кабинетът възложи на Авиотряд 28 да подготви договор за закупуване на новата машина.
Самолетът, който се използва в момента, е на 20 г., купен е от Ръководство на въздушно движение за 22 млн. долара. Скоро след това РВД го предоставя за специални полети.
Техническите проблеми започнаха след 2010 г. През 2014 г. пукна гума при кацане, а през 2015 г. не се прибра носовият колесник.
Последният проблем с правителствения самолет беше в средата на ноември. След посещението на премиера Бойко Борисов в Солун при заход за кацане на софийското летище навигационната система е отказала.
''Кой каза, че е отказала навигационна система. Никаква навигационна система не е отказала, отказал е един дисплей. Имам чувството, че се обработва общественото мнение, за да се оправдаят тези 50-60 млн. долара, колкото ще струва един нов самолет'', коментира Луканов.
Той обяви още, че докато е бил директор на Авиоотряд 28 не е имало проблем с ''Фалкона'' по вина на машината.