Oколо 150 пенсионери карат влакове у нас, а причината е недостиг на кадри в железниците, предаде dariknews.bg, цитирайки вестник "Телеграф".
В момента близо 1 000 души работят като главни машинисти в двете дружества на БДЖ - тези за пътнически и товарни превози. Отделно има и около 250 помощник-машинисти. По официални данни в пътнически превози около 9,5% от локомотивния персонал е с вече придобито право на пенсия с уточнението, че машинистите имат призната втора категория труд и се пенсионират на 57-58 години.
В товарните превози около 7% от машинистите са пенсионери. „Картинката е сходна във всички звена на железниците. Малко са младите кадри. В момента над 60% от заетите в жп транспорта са между 50- и 59-годишни. Едва 4% от работната сила е на възраст под 30 години“, заяви Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България.
Железниците активно търсят кадри и са готови да плащат за обучението им срещу ангажимент за дългосрочна работа впоследствие.
В момента близо 1 000 души работят като главни машинисти в двете дружества на БДЖ - тези за пътнически и товарни превози. Отделно има и около 250 помощник-машинисти. По официални данни в пътнически превози около 9,5% от локомотивния персонал е с вече придобито право на пенсия с уточнението, че машинистите имат призната втора категория труд и се пенсионират на 57-58 години.
В товарните превози около 7% от машинистите са пенсионери. „Картинката е сходна във всички звена на железниците. Малко са младите кадри. В момента над 60% от заетите в жп транспорта са между 50- и 59-годишни. Едва 4% от работната сила е на възраст под 30 години“, заяви Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България.
Железниците активно търсят кадри и са готови да плащат за обучението им срещу ангажимент за дългосрочна работа впоследствие.
Поставете оценка:
Оценка 4 от 13 гласа.