8 Март, 2024 06:50 3 547 39

"Нема хора": Близо 150 пенсионери карат влакове у нас

  • влакове-
  • персонал-
  • пенсионери-
  • бдж

По официални данни в пътнически превози около 9,5% от локомотивния персонал е с вече придобито право на пенсия

"Нема хора": Близо 150 пенсионери карат влакове у нас - 1
Снимка: БДЖ
Oколо 150 пенсионери карат влакове у нас, а причината е недостиг на кадри в железниците, предаде dariknews.bg, цитирайки вестник "Телеграф".

В момента близо 1 000 души работят като главни машинисти в двете дружества на БДЖ - тези за пътнически и товарни превози. Отделно има и около 250 помощник-машинисти. По официални данни в пътнически превози около 9,5% от локомотивния персонал е с вече придобито право на пенсия с уточнението, че машинистите имат призната втора категория труд и се пенсионират на 57-58 години.

В товарните превози около 7% от машинистите са пенсионери. „Картинката е сходна във всички звена на железниците. Малко са младите кадри. В момента над 60% от заетите в жп транспорта са между 50- и 59-годишни. Едва 4% от работната сила е на възраст под 30 години“, заяви Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България.

Железниците активно търсят кадри и са готови да плащат за обучението им срещу ангажимент за дългосрочна работа впоследствие.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Варненец

    122 1 Отговор
    Я виж ти, какво стана с рефрена от 90-те: Тръгвай си, навън чакат 10 за твоето място? Кажете де, БГ робовладелци?

    Коментиран от #21, #23

  • 2 Пояснение

    80 6 Отговор
    Споко, нали си имаме Демокрация. Демокрацията ще кара влаковете .

    Коментиран от #18

  • 3 Тошо

    81 3 Отговор
    Така трябва!
    Отиваш едно време на интервю за работа и без да ти обръщат особено внимание ти казват, хайде че следващите чакат!
    Вече никой никъде не чака и така трябва!
  • 4 Картинката

    68 1 Отговор
    Хора много,човеци няма!
  • 5 И.Мъск

    98 3 Отговор
    В същото време опашката за инфлуенсъри ,блогъри ,влогъри и ютубъри се увеличи в пъти.
  • 6 Бай Лисан

    69 0 Отговор
    А, няма проблем, те влаковете са по-дърти от машинистите.
  • 7 минувач

    12 31 Отговор
    Мързеланковци и готованковци.
  • 8 кокорчо

    34 1 Отговор
    и те ще свършат
  • 9 НКЖИ

    40 13 Отговор
    Що не видите в НКЖИ !!!
    Има 1500 пенсионера, които абсолютно нищо не правят. Трябва да се привлекат нови кадри, но как да се случи, като в администрацията и експлоатацията е натъпкано с пенсионери та и още докарват. Метла на всички пенсионери и нещата ще се оправят.

    Коментиран от #11

  • 10 Сержофф

    73 2 Отговор
    Съвсем скоро няма да имаме кадри за нито един бранш, като гледам младите хора в какво са се превърнали,
    чак не искам да си представям какъв кошмар ни очаква.
    Системата създаде абсолютни изроди, които не стават за нищо освен да се зомбират в телефоните си и да киснат по казината. Не малко вина имат и родителите, които тотално пренебрегват децата си и ги оставят на произвола на съдбата, гледайки ги как се самоунищожават, е що за родители са това?

    Коментиран от #19, #22

  • 11 Да ама не

    74 2 Отговор

    До коментар #9 от "НКЖИ":

    И кой ще дойде на тяхно място да работи без пари. Всички обясняват че няма хора, ама никой не казва колко пари дават за машинист. А машинистите не работят от 9 до 6.
  • 12 Тити

    24 5 Отговор
    Това и над не са железници а влакове на ужасните.

    Коментиран от #13

  • 13 Моарейн

    47 5 Отговор

    До коментар #12 от "Тити":

    Така е, неслучайно БДЖ означава
    Боже,
    Докарай ме
    Жив.
    И по-зле ще става, но пък важното е, че има банани.
  • 14 БгТопИдиот🇧🇬

    22 3 Отговор
    "Нема хора": Близо 150 пенсионери карат влакове у нас.

    Имат влак-карат влак !

    Западняците могат само да ни завиждат !
  • 15 влаковете не са проблем

    45 0 Отговор
    проблем ще бъде след около 10 г здравеопазването
    Поколението ДАЙ не иска да учи - ама въобще.
    иска дюнери и игрички
  • 16 Ха ха ха

    37 3 Отговор
    Няма и да има. Младите ги засмуква нашите приятели.Но споко, те сега ще ни напълнят на тяхно място с отрепки, влезли нелегално, които вместо да лежат в затворите, както е по закон , ще карат влакове и ще работят.
  • 17 мхааа

    19 1 Отговор
    Още от време оно в железниците ора няма. Правете ора.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Пояснение

    22 0 Отговор

    До коментар #10 от "Сержофф":

    Това което срещат децата на вън , е много по-силно въздействащо от това което семейството се опита да научи. Децата си създават модели на подражание , и те най-често не са мама и тате , а точно обратното.
  • 20 Полит коректно

    35 8 Отговор
    Летец, машинист и пилот - трябва да са най- високо платени професии, защото са и най - рискови. Прехвалените ви дофтори и адвокати и академични мишки са в повечето случаи лаладжии....

    Коментиран от #31

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 💠🔆♻️

    24 1 Отговор

    До коментар #10 от "Сержофф":

    Еми, мутрокрацията това им е предложила на младите хора в Булгарията, що се чудят са че нема хора?
  • 23 💠🔆♻️

    33 0 Отговор

    До коментар #1 от "Варненец":

    И кой ще чака за 800/900 лв. чиста заплата, просяците правят на месец
    м/у 600 до 800 лв., чисто!?
  • 24 Невероятно но факт

    12 4 Отговор
    БДЖ работят с честоти на мозъка 1-50 Херца, тези полудяват бавно!
  • 25 💠🔆♻️

    24 1 Отговор
    Още нещо, много, много от съществено значение, нещо което определя търсене и предлагане?!

    В Булгаристан няма Пазар но Труда, всичкото булгар, булгар бачка за пейсе лв. на ден, като има хора който изкарват 30 лв. за работен ден а се скъсват от работа!?

    В Булгаристан няма диференциация на труда, и са заради това и затова
    “нема хора”?!
  • 26 родна реч омайна сладка

    11 0 Отговор
    на това му се казва слеско-шопски диалект “нЕма”…
  • 27 дядо поп

    22 0 Отговор
    Ми то в България , освен за парламента , за другаде не виждам наплив!
  • 28 дядо поп

    22 1 Отговор
    Железници , градски транспорт , чистота , все пенсионери шофьори , но иначе все пенсионерите им виновни на младите самоубийчета за инцидентите по пътищата и се канят да налагат възрастови ограничения за водачите!
  • 29 Здрасти

    6 6 Отговор
    Ми как ще има бе! Освободете местата. Къде из бюрата по труда има обявено работно място в БДЖ? КЪДЕ? Стоите и се натискат до последно на държавна поста, а младите бършат зад.. на участниците. Нямало било.. Уволнявайте ги до един!
  • 30 Весел Патиланец

    3 10 Отговор
    Не им вярвайте на пропагандата - пенсионери бяха още на по 40г. - като ги водеха военизирани и т.н. - сага са на по 50г и им е супер! хем висока пенсия, хем висока запалата!!!
    Вие работете до 65 за да им плащате пенсиите и безплатните билети!

    Коментиран от #34

  • 31 Рокстеди

    6 3 Отговор

    До коментар #20 от "Полит коректно":

    Строителен работник е най-смъртоносната професия.Само в България на година умират поне 50 човека при инциденти на работното място.И ооооо познай не са пилоти,машинисти и милиционери.
  • 32 Никос

    15 3 Отговор
    Вдигнете заплатите под 2000 лв да няма заплата в БДЖ, тогава кадрите ще дойдат сами, а не както сега работиш по 12 часа отговорна работа и накрая ти дават 1300 - 1500 лв.. в най-добрия случай.

    Коментиран от #33

  • 33 3258

    3 9 Отговор

    До коментар #32 от "Никос":

    За какво ще му вдигнеш заплатата на машиниста? Цял ден на един коловоз трака 2 вагона напред- назад. Полупразни. Влакът се движи със скоростта на конска каруца. С мизерията и бракуваните вагони БДЖ прогони пътниците. Колкото са стари и амортизирани вагоните, толкова са стари и машинистите.

    Коментиран от #37

  • 34 Яяя, па язе да не знам

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "Весел Патиланец":

    Прочети наредбата за категоризиране на труда при пенсиониране и тогава дрънкай глупости през къра. Че има и кой да ти се връзва. Малко ви е мизерията, за това ви ниво на интелект, още може.
  • 35 Валентин Петров

    3 0 Отговор
    Недостигът на кадри се прави изкуствено като се съкращават млади (23г.)машинисти!
  • 36 Читател

    5 1 Отговор
    Няма да има каращи влака и не само, няма да има и работещи мъже за мъжки професии, млади момчета редят сутиени и гащи в молове те, други пък мърлят на джи и ги разкарват като простинали коне на едни други търтей които нищо не работят крадат, дремат на помощи и в крайна сметка мъже плюнки като тюфлеци. Е няма да има до момента в който не се промени образованието и се игнорира мързела.
  • 37 ЗАРКО

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "3258":

    Ами той машиниста не е виновен, че управата на бдж-ето не купува нови влакове! Другарите отгоре купува дърти чукала а ги пише че са нови и разликата е в автопарка на борда на бдж!
  • 38 Шаран БГ

    2 0 Отговор
    ЖП транспорта "иска" и техниката и кадрите да са ниво, защото трудът там е денонощен и изключително тежък и отговорен.Неговата роля в стопанския живот понамаля доста след като бе засилен автомобилния.
    Преди години имахме Полувисш ЖП Институт на името на Тодор Каблешков. В него се обучаваха кадри за този транспорт. Младите мъже едновременно с отбиването на военната си служба усвояваха знания , привикваха на дисциплина, осъзнаваха отговорността преди всичко на ЖП работника.
    Сега, когато думата "работник" е мръсна дума и главния двигател е заплатата, не знам има ли учебно заведение за обучения на кадри за ЖП транспортта. Последният не е само локомотиви и вагони - пътнически или товарни. Грозните комунисти бяха организирали и т.н. ЖП войски, които пък работеха преди всичко по релсовите пътища.
  • 39 четящ

    0 0 Отговор
    Така ще е, докато имаме министри на транспорта като Гвоздейков, който един нормален търг за нови локомотиви и вагони не може да организира и проведе честно и открито и то с европейски пари! Всичките му поръчки са провалени и ще останат милиони не усвоени пари на Брюксел...Ето затова резултата е стари вагони и локомотиви на по 40-50 г., затова няма и млади хора, които да работят в БДЖ!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове