Oколо 150 пенсионери карат влакове у нас, а причината е недостиг на кадри в железниците, предаде dariknews.bg, цитирайки вестник "Телеграф".
В момента близо 1 000 души работят като главни машинисти в двете дружества на БДЖ - тези за пътнически и товарни превози. Отделно има и около 250 помощник-машинисти. По официални данни в пътнически превози около 9,5% от локомотивния персонал е с вече придобито право на пенсия с уточнението, че машинистите имат призната втора категория труд и се пенсионират на 57-58 години.
В товарните превози около 7% от машинистите са пенсионери. „Картинката е сходна във всички звена на железниците. Малко са младите кадри. В момента над 60% от заетите в жп транспорта са между 50- и 59-годишни. Едва 4% от работната сила е на възраст под 30 години“, заяви Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България.
Железниците активно търсят кадри и са готови да плащат за обучението им срещу ангажимент за дългосрочна работа впоследствие.
В момента близо 1 000 души работят като главни машинисти в двете дружества на БДЖ - тези за пътнически и товарни превози. Отделно има и около 250 помощник-машинисти. По официални данни в пътнически превози около 9,5% от локомотивния персонал е с вече придобито право на пенсия с уточнението, че машинистите имат призната втора категория труд и се пенсионират на 57-58 години.
В товарните превози около 7% от машинистите са пенсионери. „Картинката е сходна във всички звена на железниците. Малко са младите кадри. В момента над 60% от заетите в жп транспорта са между 50- и 59-годишни. Едва 4% от работната сила е на възраст под 30 години“, заяви Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България.
Железниците активно търсят кадри и са готови да плащат за обучението им срещу ангажимент за дългосрочна работа впоследствие.
Поставете оценка:
Оценка 4 от 13 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Варненец
Коментиран от #21, #23
06:55 08.03.2024
2 Пояснение
Коментиран от #18
06:56 08.03.2024
3 Тошо
Отиваш едно време на интервю за работа и без да ти обръщат особено внимание ти казват, хайде че следващите чакат!
Вече никой никъде не чака и така трябва!
07:00 08.03.2024
4 Картинката
07:05 08.03.2024
5 И.Мъск
07:08 08.03.2024
6 Бай Лисан
07:14 08.03.2024
7 минувач
07:14 08.03.2024
8 кокорчо
07:17 08.03.2024
9 НКЖИ
Има 1500 пенсионера, които абсолютно нищо не правят. Трябва да се привлекат нови кадри, но как да се случи, като в администрацията и експлоатацията е натъпкано с пенсионери та и още докарват. Метла на всички пенсионери и нещата ще се оправят.
Коментиран от #11
07:17 08.03.2024
10 Сержофф
чак не искам да си представям какъв кошмар ни очаква.
Системата създаде абсолютни изроди, които не стават за нищо освен да се зомбират в телефоните си и да киснат по казината. Не малко вина имат и родителите, които тотално пренебрегват децата си и ги оставят на произвола на съдбата, гледайки ги как се самоунищожават, е що за родители са това?
Коментиран от #19, #22
07:22 08.03.2024
11 Да ама не
До коментар #9 от "НКЖИ":
И кой ще дойде на тяхно място да работи без пари. Всички обясняват че няма хора, ама никой не казва колко пари дават за машинист. А машинистите не работят от 9 до 6.07:24 08.03.2024
12 Тити
Коментиран от #13
07:26 08.03.2024
13 Моарейн
До коментар #12 от "Тити":
Така е, неслучайно БДЖ означаваБоже,
Докарай ме
Жив.
И по-зле ще става, но пък важното е, че има банани.
07:34 08.03.2024
14 БгТопИдиот🇧🇬
Имат влак-карат влак !
Западняците могат само да ни завиждат !
07:45 08.03.2024
15 влаковете не са проблем
Поколението ДАЙ не иска да учи - ама въобще.
иска дюнери и игрички
07:45 08.03.2024
16 Ха ха ха
07:55 08.03.2024
17 мхааа
07:56 08.03.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Пояснение
До коментар #10 от "Сержофф":
Това което срещат децата на вън , е много по-силно въздействащо от това което семейството се опита да научи. Децата си създават модели на подражание , и те най-често не са мама и тате , а точно обратното.08:00 08.03.2024
20 Полит коректно
Коментиран от #31
08:01 08.03.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 💠🔆♻️
До коментар #10 от "Сержофф":
Еми, мутрокрацията това им е предложила на младите хора в Булгарията, що се чудят са че нема хора?08:14 08.03.2024
23 💠🔆♻️
До коментар #1 от "Варненец":
И кой ще чака за 800/900 лв. чиста заплата, просяците правят на месецм/у 600 до 800 лв., чисто!?
08:16 08.03.2024
24 Невероятно но факт
08:21 08.03.2024
25 💠🔆♻️
В Булгаристан няма Пазар но Труда, всичкото булгар, булгар бачка за пейсе лв. на ден, като има хора който изкарват 30 лв. за работен ден а се скъсват от работа!?
В Булгаристан няма диференциация на труда, и са заради това и затова
“нема хора”?!
08:33 08.03.2024
26 родна реч омайна сладка
08:41 08.03.2024
27 дядо поп
08:52 08.03.2024
28 дядо поп
08:59 08.03.2024
29 Здрасти
09:04 08.03.2024
30 Весел Патиланец
Вие работете до 65 за да им плащате пенсиите и безплатните билети!
Коментиран от #34
09:22 08.03.2024
31 Рокстеди
До коментар #20 от "Полит коректно":
Строителен работник е най-смъртоносната професия.Само в България на година умират поне 50 човека при инциденти на работното място.И ооооо познай не са пилоти,машинисти и милиционери.09:26 08.03.2024
32 Никос
Коментиран от #33
09:27 08.03.2024
33 3258
До коментар #32 от "Никос":
За какво ще му вдигнеш заплатата на машиниста? Цял ден на един коловоз трака 2 вагона напред- назад. Полупразни. Влакът се движи със скоростта на конска каруца. С мизерията и бракуваните вагони БДЖ прогони пътниците. Колкото са стари и амортизирани вагоните, толкова са стари и машинистите.Коментиран от #37
09:39 08.03.2024
34 Яяя, па язе да не знам
До коментар #30 от "Весел Патиланец":
Прочети наредбата за категоризиране на труда при пенсиониране и тогава дрънкай глупости през къра. Че има и кой да ти се връзва. Малко ви е мизерията, за това ви ниво на интелект, още може.09:48 08.03.2024
35 Валентин Петров
11:04 08.03.2024
36 Читател
17:30 08.03.2024
37 ЗАРКО
До коментар #33 от "3258":
Ами той машиниста не е виновен, че управата на бдж-ето не купува нови влакове! Другарите отгоре купува дърти чукала а ги пише че са нови и разликата е в автопарка на борда на бдж!23:32 12.03.2024
38 Шаран БГ
Преди години имахме Полувисш ЖП Институт на името на Тодор Каблешков. В него се обучаваха кадри за този транспорт. Младите мъже едновременно с отбиването на военната си служба усвояваха знания , привикваха на дисциплина, осъзнаваха отговорността преди всичко на ЖП работника.
Сега, когато думата "работник" е мръсна дума и главния двигател е заплатата, не знам има ли учебно заведение за обучения на кадри за ЖП транспортта. Последният не е само локомотиви и вагони - пътнически или товарни. Грозните комунисти бяха организирали и т.н. ЖП войски, които пък работеха преди всичко по релсовите пътища.
02:57 13.03.2024
39 четящ
11:30 28.04.2024