Отидете към основна версия

1 913 1

Новата тенденция са гъвкавите работни пространства

  • colliers international-
  • офиси-
  • търговски площи-
  • цие-
  • пазари

На повечето пазари от ЦИЕ посещаемостта и оборотите в търговските центрове се върнаха на нивата от преди кризата

Снимка: М. Богданова ©

Войната в Украйна се отрази на икономическото състояние на страните от ЦИЕ, а нарастващите цени за строителство, експлоатация и транспорт водят до увеличаване на разходите във всички сегменти на недвижимите имоти. Това са някои от главните изводи в новия доклад на Colliers: "Акценти от 2022 г.: Пазар на недвижими имоти в ЦИЕ-6".

Офис площи

През 2022 г. се наблюдава ниско ниво на ново предлагане на офиси в повечето държави от ЦИЕ. В Полша значително количество нови сгради промени баланса на пазара. През миналата година за пръв път общото предлагане на модерни офис площи на 8-те основни регионални пазари надхвърли с 200 000 кв.м нивото на предлагането в столицата Варшава.

Търсенето на този тип площи в целия регион на ЦИЕ достигна стойности отпреди началото на кризата. В Чехия брутният обем на усвояване на офиси се изравни с нивата от някои от най-успешните години с тотал от над 500 000 кв.м.

Темата за гъвкавите работни пространства се превръща във все по-важна в Словакия. В своите критерии на търсене наемателите поставят много по-голям акцент върху наличието на споделени работни пространства и социални зони, което им позволява да намалят общата наета площ с до 20-30%.

Търговски площи

В повечето страни от региона посещаемостта и оборотите в търговските центрове се върнаха на нивата от преди кризата. В България сегментът на търговските площи се представя много добре, като търговските паркове непрекъснато се развиват, а шопинг центровете запазват позициите си. Онлайн продажбите се засилиха по време на пандемията и в момента наличието на разнообразни канали за търговия е задължително условие. В Чехия търговските паркове доказаха своята устойчивост по време на пандемията. В Унгария магазините за мода на централните улици бяха по-малко популярни, поради спад в посещаемостта от страна на международните туристи. Огромният дял на търговските паркове сред новопостроените обекти е трайна тенденция в Полша. Инвеститорите основно изграждат по-малки проекти с фокус върху бързооборотните стоки, разположени предимно във второстепенни градове. В големите градове нараства броят на обектите със смесено предназначение.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини