Отказът от алкохола може да е труден за някои, които се наслаждават на една-две бири, но един експерт изброява ползите от отказването от алкохола за различни периоди от време.
Докато някои чакат до Нова година, за да се отдадат на пречистване след празниците, други се решават на тази стъпка преди празничния сезон. За да популяризира ползите от спирането на алкохола, един експерт разкри непосредствените и дългосрочните ефекти от спирането на алкохола.
Изследователите на алкохола казват, че има огромна полза за здравето от спирането на пиенето, която често се развива в дългосрочни навици, които са полезни не само за здравето, но и за социалния ви живот.
Само след няколко дни Джо Марли от Alcohol Change UK казва, че ползите вече ще са се появили. Той казва: "Има някои незабавни въздействия и ползи от това да не се пие, както и по-дългосрочни неща." Част от тези ползи ще бъдат промените в съня, макар и негативни в началото, докато тялото започне да свиква да заспива без помощта на алкохола.
Но не след дълго адаптацията е приключила и позитивите започват да проличават. Наблюдава се повишаване на концентрацията при тези, които са се отказали от алкохола само след две седмици, като д-р Гаутам Мехта казва, че около този етап може да се "почувствате по-добре" като цяло, съобщава The I. Той каза: "Хората казват, че започват да се чувстват по-добре на около две три седмици, като преди това са съобщавали за проблеми със здравето."
"С други думи, вероятно отказът трябва да продължи няколко седмици, за да почувствате, че върши някаква работа."
След един месец започват да се появяват някои реални ползи за здравето. Спадът на кръвното налягане е голямата промяна, като според д-р Мехта средният спад в кръвното на хората се равнява на 6,6%.
Дългосрочните ползи за тези, които искат временно да се откажат от пиенето, са "пренастройване" на отношенията ви с алкохола, казва още д-р Мехта. Той каза: "Кампаниите за едномесечна почивка от пиенето може да изпратят смесени послания, тъй като биологичната детоксикация не е пълна. Възможно е обаче да има влияние върху пренастройването на отношенията ви с алкохола."
Впоследствие главният изпълнителен директор на КАМРА Том Стайнър посочи, че подобни кампании като "сух януари" могат да окажат негативно влияние върху общественото или личното възприятие на консумацията на алкохол, като според експерта те могат да демонизират напитките.
Той заяви: "Някои хора – различни от тези, които ги провеждат и участват в тях – използват тези кампании, за да демонизират като цяло консумация на алкохол – въпреки голямата база данни, която показва, че огромното мнозинство от хората консумират алкохол отговорно. Искаме хората да се възползват от все по-широката гама от предлагани алтернативи с ниско съдържание на алкохол и без алкохол и да продължат да се наслаждават на социалните и емоционални ползи от посещението на кръчма или заведение, независимо от това какво пият."