Отидете към основна версия

9 940 26

Главен инспектор Костов: Целта на пътните камери е да се намалят злополуките

  • красимир костов-
  • пътни камери-
  • кат-
  • закон-
  • пътна полиция

Когато преминеш границата на центробежните сили и колата се вреже в дървото, тогава всичките аргументи на криеницата и надхитрянето просто губят значение

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Безспорно и стационарните, и мобилните камери /които са монтирани в полицейски автомобили - с и без отличителни белези/, въздействат много успокояващо и положително на дисциплината на водачите на пътя.

Това подчерта в ProИнтервю главен инспектор Красимир Костов. Той посочи, че наистина, шофьорите знаят в по-голямата си част местонахождението на стационарните камери и приближавайки към тях, намаляват скоростта.
 

От много години, и до момента, главен инспектор Красимир Костов работи в „Пътна полиция” по превенцията за намаляване на пътните катастрофи и пострадалите. Той е главен инспектор в отдел „Пътна полиция” при Главна дирекция „Национална полиция”. С покойния колега Христо Стойков е съавтор на сборника документални разкази „Волан за формула 1” - за катастрофи с младежки компании. Сценарист е на 3 документални филма на същата тема, автор на стотици публикации в печата и още толкова участия в телевизионни и радиопредавания в различни медии.

Близо 10 години води популярна рубрика за пътната обстановка в предаването ”Тази сутрин” на БТВ, в която ежедневно показва рисувани от него скици на катастрофи, шаржове и карикатури на човека в изненадващите ежедневни остри ситуации на пътя.

Вярно е, че след този участък отново натискат газта и често превишават скоростта, казва главен инспектор Костов, като уточнява: "Но ефектът - намаляване на пътните злополуки в опасните участъци, с концентрация на произшествия /в които нарочно са монтирани тези камери/, е налице".

На въпрос дали има празни кутии, "за сплашване", в които не са монтирани реални камери, Красимир Костов отговаря: "Да има, но те не са много и постоянно се променят. Всъщност, основната цел е шофьорът да намалява скоростта мотивиран от мисълта за собствената безопасност,  автомобилът да остане върху четирите си колела, а не от мисълта "да отърве глобата". Мнозина не разбират това и постигат своето "щастие", надхитряйки уреда; също и като са намалили, в резултат на нечие присветване с фарове "Внимавай, КАТ!" Когато преминеш границата на центробежните сили и колата се вреже в дървото, тогава всичките аргументи на криеницата и надхитрянето просто губят значение, нещо повече - оказали са се коварна клопка", подчертава главен инспектор Красимир Костов.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини