Още от днес синоптиците предвиждат застудяване и макар температурите да са доста над обичайните за зимата, то резките промени могат да окажат влияние и на бензиновите автомобили. Говорим за т.нар. конденз, който понякога се превръща в глобална причина за пътуване с градския транспорт. Особено, ако в резервоара се е натрупало достатъчно количество вода вследствие от конденз. През годините водата се натрупва в резервоара за гориво на автомобила, като това се дължи основно на температурните разлики.
Във времената, когато тревата беше по-зелена и слънцето по-светло, всички автомобили от завода бяха оборудвани с резервоари със специална тапа за източване, която позволява на собствениците на автомобили просто да изсмукват мръсотията и водата веднъж в годината. Днес, уви, подобна опция не съществува, както и самата някога задължителна процедура. И неприятностите не закъсняха.
Водата, натрупана за няколко години в един бензинов резервоар, започва да замръзва като прави фин филтър върху бензиновата помпа (говорим за т.нар. потопяеми). Рязък спад на температурата, замръзване, може да заледи филтъра, така че колата дори да не може да запали. Друг сигурен източник на вода в резервоара е коктейлът, който шофьорите пълнят в резервоарите си на бензиностанциите. Добре известен факт е, че по бензиностанциите често бензинът, волно или неволно, се смесва с вода.
Така шофьорите получават замръзваща течност в резервоара за бензин. Остава само да дойде студа. При това температурата не трябва да пада до исторически ниски нива: три до пет градуса под нулата и можете да се обадите на пътна помощ. Такъв температурен скок е особено болезнен за автомобили, които не се карат през по-голямата част от седмицата. Дебелината на ледената обвивка на филтъра може да достигне 5-7 милиметра. За да не се случва това е добре резервоарът и помпата в него да се почистват на две-три години.
Но най-простият и ефективен метод, както винаги, е проактивен. За да не се натрупва вода в резервоара, трябва да избягвате "неясните" бензиностанции и няколко пъти в годината да бъдете щедри със специалните добавки, които отстраняват водата от резервоара. Между другото, не е необходимо да харчите пари за специални добавки: шофьорите с опит постигат подобен ефект, като наливат 500 мл чист спирт в резервоара за бензин на всеки шест месеца.