ФАКТИ.БГ

Как влияе моторното масло на стар акумулатор през зимата

Публикувана: 21 Януари, 2020 10:00
40 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 34567
Как влияе моторното масло на стар акумулатор през зимата
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.7 от 46 гласа.

През зимата, поради студовете, задачата на акумулатора да осигури необходимото захранване за стартера става доста по-сложна. От една страна, ниската температура намалява капацитета на самата батерия, а от друга, пак заради студа, маслото в двигателя се сгъстява, като по този начин се увеличават и усилията на стартера.

За полумъртва или стара батерия борбата с двата фактора едновременно може да завърши с пълно фиаско. За да улесните задачите, изправени пред батерията, можете да изберете няколко начина. Първо и най-логично - да смените акумулатора с нов. Можете и да го заредите, но можете обаче да прибегнете и до "по-тънко" масло.

За да се намали силата на съпротивление на моторното масло, трябва да се използва такова, по-малко податливо на сгъстяване от студа. Това са напълно синтетични смазки с индекс на вискозитет 0W-30, 0W-40.

Препоръчително е такива масла да се слагат на автомобили, които трябва да палят в студове до -40 ° C. Това обстоятелство значително улеснява задачата на батерията, като ви позволява да използвате и по-стар акумулатор.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.7 от 46 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гараж
1 Отговор
Гараж

Оценка:
-0 +60

Марио
2 Отговор
Абсолютно вярно е написаното, но най-добре е нов акумулатор. Ако обаче иската да идкарате зимата със стария - то трябва да сложите тънко масло

Коментиран от #21


Оценка:
-12 +25

Никой
3 Отговор
Значи нова батерия около 120 лв а масло с вискозитет 0 и то около 100-120лв

Коментиран от #17


Оценка:
-6 +74

гост
4 Отговор
Тя смяна с такова масло не е по-евтина от смяна на акумулатор.

Коментиран от #15


Оценка:
-5 +71

А маслото знае ли
5 Отговор
Как то ми влияе на живота

Оценка:
-3 +23

фжфж
6 Отговор
Натискайте съединителя при палене! Ако сте с дизел, в началото на зимата проверете акумулатора. Ако за едно денонощие без палене ви падне напрежението с повече от 0,1 волт, то или зареждайте принудително акумулатора най-рядко веднъж на две седмици или го сменете. Ако не карате автомобила няколко дена, няма да има значени, с какво масло сте.

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +54

Бай Стою касапина
7 Отговор
Радославе, ти в Сибир ли ни пращаш? Какви са тия минус 40.Още малко и пусков двигател като на трактор Беларус ще ни накараш сложим.

Коментиран от #9


Оценка:
-2 +60

нема страшно
8 Отговор
Има хлабини в лагерите. Повечето коли са тъкмо разработени - над 200 хил. км.

Оценка:
-2 +35

Boxer 3
9 Отговор

До коментар #7 от "Бай Стою касапина":


Забележката ти за Сибир, е правилна, но в случая не е виновен автора.
Производителите масово препоръчват "тънко" масло, което даже наричат "енергоспестяващо". Двигателя лесно пали (хибриди и стоп-старт извращението), дава максимална мощност, 2-3 % по-нисък разход на гориво, еколозите са щастливи ( не, те никога не са щастливи ;) ...
А, какво става с масленият филм когато двигателя загрее маслото на 100С ? Колко е вискозитета на масло 0W20 при 100С ?
Маслата имат спецификации - четете ги!
В моя квартал бели мечки няма, даже и сняг не вали!
За това карам с 10W40 и го сменям на 7-8 хил. км.

Оценка:
-5 +40

Driver
10 Отговор
За климата в България най-подходящите масла са 5-30W и 5-40W .

Коментиран от #13


Оценка:
-8 +41

лейка
11 Отговор
като сложиш 5-40 или 0-40 на кола правена за 15-40 и протича като лейка от всички уплътнения на двг

Коментиран от #22


Оценка:
-19 +26

Русенец
12 Отговор
Имам си десулфатизиращо зарядно. Пуска 0,5А към акомулатора. Следи го кога е зареден, след което почва бавно да го разрежда, до достигане на 11В. После пак почва зареждане. Цяла зима мога да го държа на него. Като вляза в колата - въртя и пали от раз. Един стар акомулатор ме изкара още 3 години така. Зарядното ми е българско, правено в Пловдив, за скромните 25лв.

Коментиран от #36


Оценка:
-6 +32

Boxer 3
13 Отговор

До коментар #10 от "Driver":


Зависи от конкретният двигател.
На колко "реални" километра е? Как е бил експлоатиран? (гонен, прегряван, дърпал каравани и т.н. За всеки двигател маслото трябва да се подбира индивидуално! В зависимост от състоянието, шумът по време на работа, стилът на каране и външни условия : трафик, жеги, натоварен автомобил и т.н.
Двигателя трябва да работи ТИХО!
Имай в предвид, че производителите препоръчват МИНИМАЛНИЯТ вискозитет, който да съпровожда двигателя по време на гаранцията.
Те нямат интерес от дългата и безпроблемната експлоатация на твоя двигател. За това и ще ти препоръчат да сменяш маслото на 15 хил. и даже 20 хил. км.
Има разнопосочност на интересите. Чий интерес ще удоволетворяваш, си е твое решение.

Оценка:
-1 +34

Тост
14 Отговор
Повечето кокошарници в БГ ще изгорят толкова тънко масло между два светофара!

Оценка:
-2 +39

Гост
15 Отговор

До коментар #4 от "гост":


Смяна на масло и филтър 26лв, тази зима.

Коментиран от #16, #23


Оценка:
-13 +3

filo
16 Отговор

До коментар #15 от "Гост":


А цената на маслото къде я слагаш бре.

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +16

куку руку ку
17 Отговор

До коментар #3 от "Никой":


Нека да ти е изтощен акумулаторът, пък чакай вискозитета на маслото да ти помага...

Оценка:
-0 +38

инж Химик
18 Отговор
Ако нямаш парички за нов акумулатор, по-добре да си заредиш картата за градския.. Има евтини акумулатори за 80-100лв, не са Бош... но пък вършат абсолютно същата работа докато са в гаранция, че и след това. 4-та година карам с един евтинджос, едната зима дори стоя разреден 2-3 месеца, заредих го и.. няма проблеми. Беше около 100-на лева.

Коментиран от #24


Оценка:
-1 +26

type-R
19 Отговор

До коментар #6 от "фжфж":


ХА ХА ХА. Бензиновият ми Акорд понякога не го карам и по една седмица и след това си пали без проблем с една обикновена синтетика 5в40! Но. На нафтата трудно и се налива. Мозък в главата.....

Коментиран от #25, #31


Оценка:
-9 +13

Гост
20 Отговор

До коментар #16 от "filo":


Това е цена с маслото. Смянате е от дистрибутора и е безплатна.

Оценка:
-8 +2

Ха ха
21 Отговор

До коментар #2 от "Марио":


Хонда греен пък що не и Хонда некст....)))) И сетне що ми изтропа двигателят

Оценка:
-2 +1

Ха ха
22 Отговор

До коментар #11 от "лейка":


Дрън дрън ярина, тънки канали и разни други упражнения, мерси

Оценка:
-0 +3

Ха ха
23 Отговор

До коментар #15 от "Гост":


Е то толкова е един приличен филтър, ама карай, а каската ти колко струва?!)))))

Коментиран от #28


Оценка:
-2 +6

Чук
24 Отговор

До коментар #18 от "инж Химик":


Е аз се мъча с Ексайд забравих вече колко години

Оценка:
-0 +4

Сникерс
25 Отговор

До коментар #19 от "type-R":


И с 10w40 пак пали след 3 седмици почивка...ама пекарите бе вярват

Оценка:
-5 +7

Рамзан Бойкович
26 Отговор
Ескорта ми палеше на - 17 1.8 тд, с полу синтетика 10 на 40, тъй че не само акумулатора и маслото са важни има и други фактори. А форда не палел 🤫

Коментиран от #29


Оценка:
-3 +3

Язе
27 Отговор
На времето маслото беше м10 ,като не може да завърти стартера слагам един котлон на около 2 см,под картера с часовник от електромер, в 6,00 се включи в 7.00 ритам манивелата и е чакмак.

Оценка:
-1 +18

Гост
28 Отговор

До коментар #23 от "Ха ха":


4лв/л Лубрика 10/40. За 3,5л платих 14лв. Филтър 9лв и 1лв за дефтунг. Общо 24лв. Седях в офиса на сервиза на кафе, докато гледах през прозореца как работи майстора. След 15 минути си тръгнах със сменено масло и чисти ръце. За мойта 20 годишна кошница толкоз. Та, кво викаш?

Оценка:
-2 +16

Гост
29 Отговор

До коментар #26 от "Рамзан Бойкович":


Дърта Вектра съм палил на -17 с допълнителен подгрев, докато нови дизели въртяха отстрани с шокове и не палеха.

Оценка:
-2 +4

30
Този коментар е премахнат от модератор.
фжфж
31 Отговор

До коментар #19 от "type-R":


Напрежението на акумулатора ти пада ли, когато не караш колата и тя стои на атмосферен въздух? Защото ако "не" поста ти е излишен. Аз миналата година отсъствах от България цял месец през зимата и дизелакът ми запали от четвърт оборот. Ама акумулатора ми е нов!

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +2

Ярослав
32 Отговор

До коментар #31 от "фжфж":


Е ама ти си титан на мисълта.

Оценка:
-1 +1

Дядо знае 2 и 200
33 Отговор
Махнете изобщо маслото бе! Хем ще ви загрее по-бързо колата, хем няма да тормози акумулатора.

Оценка:
-0 +12

Пишман специалисти
34 Отговор
Упражнения за малоумници?!
Що не си сипете направо олио, вместо масло, а ако сте с дизел, олио и в резервоара?!:)
Натискате съединителя и палите, ама преди това три пъти вдигате налягането на горивните помпи или включвате подгряващите свещи, като давате на контакт и изключвате, а накрая завъртате...
Маслото се сменя два пъти по-рано, а не се сипва по-тънко...
Няма нужда да включвате фаровете, като палите, ако направите предходното!

Оценка:
-0 +6

type-R
35 Отговор
Масла 10-40 са се слагали до 80-те години. Едно 5-40 ще щади много повече мотора, ще издържа повече (понеже е синтетично) и ще ви е по-кеф. И ги сменяйте тези масла в Бойковистан е пълно с боклуци, които едвам изкарват 5000 км.
.

Оценка:
-3 +4

А ток ?
36 Отговор

До коментар #12 от "Русенец":


а ток за супер зарядното от де зимаш? Тези с гаражите добре а другите. Ако човек ползва колата всеки ден не опция свалянето на акомулатора за този начин

Коментиран от #37, #39


Оценка:
-2 +2

type-R
37 Отговор

До коментар #36 от "А ток ?":


Дори и с гараж пак трябва да се сваля и е куча процедура. На разреден акумулатор му трябват 30 мин работа на мотора за да зареди догоре. На полу-разреден и погмалко, стига да не светите крушките посред бял ден като коледна елха. И не слагайте немски акумулатори, гадни са. Аз ползвам на една американска марка, никога не ме е предавал.

Коментиран от #40


Оценка:
-3 +1

Чобака
38 Отговор
Чобании , само глупости пишете ... Маслото тънко , щяло да течд мотора като лейка.. Другия слага 0х30 и без акумулатор пали .... Купете си нов акумулатор и давайте 20 лева отгоре за по "хубаво" масло , ама нали сте икономисти чобани ...

Оценка:
-2 +4

Русенец
39 Отговор

До коментар #36 от "А ток ?":


Аз си имам гараж.

Оценка:
-0 +5

Русенец
40 Отговор

До коментар #37 от "type-R":


Аз зареждам както е закачен. Нищо не разкачам. Няма проблеми по този начин.

Оценка:
-1 +4

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Андрей Райчев
Социологът Андрей Райчев коментира политическия живот
Властта у нас е двуглава и слаба - Борисов и Нинова"

Още бисери
ТОП 5