21 Януари, 2020 10:00 37 365 40

Как влияе моторното масло на стар акумулатор през зимата

  • масло-
  • акумулатор-
  • зима-
  • съвети
Как влияе моторното масло на стар акумулатор през зимата - 1

През зимата, поради студовете, задачата на акумулатора да осигури необходимото захранване за стартера става доста по-сложна. От една страна, ниската температура намалява капацитета на самата батерия, а от друга, пак заради студа, маслото в двигателя се сгъстява, като по този начин се увеличават и усилията на стартера.

За полумъртва или стара батерия борбата с двата фактора едновременно може да завърши с пълно фиаско. За да улесните задачите, изправени пред батерията, можете да изберете няколко начина. Първо и най-логично - да смените акумулатора с нов. Можете и да го заредите, но можете обаче да прибегнете и до "по-тънко" масло.

За да се намали силата на съпротивление на моторното масло, трябва да се използва такова, по-малко податливо на сгъстяване от студа. Това са напълно синтетични смазки с индекс на вискозитет 0W-30, 0W-40.

Препоръчително е такива масла да се слагат на автомобили, които трябва да палят в студове до -40 ° C. Това обстоятелство значително улеснява задачата на батерията, като ви позволява да използвате и по-стар акумулатор.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 46 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гараж

    60 0 Отговор
    Гараж
  • 2 Марио

    25 12 Отговор
    Абсолютно вярно е написаното, но най-добре е нов акумулатор. Ако обаче иската да идкарате зимата със стария - то трябва да сложите тънко масло

    Коментиран от #21

  • 3 Никой

    74 6 Отговор
    Значи нова батерия около 120 лв а масло с вискозитет 0 и то около 100-120лв

    Коментиран от #17

  • 4 гост

    71 5 Отговор
    Тя смяна с такова масло не е по-евтина от смяна на акумулатор.

    Коментиран от #15

  • 5 А маслото знае ли

    23 3 Отговор
    Как то ми влияе на живота
  • 6 фжфж

    54 2 Отговор
    Натискайте съединителя при палене! Ако сте с дизел, в началото на зимата проверете акумулатора. Ако за едно денонощие без палене ви падне напрежението с повече от 0,1 волт, то или зареждайте принудително акумулатора най-рядко веднъж на две седмици или го сменете. Ако не карате автомобила няколко дена, няма да има значени, с какво масло сте.

    Коментиран от #19

  • 7 Бай Стою касапина

    60 2 Отговор
    Радославе, ти в Сибир ли ни пращаш? Какви са тия минус 40.Още малко и пусков двигател като на трактор Беларус ще ни накараш сложим.

    Коментиран от #9

  • 8 нема страшно

    35 2 Отговор
    Има хлабини в лагерите. Повечето коли са тъкмо разработени - над 200 хил. км.
  • 9 Boxer 3

    40 5 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Стою касапина":

    Забележката ти за Сибир, е правилна, но в случая не е виновен автора.
    Производителите масово препоръчват "тънко" масло, което даже наричат "енергоспестяващо". Двигателя лесно пали (хибриди и стоп-старт извращението), дава максимална мощност, 2-3 % по-нисък разход на гориво, еколозите са щастливи ( не, те никога не са щастливи ;) ...
    А, какво става с масленият филм когато двигателя загрее маслото на 100С ? Колко е вискозитета на масло 0W20 при 100С ?
    Маслата имат спецификации - четете ги!
    В моя квартал бели мечки няма, даже и сняг не вали!
    За това карам с 10W40 и го сменям на 7-8 хил. км.
  • 10 Driver

    41 8 Отговор
    За климата в България най-подходящите масла са 5-30W и 5-40W .

    Коментиран от #13

  • 11 лейка

    26 19 Отговор
    като сложиш 5-40 или 0-40 на кола правена за 15-40 и протича като лейка от всички уплътнения на двг

    Коментиран от #22

  • 12 Русенец

    32 6 Отговор
    Имам си десулфатизиращо зарядно. Пуска 0,5А към акомулатора. Следи го кога е зареден, след което почва бавно да го разрежда, до достигане на 11В. После пак почва зареждане. Цяла зима мога да го държа на него. Като вляза в колата - въртя и пали от раз. Един стар акомулатор ме изкара още 3 години така. Зарядното ми е българско, правено в Пловдив, за скромните 25лв.

    Коментиран от #36

  • 13 Boxer 3

    34 1 Отговор

    До коментар #10 от "Driver":

    Зависи от конкретният двигател.
    На колко "реални" километра е? Как е бил експлоатиран? (гонен, прегряван, дърпал каравани и т.н. За всеки двигател маслото трябва да се подбира индивидуално! В зависимост от състоянието, шумът по време на работа, стилът на каране и външни условия : трафик, жеги, натоварен автомобил и т.н.
    Двигателя трябва да работи ТИХО!
    Имай в предвид, че производителите препоръчват МИНИМАЛНИЯТ вискозитет, който да съпровожда двигателя по време на гаранцията.
    Те нямат интерес от дългата и безпроблемната експлоатация на твоя двигател. За това и ще ти препоръчат да сменяш маслото на 15 хил. и даже 20 хил. км.
    Има разнопосочност на интересите. Чий интерес ще удоволетворяваш, си е твое решение.
  • 14 Тост

    39 2 Отговор
    Повечето кокошарници в БГ ще изгорят толкова тънко масло между два светофара!
  • 15 Гост

    3 13 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Смяна на масло и филтър 26лв, тази зима.

    Коментиран от #16, #23

  • 16 filo

    16 2 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    А цената на маслото къде я слагаш бре.

    Коментиран от #20

  • 17 куку руку ку

    38 0 Отговор

    До коментар #3 от "Никой":

    Нека да ти е изтощен акумулаторът, пък чакай вискозитета на маслото да ти помага...
  • 18 инж Химик

    26 1 Отговор
    Ако нямаш парички за нов акумулатор, по-добре да си заредиш картата за градския.. Има евтини акумулатори за 80-100лв, не са Бош... но пък вършат абсолютно същата работа докато са в гаранция, че и след това. 4-та година карам с един евтинджос, едната зима дори стоя разреден 2-3 месеца, заредих го и.. няма проблеми. Беше около 100-на лева.

    Коментиран от #24

  • 19 type-R

    13 9 Отговор

    До коментар #6 от "фжфж":

    ХА ХА ХА. Бензиновият ми Акорд понякога не го карам и по една седмица и след това си пали без проблем с една обикновена синтетика 5в40! Но. На нафтата трудно и се налива. Мозък в главата.....

    Коментиран от #25, #31

  • 20 Гост

    2 8 Отговор

    До коментар #16 от "filo":

    Това е цена с маслото. Смянате е от дистрибутора и е безплатна.
  • 21 Ха ха

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    Хонда греен пък що не и Хонда некст....)))) И сетне що ми изтропа двигателят
  • 22 Ха ха

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "лейка":

    Дрън дрън ярина, тънки канали и разни други упражнения, мерси
  • 23 Ха ха

    6 2 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Е то толкова е един приличен филтър, ама карай, а каската ти колко струва?!)))))

    Коментиран от #28

  • 24 Чук

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "инж Химик":

    Е аз се мъча с Ексайд забравих вече колко години
  • 25 Сникерс

    7 5 Отговор

    До коментар #19 от "type-R":

    И с 10w40 пак пали след 3 седмици почивка...ама пекарите бе вярват
  • 26 Рамзан Бойкович

    3 3 Отговор
    Ескорта ми палеше на - 17 1.8 тд, с полу синтетика 10 на 40, тъй че не само акумулатора и маслото са важни има и други фактори. А форда не палел 🤫

    Коментиран от #29

  • 27 Язе

    18 1 Отговор
    На времето маслото беше м10 ,като не може да завърти стартера слагам един котлон на около 2 см,под картера с часовник от електромер, в 6,00 се включи в 7.00 ритам манивелата и е чакмак.
  • 28 Гост

    16 2 Отговор

    До коментар #23 от "Ха ха":

    4лв/л Лубрика 10/40. За 3,5л платих 14лв. Филтър 9лв и 1лв за дефтунг. Общо 24лв. Седях в офиса на сервиза на кафе, докато гледах през прозореца как работи майстора. След 15 минути си тръгнах със сменено масло и чисти ръце. За мойта 20 годишна кошница толкоз. Та, кво викаш?
  • 29 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #26 от "Рамзан Бойкович":

    Дърта Вектра съм палил на -17 с допълнителен подгрев, докато нови дизели въртяха отстрани с шокове и не палеха.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 фжфж

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "type-R":

    Напрежението на акумулатора ти пада ли, когато не караш колата и тя стои на атмосферен въздух? Защото ако "не" поста ти е излишен. Аз миналата година отсъствах от България цял месец през зимата и дизелакът ми запали от четвърт оборот. Ама акумулатора ми е нов!

    Коментиран от #32

  • 32 Ярослав

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "фжфж":

    Е ама ти си титан на мисълта.
  • 33 Дядо знае 2 и 200

    12 0 Отговор
    Махнете изобщо маслото бе! Хем ще ви загрее по-бързо колата, хем няма да тормози акумулатора.
  • 34 Пишман специалисти

    6 0 Отговор
    Упражнения за малоумници?!
    Що не си сипете направо олио, вместо масло, а ако сте с дизел, олио и в резервоара?!:)
    Натискате съединителя и палите, ама преди това три пъти вдигате налягането на горивните помпи или включвате подгряващите свещи, като давате на контакт и изключвате, а накрая завъртате...
    Маслото се сменя два пъти по-рано, а не се сипва по-тънко...
    Няма нужда да включвате фаровете, като палите, ако направите предходното!
  • 35 type-R

    4 3 Отговор
    Масла 10-40 са се слагали до 80-те години. Едно 5-40 ще щади много повече мотора, ще издържа повече (понеже е синтетично) и ще ви е по-кеф. И ги сменяйте тези масла в Бойковистан е пълно с боклуци, които едвам изкарват 5000 км.
    .
  • 36 А ток ?

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Русенец":

    а ток за супер зарядното от де зимаш? Тези с гаражите добре а другите. Ако човек ползва колата всеки ден не опция свалянето на акомулатора за този начин

    Коментиран от #37, #39

  • 37 type-R

    1 3 Отговор

    До коментар #36 от "А ток ?":

    Дори и с гараж пак трябва да се сваля и е куча процедура. На разреден акумулатор му трябват 30 мин работа на мотора за да зареди догоре. На полу-разреден и погмалко, стига да не светите крушките посред бял ден като коледна елха. И не слагайте немски акумулатори, гадни са. Аз ползвам на една американска марка, никога не ме е предавал.

    Коментиран от #40

  • 38 Чобака

    4 2 Отговор
    Чобании , само глупости пишете ... Маслото тънко , щяло да течд мотора като лейка.. Другия слага 0х30 и без акумулатор пали .... Купете си нов акумулатор и давайте 20 лева отгоре за по "хубаво" масло , ама нали сте икономисти чобани ...
  • 39 Русенец

    5 0 Отговор

    До коментар #36 от "А ток ?":

    Аз си имам гараж.
  • 40 Русенец

    4 1 Отговор

    До коментар #37 от "type-R":

    Аз зареждам както е закачен. Нищо не разкачам. Няма проблеми по този начин.