През зимата, поради студовете, задачата на акумулатора да осигури необходимото захранване за стартера става доста по-сложна. От една страна, ниската температура намалява капацитета на самата батерия, а от друга, пак заради студа, маслото в двигателя се сгъстява, като по този начин се увеличават и усилията на стартера.
За полумъртва или стара батерия борбата с двата фактора едновременно може да завърши с пълно фиаско. За да улесните задачите, изправени пред батерията, можете да изберете няколко начина. Първо и най-логично - да смените акумулатора с нов. Можете и да го заредите, но можете обаче да прибегнете и до "по-тънко" масло.
За да се намали силата на съпротивление на моторното масло, трябва да се използва такова, по-малко податливо на сгъстяване от студа. Това са напълно синтетични смазки с индекс на вискозитет 0W-30, 0W-40.
Препоръчително е такива масла да се слагат на автомобили, които трябва да палят в студове до -40 ° C. Това обстоятелство значително улеснява задачата на батерията, като ви позволява да използвате и по-стар акумулатор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гараж
10:11 21.01.2020
2 Марио
Коментиран от #21
10:14 21.01.2020
3 Никой
Коментиран от #17
10:20 21.01.2020
4 гост
Коментиран от #15
10:23 21.01.2020
5 А маслото знае ли
10:34 21.01.2020
6 фжфж
Коментиран от #19
11:02 21.01.2020
7 Бай Стою касапина
Коментиран от #9
11:12 21.01.2020
8 нема страшно
11:23 21.01.2020
9 Boxer 3
До коментар #7 от "Бай Стою касапина":
Забележката ти за Сибир, е правилна, но в случая не е виновен автора.Производителите масово препоръчват "тънко" масло, което даже наричат "енергоспестяващо". Двигателя лесно пали (хибриди и стоп-старт извращението), дава максимална мощност, 2-3 % по-нисък разход на гориво, еколозите са щастливи ( не, те никога не са щастливи ;) ...
А, какво става с масленият филм когато двигателя загрее маслото на 100С ? Колко е вискозитета на масло 0W20 при 100С ?
Маслата имат спецификации - четете ги!
В моя квартал бели мечки няма, даже и сняг не вали!
За това карам с 10W40 и го сменям на 7-8 хил. км.
12:07 21.01.2020
10 Driver
Коментиран от #13
12:15 21.01.2020
11 лейка
Коментиран от #22
12:23 21.01.2020
12 Русенец
Коментиран от #36
12:39 21.01.2020
13 Boxer 3
До коментар #10 от "Driver":
Зависи от конкретният двигател.На колко "реални" километра е? Как е бил експлоатиран? (гонен, прегряван, дърпал каравани и т.н. За всеки двигател маслото трябва да се подбира индивидуално! В зависимост от състоянието, шумът по време на работа, стилът на каране и външни условия : трафик, жеги, натоварен автомобил и т.н.
Двигателя трябва да работи ТИХО!
Имай в предвид, че производителите препоръчват МИНИМАЛНИЯТ вискозитет, който да съпровожда двигателя по време на гаранцията.
Те нямат интерес от дългата и безпроблемната експлоатация на твоя двигател. За това и ще ти препоръчат да сменяш маслото на 15 хил. и даже 20 хил. км.
Има разнопосочност на интересите. Чий интерес ще удоволетворяваш, си е твое решение.
12:39 21.01.2020
14 Тост
12:39 21.01.2020
15 Гост
До коментар #4 от "гост":
Смяна на масло и филтър 26лв, тази зима.Коментиран от #16, #23
12:41 21.01.2020
16 filo
До коментар #15 от "Гост":
А цената на маслото къде я слагаш бре.Коментиран от #20
13:43 21.01.2020
17 куку руку ку
До коментар #3 от "Никой":
Нека да ти е изтощен акумулаторът, пък чакай вискозитета на маслото да ти помага...13:49 21.01.2020
18 инж Химик
Коментиран от #24
15:14 21.01.2020
19 type-R
До коментар #6 от "фжфж":
ХА ХА ХА. Бензиновият ми Акорд понякога не го карам и по една седмица и след това си пали без проблем с една обикновена синтетика 5в40! Но. На нафтата трудно и се налива. Мозък в главата.....Коментиран от #25, #31
16:03 21.01.2020
20 Гост
До коментар #16 от "filo":
Това е цена с маслото. Смянате е от дистрибутора и е безплатна.16:39 21.01.2020
21 Ха ха
До коментар #2 от "Марио":
Хонда греен пък що не и Хонда некст....)))) И сетне що ми изтропа двигателят23:12 21.01.2020
22 Ха ха
До коментар #11 от "лейка":
Дрън дрън ярина, тънки канали и разни други упражнения, мерси23:15 21.01.2020
23 Ха ха
До коментар #15 от "Гост":
Е то толкова е един приличен филтър, ама карай, а каската ти колко струва?!)))))Коментиран от #28
23:21 21.01.2020
24 Чук
До коментар #18 от "инж Химик":
Е аз се мъча с Ексайд забравих вече колко години23:23 21.01.2020
25 Сникерс
До коментар #19 от "type-R":
И с 10w40 пак пали след 3 седмици почивка...ама пекарите бе вярват23:28 21.01.2020
26 Рамзан Бойкович
Коментиран от #29
23:54 21.01.2020
27 Язе
08:24 22.01.2020
28 Гост
До коментар #23 от "Ха ха":
4лв/л Лубрика 10/40. За 3,5л платих 14лв. Филтър 9лв и 1лв за дефтунг. Общо 24лв. Седях в офиса на сервиза на кафе, докато гледах през прозореца как работи майстора. След 15 минути си тръгнах със сменено масло и чисти ръце. За мойта 20 годишна кошница толкоз. Та, кво викаш?10:08 22.01.2020
29 Гост
До коментар #26 от "Рамзан Бойкович":
Дърта Вектра съм палил на -17 с допълнителен подгрев, докато нови дизели въртяха отстрани с шокове и не палеха.10:09 22.01.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 фжфж
До коментар #19 от "type-R":
Напрежението на акумулатора ти пада ли, когато не караш колата и тя стои на атмосферен въздух? Защото ако "не" поста ти е излишен. Аз миналата година отсъствах от България цял месец през зимата и дизелакът ми запали от четвърт оборот. Ама акумулатора ми е нов!Коментиран от #32
10:31 22.01.2020
32 Ярослав
До коментар #31 от "фжфж":
Е ама ти си титан на мисълта.11:03 22.01.2020
33 Дядо знае 2 и 200
13:52 22.01.2020
34 Пишман специалисти
Що не си сипете направо олио, вместо масло, а ако сте с дизел, олио и в резервоара?!:)
Натискате съединителя и палите, ама преди това три пъти вдигате налягането на горивните помпи или включвате подгряващите свещи, като давате на контакт и изключвате, а накрая завъртате...
Маслото се сменя два пъти по-рано, а не се сипва по-тънко...
Няма нужда да включвате фаровете, като палите, ако направите предходното!
15:05 22.01.2020
35 type-R
.
18:02 22.01.2020
36 А ток ?
До коментар #12 от "Русенец":
а ток за супер зарядното от де зимаш? Тези с гаражите добре а другите. Ако човек ползва колата всеки ден не опция свалянето на акомулатора за този начинКоментиран от #37, #39
18:03 22.01.2020
37 type-R
До коментар #36 от "А ток ?":
Дори и с гараж пак трябва да се сваля и е куча процедура. На разреден акумулатор му трябват 30 мин работа на мотора за да зареди догоре. На полу-разреден и погмалко, стига да не светите крушките посред бял ден като коледна елха. И не слагайте немски акумулатори, гадни са. Аз ползвам на една американска марка, никога не ме е предавал.Коментиран от #40
19:16 22.01.2020
38 Чобака
23:44 22.01.2020
39 Русенец
До коментар #36 от "А ток ?":
Аз си имам гараж.11:03 23.01.2020
40 Русенец
До коментар #37 от "type-R":
Аз зареждам както е закачен. Нищо не разкачам. Няма проблеми по този начин.11:04 23.01.2020