ФАКТИ.БГ

Фактор ли са износените гуми за ПТП през зимата?

Публикувана: 7 Февруари, 2020 13:59
42 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5483
Фактор ли са износените гуми за ПТП през зимата?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.1 от 15 гласа.

Отговор на този въпрос ни дава едно любопитно проучване, направено от Nokian Tyres. Според него почти половината от европейските шофьори смятат, че основният риск свързан с шофиране през зимата е превишената скорост. На второ място по-опасност повечето водачи определят заснежените и хлъзгави пътища. Когато били запитани за възможностите за подобрение на сигурността през зимата, най-често срещаният отговор бил употребата на качествени зимни гуми. Проучването е проведено в пет държави: Германия, Франция, Италия, Полша и Чехия.

Според изследването, за най-висок риск на пътя през зимата водачите възприемат превишената скорост, при това в осезаемо по-голяма степен в сравнение с други фактори като: пътната настилка, предизвикателното време или ниската видимост поради лошите атмосферни условия, а също и фактът, че през зимата се стъмва много по-рано отколкото през другите сезони през годината.

Опасността свързана с прекалено високата и несъобразена скорост е била особено ясно подчертана от поляци и германци (съответно 57% и 56% от анкетираните). Това също е основен рисков фактор през зимния период и според чехите (52%) и италианците (43%). Единствено френските шофьори отчитат заснежените и хлъзгави пътища като основен рисков фактор (45%), а 32% от анкетираните французи смятат, че шофирането с несъобразена скорост е възможно най-опасното поведение на пътя.

В другите държави, участвали в проучването заледеният път е втората най-голяма опасност (с изключение на Германия). Третият най-голям рисков фактор за европейските шофьори е липсата на достатъчна дистанция от автомобила отпред. Струва си да отбележим, че този проблем е посочен предимно от германци (до 50%, в сравнение с 25% до 33% в други държави).

Средно само 29% от анкетираните посочват износването на гумите като сериозна опасност на пътя, което отвежда този фактор на ниската осма позиция сред рисковите фактори. Същевременно когато са запитани за възможностите за подобрение на безопасността през зимата, шофьорите най-често посочват употребата на специални зимни гуми (почти 2/3 от запитаните, с почти 80% в Италия). Вторият най-добър начин да се подобри сигурността е да се проверява дълбочината на протектора, а на трето място е поддръжката на спирачната система.

Проучването показва леко противоречив резултат. От една страна анкетираните не считат употребата на износени гуми за висок рисков фактор през зимата. От друга страна те считат, че значително може да се повиши сигурността на пътя като използват специални зимни гуми и поддържането на достатъчна дълбочина на протектора. Струва си да се отбележи и, че малко шофьори смятат за нужна употребата на вериги през зимата. Само 14% от европейските шофьори посочват, че веригите за сняг са фактор за подобрение на безопасността.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.1 от 15 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Факт
1 Отговор
Не ! Не са фактор!!!!!

Оценка:
-21 +15

Биоробот
2 Отговор
Това е най-големият фактор. Единствено гумите на автомобила имат досег с пътя, а това е най-важното. Ако са износени гумите изхвърчаш на завоя независимо дали си с Дачия, Ауди или Тойота.

Коментиран от #16, #17


Оценка:
-13 +45

Анонимен
3 Отговор
Големия грайфер е при сняг.При лед и да има и да няма грайфер все се пързаляш.Много шофьори си мислят че новите гуми им дават сигурност карат бързо и свършват в канавката най често..

Коментиран от #7, #15


Оценка:
-2 +57

Гост
4 Отговор
Не забравяйте че не се кара само на сняг! През по-голямата част от времето в което се ползват зимните гуми се кара и върху сухо и мокро. Колкото по-големи са каналите на грайфера,толкова повече се отнема от контактната площ на гумата която трябва за да задържи автомобила на пътя в сухо и мокро време! Така че много е важен и материала от който е направена гумата! Затова марковите гуми са скъпи ,не са като китайските и руските за без пари, една пластмаса с големи какнали и бай Ганьо ведна отива в най холемия сняг да ги пробва и вика „супер са”,а не мисли че на сухо или мокро не могат да спират но тогава вика „ама аз карам внимателно”. Да то всички караме внимателно ,никой не тръгнал да се трепи ,но някога сантиментите са от значение дали да не стане беля!

Коментиран от #12, #14


Оценка:
-8 +23

С две думи
5 Отговор
Разбира се че са фактор износените гуми....-но най-големият фактор е кратуната зад волана.Щом кара с такива гуми-значи нещо не му е у ред в тиквата.Не че мисля за неговото здраве-жалко е за останалите учасници в движението...

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +33

ФауВе
6 Отговор
Гумите са си сериозен фактор, но ако караш несъобразено, няма гума, която да те спаси. Нещата са комплексни, а подобни статийки, отделящи едното, са си чиста пропаганда за закупуване на гуми. Останалите фактори, като майсторлък на шофьора, съобразителност, състояние на пътя и т.н., никога не ги делят и не пишат статии за тях, защото от там пари не се изкарват.

Оценка:
-0 +32

Бачо Киро
7 Отговор

До коментар #3 от "Анонимен":


Тц, не е до големия грайфер. Той просто идва с новата гума. Естествено, ако си на 2-3-4мм е идиотщина. Въпросът обаче е, че новата зимна гума има по-добри качества от старата ти вече вкочанена гума дори на лед, не само на сняг. Не иска много акъл... Ако е добре съхранена, ако не е карана по сухото и тн, зимната гума държи повече години от лятната, това е нормално, но въпреки това идва време за нови, ако ще да не си ги карал много и да имат грайфер. Лятната примерно след третата година си се опича от жегата. Не казваме да си купува човек зимни гуми всяка година или всяка 2ра, но на 5 години веднъж не е трагедия. Телефон хората сменят много по-често и не им тежат парите, а за гуми се скрънзят...

Коментиран от #21


Оценка:
-2 +24

Синдикат на Ало Измамниците
8 Отговор
Тц, не са толкова фактор. Фактор е прекалената самонадеяност и самоувереност в способностите на водача, ако говорим за типичното Бг шоферче де

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +15

луд с винкел
9 Отговор
Поредната рекламна статия. Тц, няма да ме накарате със статии да си купя втори път от тия боклуци. Сега и златни да ги правите все тая, когато ги купих и наброих куп пари очаквах качество, а то скъп боклук. Модератора да ми пише 100 минуса, но хубава дума за тия и БСП от мен ,няма да види.

Оценка:
-8 +12

Boxer 3.0
10 Отговор
Високо самочувствие + ниско сцепление = ПТП

Оценка:
-0 +12

бат Тонка
11 Отговор
Дори във Формула 1 гумите са най-големия фактор.

Оценка:
-1 +9

gvdff
12 Отговор

До коментар #4 от "Гост":


Да, пример за това може да е континентал- лятна 17ка 190 лв, зимна 17ка 230лв. А има брандове, които няма шанс да ги намериш из нета, но хората си ги взимат и си мислят, че всичко е точно с евтините гуми.
А те 16ка 90лв, 17ка 95лв, 18ка 100лв, за сравнение с качествен бранд който стъпката от един размер до друг е поне 20 лв. Не винаги плащаш само за бранда, пазара е супер наситен и производителите се мъчат с всички сили хем да продадат нещо, хем да изкарат някой лев, хем някоя иновация да покажат.
Аз съм карал с нови и със втора употреба, карал съм и с хубави и с лоши гуми. Ако не ми се дават пари на куп бих взел гуми на изплащане, но хубава марка, ако ли нямам възможност за истински брандове, то бих взел употребявана гума висок клас с достатъчно грайфер.

Коментиран от #13


Оценка:
-4 +4

13
Този коментар е премахнат от модератор
пилот на Ферари
14 Отговор

До коментар #4 от "Гост":


Мнението ти е много едностранчиво. Зависи къде я караш колата. Ако е само градско - добре. Но иначе тъкмо по едрата шарка е добра за зимата. Дребната шарка при пресен и особенно мокър сняг се замазва веднага и все едно си на кънки. Никакво сцепление. По едрата шарка се чисти и по лесно от набития сняг между грайферите.

Коментиран от #23


Оценка:
-3 +6

пилот на Ферари
15 Отговор

До коментар #3 от "Анонимен":


Пълни глупости. Ако гумата е сравнително нова , протектора ако го натиснеш е мек. Спират сравнително добре и на заледено . Не е нужно да хвърляш големи суми за "маркови" гуми , а да ги сменяш навреме . Стигне ли 4 мм - махай я и никога не купувай втора употреба.
Цените сега са достатъчно приемвливи.

Коментиран от #19, #24


Оценка:
-4 +10

T800
16 Отговор

До коментар #2 от "Биоробот":


Най-важният фактор е шофьора. Да съобрази пътните условия, състоянието на колата, включително и гумите и на базата на всичко това скоростта и дистанцията. И с 4х4 и със зимни гуми, като е говедо ще изхвърчи от пътя или ще блъсне нещо.

Оценка:
-1 +15

Ха ха
17 Отговор

До коментар #2 от "Биоробот":


Пък задкормилното устройство няма никакво значение, само гумите

Оценка:
-2 +6

Нафърфорий
18 Отговор

До коментар #8 от "Синдикат на Ало Измамниците":


Мен мноу му кефят тия с беемветата тарасни

Оценка:
-2 +3

Ха ха
19 Отговор

До коментар #15 от "пилот на Ферари":


Ми митес зимни за на 9 г и са меки. Ми ся? Ко дъ прав?))))

Оценка:
-5 +1

Малко пояснение
20 Отговор

До коментар #5 от "С две думи":


С изтъркани гуми съм, почти на минимума, но никъде не съм поднесъл, нито съм имал ситуация да допусна да не мога да спра навреме. Карам всеки ден, този сезон така и не се е случило да карам на сняг. То с тези гуми не бих и тръгнал на сняг и лед, но на сух път или мокър, но не и заледен, е достатъчно да се спазват ограниченията, ако ги превиша на права, чиста отсечка е с малко. Изтърканите гуми са причина за ПТП като някой се прави на пилот от Формула 1. За сняг и лед си трябват зимни гуми и каране под ограниченията. Т.е. съобразяване. Ако пътя е с ограничение 90 км, а има заледяване, нов сняг и завои или караш по замръзнали коловози, гумата не помага ако си идиот.

Оценка:
-1 +10

Поп Харитон
21 Отговор

До коментар #7 от "Бачо Киро":


Да бе, тя Червената армия само с меки зимни гуми стигна до Берлин

Оценка:
-0 +6

оня с коня
22 Отговор
Преди доста време бях купил две стари Гуми "Пирели"/летни/ за по 20лв.Карах ги докато се показа Металната оплетка под каучука,а когато и тя СЕ СКЪСА и започна да "пляска " по калниците...е точно тогава се чувствах най-сигурен на пътя /в Града/,защото карах с не повече от 40!Докато сега с чисто новия "Континентал" стрелката отива понякога и на 140...в Града.

Оценка:
-7 +7

Гост
23 Отговор

До коментар #14 от "пилот на Ферари":


Твоето мнение изобщо не е вярно!!! От около 6 месеца за използването на зимни гуми колко време караш по сняг??? Макс една семица! И повече време да е снежната покривка ,пътищата се чистят и караш на сухо или мокро! Без значение дали е градско или извън града! Колкото повече канали изрежеш от работния прозорец на гумата ,тя безспорно захапва в снега,по-лесно се чисти и в аквапланинг е по-добра. НО,се намаля от работната площ на гумата,когато ти трябва сцеепление на сухо и мокро. Гумата става по шумна,като разбит лагер руски,украински, китайски, старта Ласа,регинерат. Не напразно всички маркови гуми грайфера не е толкова едър,и струват два пъти повече ,защото не са пластмасови.

Оценка:
-2 +5

Гост
24 Отговор

До коментар #15 от "пилот на Ферари":


Да те попитам ти накладките на спирачките най ефтините ли слагаш? Питаш ли коя година са произведени накладклите ??? Те не стареят ли?? Да те попитам още нещо ,кое е по добро? Бормашина DeWitt или Makita на три години която не е ползвана много и като нова струва ок 250лв или чисто нова китайска за 30 лв???

Коментиран от #25


Оценка:
-2 +2

Майстор
25 Отговор

До коментар #24 от "Гост":


Накладки взимам средна хубост, от марка която знам че не им свирят при спиране. По-евтините спират като скъпите, износват се по-бързо, но откъм безопасност нямат разлика. Като знаеш как ти спират си съобразяваш карането.
За бормашините. Ползвал съм професионално винтоверти Макита от над 500 лева, работят страхотно. Ползвал съм професионално и Black and Decker за 100 лева, също работят страхотно. Ползвал съм и куче марка за 60 лева, за домашни ремонти, И тези от 60 лв са по-добри за любителска употреба, просто не е оправдано да даваш 500 лв за машина с която ще завъртиш 10 болта или ще пробиеш 10 дупки в годината.
Та за мен най-добро е това което си заслужава, според целта на ползване, а не непременно най-скъпото.

Коментиран от #26


Оценка:
-2 +10

Гост
26 Отговор

До коментар #25 от "Майстор":


Дадох за пример с бормашина,примери могат да се дадат безброй! За накладките от къде си сигурен че ефтините или средно скъпите спират като скъпите (не си ги измервал) понякога снтиметрите са от значение. Същото е и с гумите, но за тях поне се правят тестове. Неслучайно марковите са скъпи,а хората са казали че „скъпото излиза ефтино”

Коментиран от #27


Оценка:
-2 +6

П.с.
27 Отговор

До коментар #26 от "Гост":


Евтиното излиза скъпо в дългосрочен план. Не касае непременно безопасността, а разходите. А ако разчиташ за спирането на сантиметри, значи ти е много лоша преценката.

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +5

666666
28 Отговор
А,фактор ли са не почистените пътища,дупките по тях и старата настилка от преди 40 години!?!?

Оценка:
-0 +5

гост
29 Отговор
И как да ги посочат, като си сменят редовно гумите на 3 години и за тях този фактор няма как да е значим. Опитай се да минеш преглед в Германия с изтъркани гуми, ръжда по прагове и вежди и сивкаво-черен дим от ауспуха, май няма да стане. Там бракуват коли, които са идеални по тукашните стадарти, само защото вече са стари и таксите и поддръжката са по-високи от себестойността на колата.

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +2

П.с.
30 Отговор

До коментар #29 от "гост":


Трябва да се уточни какво се има предвид с изтъркани гуми. В моя случай се касае за гуми с грайфер с дълбочина близо до 1,6 ММ, но все пак малко повече, 2-2,5 ММ. Да, далеч са от нови, но са на 3 години и са годни за употреба. Michelin казва за своите гуми, че са безопасни докато стигнат тези 1,6 ММ, дори на теория има някои предимства гума с по-малък гранфер, като по-нисък шум и разход на гориво, но това не го считам за толкова важно. Важното е че с 2 ММ си е напълно годна гумата, стига да не караш на сняг.

Оценка:
-1 +4

Гост
31 Отговор

До коментар #27 от "П.с.":


Колкото и да ти е добра преценката ,никой не е застрахован от грешки и инциденти!!! Точно за тогава ти говоря че понякога няколко см може да са от значение. Има огромна разлика между спрял преди да блъснеш пресичщ пешеходец,и дори и само леко чукнал ппешеходеца!!! На всички ни се е случвало подробно нещо! Ако на теб не е значи имаш книжка само да се хвалиш,бвз да караш.

Коментиран от #37


Оценка:
-0 +5

РОДОЛЮБЕЦ
32 Отговор
От Варна съм. Още сняг не съм видял. Студ от 2 дена е под нулата. Дъжд, кал, киша също няма. Карам по 3 000 -4 000километра на год. При сняг стоя си в къщи (пенсионер съм). За какъв дявол са ми 8 гуми. Какво значение, е колко е грайфера, като карам само на сухо. Стига вече с тези платени статии от гумаджийската мафия. Не всички живеем в снежни райони, нито караме на сняг.

Коментиран от #35


Оценка:
-3 +5

Цанко
33 Отговор
Единствен фактор е някоя Самоковска слугиня зад волана.

Оценка:
-0 +0

Уйчо
34 Отговор
Радославе , все едно да питаш едно дете течност ли е водата.

Оценка:
-0 +2

Бургас
35 Отговор

До коментар #32 от "РОДОЛЮБЕЦ":


Взимаш автобуса тогава и тва е

Оценка:
-1 +2

Дженев
36 Отговор
Високо самочувствие и високо сцепление пак = ПТП

Оценка:
-0 +3

П.С.
37 Отговор

До коментар #31 от "Гост":


Да, никой не е застрахован от инцидент, предизвикан от разсейване. Иначе пешеходците не падат от небето. Не се гледа само асфалта, а и хората покрай него и се преценява възможността някой да стъпи на пътя. Ако блъснеш пешеходец няма да са ти виновни гумите, а че не си внимавал.

Коментиран от #39


Оценка:
-0 +2

Пиро Гоф
38 Отговор
тръгнете с галоши по леда и пробвайте след това със шпайкове ... ако междувременно не сте се пребили

Оценка:
-0 +1

gvdff
39 Отговор

До коментар #37 от "П.С.":


при до 15 м разлика в поведението на спиране при скорост 100 км/ч между ниско качество гуми и такива от висок клас, и да кажем 2-4 м разлика при 50км.ч, може да счетем, че и гумите са сериозен фактор.
Пешаходци не падат от небето, а по-лошо- изскачат рязко измежду спрели коли, а ти вече си зает да гледаш за знаци, дупки, коли, хора, животни, падащи предмети, да гледаш назад за изненади, а в крайна сметка да имаш само 2 очи.

Коментиран от #41


Оценка:
-0 +1

бай Шиле
40 Отговор
Поредната "подготовка" за промени в закона.Овце такива.

Оценка:
-0 +0

П.С.
41 Отговор

До коментар #39 от "gvdff":


Между спрели коли не се кара със 100, дори и с 50 не се кара. Със 100 или повече се кара на магистрала.

Оценка:
-0 +0

qwerty
42 Отговор
гумите са винаги много основен фактор
въпросът е, че водачът следва винаги да определи поведението си в конкретния случай, както и потребността за определени гуми.
действително има райони в б-я, където може да се ползват доста успешно прилични летни или всесезонни гуми или не толкова добри зимни, както по-горе написа човека като завали просто не кара
мое виждане е винаги да се кара с адекватни гуми

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Д-р Петър Москов
Министърът на здравеопазването пред Нова ТВ:
Нямайте ни най-малко съмнение в психическата изрядност на г-н Волен Сидеров."

Още бисери
ТОП 5