Отидете към основна версия

24 003 18

Неприятни последици, до които могат да доведат окислените клеми на акумулатора

  • акумулатор-
  • клеми-
  • окисляване

Окисляването на клемите на акумулатора не е толкова рядко явление. Освен това, в един случай клемата „минус“ може да се окисли, а в друг случай върху „масата“ се появява бяло покритие. Каква е причината за такъв химичен процес и до какво може да доведе?

Много настоящи шофьори смятат автомобилите си за някакъв вид компютърни „джаджи“. Те не гледат под капака и предпочитат всичко да се реши от следващата планирана поддръжка в сервиза. Е, майсторите понякога забравят да съобщят на собственика за важни малки неща (които всъщност изобщо не са дреболии).

Затова можете да чуете от шофьори, че са купили акумулатор и след по-малко от година той е трябвало да бъде сменен с нов. Като причина се изтъква ниското качество на батериите, обвиняват се производителите, които винаги се стремят да намалят разходите, намалявайки ресурса на своите продукти и т.н. Всъщност самите собственици често са виновни за факта, че акумулаторът е "сдал багажа".

Всичко, което е необходимо за да не се случи това, е периодично да се отворя капакът и да се извършва елементарна проверка. Окислените клеми красноречиво ви казват, че трябва да обърнете внимание на батерията. Всъщност плаката върху клемите е лош проводник на електричество. Токът в този случай преминава, но се получава увеличаване на съпротивлението във веригата. А повишеното съпротивление може да причини така наречения преходен ток, който пречи на нормалното стартиране на автомобила.

Ако на отрицателната клема се появи гореописаното окисляване, то това означава, че батерията има липса на електролит или плътността му не е в нормите. Трябва да се презареди, като го свържете със зарядно устройство. Обикновено батерията се зарежда за една нощ. Също така, появата на плака може да показва възможно късо съединение в клетките на акумулатора. Последното ни казва, че животът на батерията е към своя край и трябва да бъдете подготвени за смяната ѝ.

Ако окисляването се появи на плюсовата клема, това показва, че напрежението на батерията е над нормата. Което е опасно, защото ако процесът продължи дълго време, решетките на електродите на акумулатора ще се нагреят повече и електролитната течност ще започне да кипи. В най-лошия случай батерията може дори да избухне, така че е необходимо да се установи причината за презареждането и да се елиминира.

По принцип плаката върху клемите трябва да бъде премахната. Това може да се направи с четка с метална четина или с шкурка. И за да предотвратите окисляване на клемите в бъдеще, можете да използвате старомодния метод. Изрежете пръстен от филц, напоете го с масло и го сложете около електрода. Е, ако не искате да правите това, то в магазините се продава специална грес за клемите на акумулатора. Достатъчно е просто да смажете клемите и те няма да се окисляват.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 18 гласа.

Свързани новини