Отидете към основна версия

21 226 207

Нов руски самолет с крила от полимери направи първия си полет

  • самолет-
  • русия-
  • ms-21

Самолетът МS-21 излетя от летището на Иркутския авиационен завод

Бъдещият руски самолет MS-21-300, който получи крила от полимерни композитни материали руско производство, направи първия си полет. Самолетът излетя от летището на Иркутския авиационен завод.

Самолетът беше пилотиран от пилоти-изпитатели - героите на Русия Роман Таскаев и Олег Кононенко. „Полетната мисия е изпълнена без проблеми. Системите на самолета работят нормално “, каза Роман Таскаев след първия полет.

MS-21-300 / 310 е самолет от ново поколение със среден обхват с капацитет от 163 до 211 пътници. Първоначално за него беше предвидено композитно крило, но санкциите срещу Русия попречиха това да се случи.

Предвиждаше се да се използват вносни суровини, но доставките не бяха възможни, поради факта, че производителят на крилото - компанията Aero Composites, член на United Aircraft Corporation (UAC) - попадна под санкциите на САЩ.

Тогава Министерството на промишлеността и търговията отпусна 4.4 милиарда рубли за създаването на руски материали за композитното крило. Росатом пое разработката на руските аналози.

„Технологията, въведена за производството на крилото MS-21, има редица предимства. Тя, в сравнение с традиционната технология за автоклав, позволява да увеличаване на производителността, намаляване на разходите за труд и изработката на големи части.

Към днешна дата са произведени композитни крила за два самолета, а третият комплект се произвежда в момента “, каза министърът на индустрията и търговията на Русия Денис Мантуров.

„Делът на композитите в конструкцията на MS-21 е около 40%, което е рекорден показател за самолети за средни разстояния. Използването на здрави и леки композитни материали направи възможно създаването на крило с уникални аеродинамични характеристики, недостижими за метално крило“, разказва ръководителят на Ростех Сергей Чемезов.

Подобрената аеродинамика направи възможно увеличаването на широчината на фюзелажа и разширяването на кабината, което носи нови предимства по отношение на комфорта на пътниците.

Твърди се, че това е първият в света самолет със среден обсег, който използва подобни решения. В момента текат летателни изпитания на самолета МS-21-310 с новия руски двигател ПД-14. Началото на доставките на МS-21 за авиокомпаниите се очаква през 2022 г.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 125 гласа.

Свързани новини