При студено време двигателят на автомобила изпитва повишени натоварвания и всяко малко нещо - по-слабо подаване на гориво или на смазочни материали може да създаде проблеми. Някои от тях се сигнализират от индикацията на таблото, позната ни като "Check Engine".
Какви неизправности може да показва този индикатор през зимата, ви разказваме сега.
Обикновено „Check-ът“ примигва, когато електрониката е открила грешка в работата на двигателя или скоростната кутия и е съхранила кода в паметта. Доста често такива изненади се случват през зимата, особено при внезапни промени в температурата. Една от причините за проблемите могат да бъдат "бъгове" в различни сензори поради факта, че в контактите им попада влага или конденз. Това е причината за много от сривовете.
Сензор за въздушен поток
При употребяваните автомобили често възникват проблеми поради сензора за въздушен поток. С течение на времето контактите му ръждясват или загниват, а студът и влагата довършват започнатото. В резултат на това се появяват грешки в работата на енергийната система и поради тях електронният блок за управление започва да използва средни настройки, а не тези, които са зададени за студен климат. Така, заедно със светещата лампа "Check Engine", разходът на гориво се увеличава. Ако не обърнете внимание на това, съществува риск от отлагане на въглерод върху клапаните и буталата, което с течение на времето ще доведе до сериозни проблеми с двигателя.
Незатворена капачка на резервоара
Има и друго. Например, „Check“ може да светне поради факта, че капачката на резервоара за гориво не е била плътно затворена на бензиностанцията. Да речем, поради факта, че парче лед попада в нишата. Системата губи херметичността си и заради това лампата светва.
Некачествено гориво
Нека не забравяме да споменем и опитите за спестяване на пари. Ако шофьор зареди на бензиностанция, където цената на бензина е по-ниска, отколкото на други бензиностанции, той може да попадне на некачествено гориво. Тук отбелязваме, че октановото число на такъв "менте-бензин" се увеличава чрез занаятчийски методи. Например, сипва се монометиланилин, който вече не се използва в колите от екологичен клас Евро 5. Разбира се, кислородният сензор веднага реагира на това и сензорът „проверете двигателя“ светва.