През зимата, през късната есен и началото на пролетта, рискът от поднасяне на пътя се увеличава. В тази ситуация е много важно да действате правилно и бързо. Ако се поколебаете, възможността за неконтролирано завъртане е голяма. А тази ситуация може да бъде особено опасна.
А знаете ли какво да правите, ако колата поднесе на пътя? Общата схема на действия в такъв случай, когато колата започне да поднася, зависи от това какъв вид задвижване има колата. Ето и няколко кратки съвета.
Автомобили с предно предаване
При този вид задвижване най-често поднася задния мост. За да поемете контрол над ситуацията, трябва да завъртите волана в посоката, в която колата се плъзга. И когато колата се завърти в обратна посока, трябва постепенно да върнете колелата в предишното им положение, но това трябва да става с плавни движения с волана.
Автомобили със задно предаване
В този случай трябва да завъртите волана обратно на посоката на поднасяне, но толкова, че ъгълът да е пропорционален на количеството приплъзване. Трябва също така да отпуснете газта. Спирачки не трябва да се натискат.
Автомобили със задвижване на всички колела
Когато колата започне да поднася, завъртете волана в посока на плъзгането, за да стабилизирате колата. Важно е в този момент да не отпускате педала за газта. Натискането на педала на спирачката също не се препоръчва.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тръгне ли да се върти колата
10:47 02.03.2022
2 Display
Коментиран от #8
10:49 02.03.2022
3 Петър
Коментиран от #10
10:49 02.03.2022
4 Звънкам на радко
10:49 02.03.2022
5 /////
10:55 02.03.2022
6 Анонимен
Коментиран от #9
11:03 02.03.2022
7 gost
11:03 02.03.2022
8 Някой
До коментар #2 от "Display":
Правилно е ако е с предно. Ако задницата ти тръгне наляво, а предните ти задвижващи гуми са насочени напред, то цялата предница отива надясно. След като завъртиш в поскоката на приплъзването ще върнеш предницата към центъра, което в комбинация с предното задвижване ще завърти задницата на място. Но ако се прекали пък ще занесеш в обратната посока. Има един момент ляво-дясно с волана докато я успокоиш да се движи направо. С една дума предното задвижване издърпва,а задницата все едно се вее като парцал отзад. С 4х4 на Субару, постоянно зацепено е по-различно. Там дрифта започа много лесно, но пък се контролира много лесно и е наистина забавно ако имаш място около себе си някъде извън града. С другите 4х4 задвижвания или със задно нямам опит и не мога да кажа как е точно.11:12 02.03.2022
9 двупотопно
До коментар #6 от "Анонимен":
На това рено това есп е като на омрел свещ ..11:23 02.03.2022
10 Лесно е
До коментар #3 от "Петър":
Лесно е и е елементарно, на кола с предно заваряваш газта, предницата ще я издърпа и ще се изправи, на кола с задно газта се връща. С 4х4 е специфично, защото много зависи как точно е направена системата, постоянно зацепен диф, заден диф с приплъзване, преден отворен и т.н. и там вече от кола до кола разликата е голяма и трябва опитКоментиран от #11
11:26 02.03.2022
11 Blackthorn
До коментар #10 от "Лесно е":
Абсолютно съгласен съм, че поднасянията се контролират не само с волана, но и с газта, но в частност за предно дали ще подадеш или отнемеш газта зависи кое поднася - ако е задницата - подаваш газ, но ако е предницата (в завой) трябва да се отнеме газта. Всичко това идва с опита и усета на колата. Не може само с четене на съвети.Коментиран от #13
11:48 02.03.2022
12 чисто
12:25 02.03.2022
13 Лесно е
До коментар #11 от "Blackthorn":
Да, прав си, това не го взех впредвид в коментара си и в частност само коментирах занасянето на задницата.12:32 02.03.2022
14 Тахумба
- Абе приятел, ти знаеш ли как се пораждат топла пита с блага меда?
- Е ти ял ли си?
- Не, не съм, ама съм слушал да разказват в Ксанти как едни са яли в Гюмурджина.
12:56 02.03.2022
15 Тахумба
12:59 02.03.2022
16 БатП
13:16 02.03.2022
17 Snow on icy gravel
23:58 02.03.2022
18 Японеца
11:55 03.03.2022
19 Гост
14:35 04.03.2022