Моторното масло е една от най-натоварените "части" в автомобила. Дори само защото работи дори когато превозното средство е спряло. Докато двигателят се „мъчи“ (дори по време на паркиране), маслото намалява износването на частите му. На пръв поглед идеята за смяна на моторното масло през пролетта може да изглежда като вид шега. Но при по-внимателно разглеждане този подход е доста разумен. За да разберете това, достатъчно е да запомните, например, че абсолютно всеки двигател с вътрешно горене се износва много повече през зимата, отколкото през топлия сезон.
Това се дължи на т.нар. студен старт, когато в първите секунди на работа на двигателя, триещите му повърхности са лишени от необходимото количество смазка. Малко собственици на автомобили осъзнават, че ускорената скорост на повреда на силовия агрегат продължава, докато достигне работна температура - тоест докато топлинните пролуки между триещите се части не достигнат оптимални стойности. Трябва да сме запознати с факта, че всеки ден през зимата в двигателното масло попада увеличена „доза“ субпродукти от износването, както и с факта, че добавките в маслото изчерпват свойствата си с по-ускорени темпове през студените месеци от годината.
През лятото, когато външната температура е много по-висока, отколкото през зимата, периодът на загряване на „двигателя“ до работна температура е значително намален, което води до по-голяма издръжливост на смазката в двигателя. Всичко по-горе казано предполага, че през зимата (особено ако е била дълга и мразовита) двигателното масло е загубило свойствата си и няма да може да изпълнява правилно функциите си в бъдеще - като по този начин ускорява износването на силовия агрегат. И затова трябва да бъде сменено.
Отделна „песен“ са собствениците на автомобили, които предпочитат да използват „сезонни“ моторни масла. Тоест тези, които наливат нещо по-течно в двигателя за зимата, като 0W-20, а през лятото преминават към "по-дебели", като 10W-40, например. Такива автомобилисти по дефиниция нямат друг избор, освен да сменят смазката в двигателя през пролетта.
Друг случай, когато се препоръчва смяна на моторното масло през пролетта, е, ако собственикът на автомобила планира да работи с двигателя в жегата при големи натоварвания: колата ще влачи тежко ремарке, ще се изкачва по стръмни пътища или, например, ще прекарва строителни материали за вилата през цялото лято. В този случай е силно препоръчително през пролетта в двигателя да се налива прясно масло с повишен вискозитет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
ускорената скорост на повреда
топлинните пролуки
14:21 28.02.2022
2 Display
14:21 28.02.2022
3 Солчица
14:21 28.02.2022
4 ..................
14:32 28.02.2022
5 Световни Медии:
14:36 28.02.2022
6 Мамул
14:41 28.02.2022
7 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
14:49 28.02.2022
8 Ироничен
Коментиран от #13
14:53 28.02.2022
9 Иии
Коментиран от #11, #14, #16, #17
17:33 28.02.2022
10 Бидон с кисело зели
18:28 28.02.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Кольо,
Пак да се набутвам с 80 кинта....
Глупости на търкалета!!!
19:45 28.02.2022
13 Обективен
До коментар #8 от "Ироничен":
Не знам дали си мърляч, но със сигурност си малко будала, да се набутваш със пълна синтетика и да го сменяваш на 10 000. Но като имаш пари за даване, що да не си угодиш, няма нищо лошо в това.19:49 28.02.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Карам бричка
21:23 28.02.2022
16 Бидон с кисело зели
До коментар #9 от "Иии":
Не мога да разбера защо ми се трият коментарите23:13 28.02.2022
17 Мнение
До коментар #9 от "Иии":
Пич точно с това се занимавам!Няма такъв филм като "лонглайф"!
Маслото се прецаква след определено време и натоварване, като всичко останало!
Както бе споменато по-горе, ако навърташ мн км на година, тогава може и в определени условия да се достигне пробег от около 25-30 хил км, но това е в рамките на 1 година и поне 90% извънградско!
Ако караш по малко и чакаш да навъртиш 30к тогава маслото се превръща в една гняс, която бавно, но сигурно запушва маслените магистрали! Първо страдат отдалечените к-ти - вакуум помпа, турбо, гърбичен вал, после страдат лагерите на к. вал и двигателя става за кофата!
Идеалния интервал за бг горива, пътища и ежедневие е не повече от 10к км!
12:03 01.03.2022
18 qwerty
16:10 01.03.2022
19 Луд
17:48 01.03.2022
20 Иванов
12:04 02.03.2022
21 Дрън дрън
14:37 23.09.2022
22 10 000 километра
14:40 23.09.2022