Отидете към основна версия

14 722 20

Едно доказателство, че трицилиндровите мотори могат да бъдат сила

  • трицилиндров двигател-
  • tfg-
  • koenigsegg-
  • gemera

Трицилиндровият TFG мотор тежи само 70 килограма, но развива мощност от невероятните 608 к.с.

Половината от шест цилиндъра, да ги наречем така, и до днес предизвикват неприязън, недоверие и скептична усмивка сред много потребители. В края на краищата, много от автомобилните ентусиасти гледат с пренебрежение на двулитровите четирицилиндрови мотори, та какво остава за тези с три цилиндъра.

Може би нашият пример ще накара скептиците да променят мнението си и ще събуди у тях уважение към малките, но мощни двигатели, които се използват както в градските суперминита, така и в истински хиперколи - най-интересната от които е Koenigsegg Gemera.

Точка в дискусиите, че "трите цилиндъра са някак си несериозни", се слага от четириместния хиперавтомобил на Кристиан фон Кьонигсег и неговия екип от инженери-маниаци. От където и да погледнете този шедьовър - невероятен е! Монокок от въглеродни влакна, шаси с пълно управление, векторизиране на тягата, огромни врати тип гилотина и отвори без B-колони.

Но най-уникалната характеристика на шведското чудовище е хибриден силов тракт с уникален двулитров TFG двигател (Tiny Friendly Giant, „малък приятелски гигант“), който е с два турбокомпресора и без ... разпределителни валове.

Вентилите се управляват от индивидуални електропневматични задвижвания, което прави работата на газоразпределителния механизъм много гъвкава. По-специално, устройството може да работи според цикъла на Милър и Аткинсън.

Трицилиндровият TFG мотор тежи само 70 килограма, но развива мощност от невероятните 608 к.с., а максималният му въртящ момент е 600 Нм. Той е придружен от три електрически мотора: два на задната ос (всеки с 507 к.с. и 1000 Нм) и още един на коляновия вал (405 к.с. и 500 Нм).

Стандартна скоростна кутия липсва, като тя е заменена от трансмисията Koenigsegg Direct Drive. Общо Gemera произвежда 1 724 к.с. и 3 500 Нм пиков момент. Динамиката също е безпрецедентна - 1.9 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е 400 км/ч.

С 300 конски сили на литър, специфичната мощност на TFG е много по-висока от всичко, виждано някога в пътна кола. Koenigsegg казва, че това е „светлинни години пред всеки друг сериен двигател днес“ и не греши. А що се отнася до следващия най-мощен трицилиндров двигател, то той е с мощ от 268 к.с. и се интегрира в Toyota GR Yaris.

Останалото, свързано с характера на двигателя е, че това е мотор с голям отвор, голям ход и не звучи "хилаво" като някои други трицилиндрови двигатели. „Представете си Harley с още един цилиндър. Такова е усещане, въпреки че с 95 мм отвор и 93.5 мм ход, TFG е с доста високооборотен. Пиковата мощност идва при 7 500 оборота в минута, а червената линия е настроена на 8 500.

Последователната турбо настройка също е гениална. TFG има два изпускателни клапана на цилиндър, единият от които е предназначен за малкото турбо, а другият за голямото. При ниски обороти се отваря само изпускателният клапан за малко турбо, което дава рязка реакция.

След 3 000 оборота в минута големите изпускателни клапани на турбото започват да се отварят, създавайки огромен тласък и много средна мощност и въртящ момент. Дори и без турбото, TFG е впечатляващ: От Koenigsegg казват, че на теория TFG с естествено пълнене може да разполага с мощност от 280 конски сили.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 25 гласа.

Свързани новини