7 615 20

Едно доказателство, че трицилиндровите мотори могат да бъдат сила

  • трицилиндров двигател-
  • tfg-
  • koenigsegg-
  • gemera

Трицилиндровият TFG мотор тежи само 70 килограма, но развива мощност от невероятните 608 к.с.

Едно доказателство, че трицилиндровите мотори могат да бъдат сила - 1

Половината от шест цилиндъра, да ги наречем така, и до днес предизвикват неприязън, недоверие и скептична усмивка сред много потребители. В края на краищата, много от автомобилните ентусиасти гледат с пренебрежение на двулитровите четирицилиндрови мотори, та какво остава за тези с три цилиндъра.

Може би нашият пример ще накара скептиците да променят мнението си и ще събуди у тях уважение към малките, но мощни двигатели, които се използват както в градските суперминита, така и в истински хиперколи - най-интересната от които е Koenigsegg Gemera.

Точка в дискусиите, че "трите цилиндъра са някак си несериозни", се слага от четириместния хиперавтомобил на Кристиан фон Кьонигсег и неговия екип от инженери-маниаци. От където и да погледнете този шедьовър - невероятен е! Монокок от въглеродни влакна, шаси с пълно управление, векторизиране на тягата, огромни врати тип гилотина и отвори без B-колони.

Едно доказателство, че трицилиндровите мотори могат да бъдат сила

Но най-уникалната характеристика на шведското чудовище е хибриден силов тракт с уникален двулитров TFG двигател (Tiny Friendly Giant, „малък приятелски гигант“), който е с два турбокомпресора и без ... разпределителни валове.

Вентилите се управляват от индивидуални електропневматични задвижвания, което прави работата на газоразпределителния механизъм много гъвкава. По-специално, устройството може да работи според цикъла на Милър и Аткинсън.

Трицилиндровият TFG мотор тежи само 70 килограма, но развива мощност от невероятните 608 к.с., а максималният му въртящ момент е 600 Нм. Той е придружен от три електрически мотора: два на задната ос (всеки с 507 к.с. и 1000 Нм) и още един на коляновия вал (405 к.с. и 500 Нм).

Стандартна скоростна кутия липсва, като тя е заменена от трансмисията Koenigsegg Direct Drive. Общо Gemera произвежда 1 724 к.с. и 3 500 Нм пиков момент. Динамиката също е безпрецедентна - 1.9 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е 400 км/ч.

С 300 конски сили на литър, специфичната мощност на TFG е много по-висока от всичко, виждано някога в пътна кола. Koenigsegg казва, че това е „светлинни години пред всеки друг сериен двигател днес“ и не греши. А що се отнася до следващия най-мощен трицилиндров двигател, то той е с мощ от 268 к.с. и се интегрира в Toyota GR Yaris.

Едно доказателство, че трицилиндровите мотори могат да бъдат сила

Останалото, свързано с характера на двигателя е, че това е мотор с голям отвор, голям ход и не звучи "хилаво" като някои други трицилиндрови двигатели. „Представете си Harley с още един цилиндър. Такова е усещане, въпреки че с 95 мм отвор и 93.5 мм ход, TFG е с доста високооборотен. Пиковата мощност идва при 7 500 оборота в минута, а червената линия е настроена на 8 500.

Последователната турбо настройка също е гениална. TFG има два изпускателни клапана на цилиндър, единият от които е предназначен за малкото турбо, а другият за голямото. При ниски обороти се отваря само изпускателният клапан за малко турбо, което дава рязка реакция.

След 3 000 оборота в минута големите изпускателни клапани на турбото започват да се отварят, създавайки огромен тласък и много средна мощност и въртящ момент. Дори и без турбото, TFG е впечатляващ: От Koenigsegg казват, че на теория TFG с естествено пълнене може да разполага с мощност от 280 конски сили.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 25 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Определителен член

    48 5 Отговор
    На практика е с три цилиндъра, но няма нищо общо с останалите такива. С два мощни електромотора, два турбо компресора, леко спортно купе, Direct Drive трансмисия естествено че ще е бегачка. Въпросът е колко живот има в този мотор?

    Коментиран от #2, #8

  • 2 Мнение

    33 8 Отговор

    До коментар #1 от "Определителен член":

    По-скоро въпросът е кой нормален богаташ ще се изръси един куфар с пари за 3 цилиндрова "електричка"?!
  • 3 Аршлох

    22 3 Отговор
    Хубаво, колко да е хубаво?Две трицилиндрови коли съм имал,едната още я караме.Не са лоши,но чак пък нещо много специално.На сегашната въпреки ,че не лошо върви и е много икономична,нямам нищо на против още едни 3 цилиндъра в коша.
  • 4 Охо-бохо

    28 4 Отговор
    Знаем ги тези двигатели, след 200 хиляди и в казана!

    Коментиран от #12


  • 5 1111

    23 11 Отговор
    Българина много се е компенсирал. Не му било мощно.. щяло да се строши... Тия нищо не разбират от двигатели, ама ние на маса знаем най-добре. Не знам си какви глипсоти, ама истината е, че хората масово в нашата татковина карат по 10000-12000км годишно и от всичко най-много гледат разхода. Т.е. за по-голямата част от нас подобни двигатвли (говоря за новите модели нормални трицилиндрови) са отличен избор... Сега да почва храната как е по-добре 6 или 8 цилиндров дръгел на 15 години и 300000+км и как им е трудно да карат по единствената ни завършена магистрала по-малко от 160км/ч.

    Коментиран от #18

  • 6 дилър

    29 1 Отговор
    Тези коли не се карат всеки ден, даже не всяка седмица. За 10 години я направят 50 000, я не. В тази връзка ресурсът на двигателя не е притеснителен за собствениците им.
  • 7 Анонимен

    46 6 Отговор
    Не знам кой колко разбира от двигатели и как се възхищава на ,,три цилиндрови милионници,,и се опитва да ни ги пробутва като новото модерерно.Но двигатели се произвеждат от близо 120 години и инженерите са разбрали че няма нищо по здраво и дълговечно от двигател с чугунен блок и глава .6 или 8 цилиндров с голям обем, или нормален 4 цилиндров.и с максимална мощност до 70%от това което може да произведе.това чудо може да изкара и два милиона км с качествени масла.пример моделът на Volvo p1800 от 1968 год. Който е влязъл в рекордите на Гинес.Не някакви шанаджии да ти обясняват как три цилиндровите двигатели с изтънени поли на буталото и алуминиев блок било и никасил по стените било някаква хипер иновативна технология и много модерна.и как били супер здрави и по добри от преди даунсайнзигн врата.И интересно хората вярват.Все едно утре да ви кажат че секса с гумена кукла е по хубав и иновативен отколкото с истинска жена.И да ти го препоръчат
  • 8 Олд Четърхенд

    19 6 Отговор

    До коментар #1 от "Определителен член":

    Най-малкото е неприложим за масова употреба и производство,тоест напълно безсмислена статия .
  • 9 Янко

    8 18 Отговор
    Масово Данчия от 2020г.е само 3 цилиндрови бензин и е хит на пазара за нов служебен автомобил.Една година на пред няма свободни бройки.
  • 10 Чичо Ждоо

    22 6 Отговор
    Тея двигатели задават багажа още на 80хиляди и ставаш Абонат на Сервизите в Месеца 4 пъти Таблото свети като коледна елха Всичко се прави за пари и колкото се може повече да се разваля.
  • 11 Случаен

    6 3 Отговор
    Още 3 цилиндъра и какво става? 1400 коня. Е това вече е друго нещо, за хиперкола. Още толкова и колко станаха? 2800, а, ще биете бугати почти... Що се ограничавате с 3?
  • 12 Случаен

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Охо-бохо":

    200 хил са поне 10 години, ти колко искаш?
  • 13 ГЕНИАЛНО

    11 2 Отговор
    Тоя швед е технически и инженерен БОГ! Шапка му свалям.
  • 14 За умните разбирачи

    16 6 Отговор
    Тикото като е с три цилиндъра нима не изкарваше 1 млн. километра без основен ремонт? А, кажете ми бе тарикати? И дори и да не е особено издръжлив тоя мотор какво значение има за богаташите които могат да си позволят такъв автомобил за милиони. Ще го сменят като консуматив на всеки 30 000 км.ако трябва и пак ще си се кефят. А кеф цена няма, гаалфони.

  • 15 Рали

    3 5 Отговор
    То хубаво, само че не споменава колко му е пробега/ на мотора/
  • 16 Моя милост

    8 1 Отговор
    За мен е без значение колко са цилиндрите. Друг е въпроса до колко грамотно са го създали инженерите и какви са били поставените задачи за ресурса на дадения мотор. И Вартбурга беше с три цилиндров двутактов мотор и се движеше доста добре за времето си.
  • 17 Знайко

    8 1 Отговор
    При този автомобил Koenigsegg Gemera, добрата динамика и 1 724 к.с. се дължат най-вече на електродвигателите и батериите, а трицилиндровият двигател е за удължаване на пробега и олекотяване и намаляване на батерията и за движение с вече достигната "магистрална скорост". Що се отнася до този трицилиндров двигател, при ниски обороти той "става шестцилиндров" защото работи по двутактов цикъл , което отговаря на 6 цилиндров четиритактов двигател от 4 000 куб. см.. Този автомобил е хибриден и няма нищо общо с масовите 3 цилиндрови 1000 куб. "миксери" на Форд, Фолксваген ... От всички автомобили, които съм карал мога да кажа, ДВГ трябва да е над 1 800 куб. см, и 4 или повече цилиндри. Турбо 1,4 куб. 4 цилиндъра има мощност обаче едва когато турбото се развърти и набере над 1800 оборота в мин.. Когато турбото не се е развъртяло при тръгване от място на 1-ва трудно тръгва и заради тези "меки" двойномасови съединители. При включен климатик става още по-лошо често изгасва при тръгване от светофар в града.
  • 18 Знайко

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "1111":

    Тези характеристики на Koenigsegg Gemera от 1 724 к.с.; 3 500 Нм пиков момент; 1.9 секунди от 0 до 100 км/ч. Максимална скорост 400 км/ч... На 3/4 са резултат на електродвигателя и батериите и само 1/5 на трицилиндровия двутактово-четиритактов "миксер", който е сложен за да увеличи пробега на автомобила, защото леките батерии с малък капацитет ще бъдат "изцедени" от мощните елекродвигатели много бързо.

    Тук смайващите характеристики като ускорение под 2 секунди са резултат на ХИБРИДНАТА СИСТЕМА и ЕЛЕКТРОДВИГАТЕЛИТЕ, а не на трицилиндровия "миксер". Качествата му могат да се коментират едва когато се махнат електродвигателите 1200 к.с. и батериите от този автомобил и го пуснат на пистата.
  • 19 Ббб

    10 1 Отговор
    Някой да е карал"Вартбург"? Двутактов! Трицилиндров!!
  • 20 Буха ха

    2 3 Отговор
    "...това е мотор с голям отвор, голям ход и не звучи "хилаво"..." Аз много харесвам двигатели с големи отвори, колкото е по-голям отвора, толкова по-добре, чудя се защо другите не правят такива големи отвори, а бе няма нищо по хубаво от двигател с голям отвор. Като избирате автомобил питайте първо за отвора и ако ви отговорят "с голям отвор е", купувайте