CATL скоро ще започне производството на батерията Qilin, която има енергийна плътност от 255 Wh/kg, което прави възможно осигуряването на 13% повече енергия от батерията Tesla 4680, съобщава interestingengineering.com.
Известно е, че устройството е оборудвано с еластичен слой, който служи като термична подложка и осигурява течното охлаждане. Еластичността е постигната благодарение на така наречените микронни мостове вътре в междинния слой, които повишават надеждността и гъвкавостта на цялата структура по време на целия жизнен цикъл на батерията.
Интегрираният енергиен блок, състоящ се от клетка и многофункционален еластичен слой, образува по-стабилна носеща структура, перпендикулярна на посоката на движение, като по този начин повишава устойчивостта на удар и вибрации на батерията.
Този дизайн позволява възможно най-компактното разполагане на различни елементи, като структурна защита, високоволтова връзка и вентилационен отвор за топлинно разпръскване, което допълнително увеличава капацитета на батерията - с 6%, съобщава изданието.
Известно е, че технологията за охлаждане на клетките увеличава площта на топлообмен 4 пъти и в същото време намалява наполовина времето за термичен контрол. Това не само позволява да се зареди батерията за 10 минути, но също така ускорява процеса на охлаждане при екстремни условия, предотвратявайки необичайна топлопроводимост между клетките вътре в батерията. Все още не е известно кой електрически автомобил ще получи иновационната батерия Qilin.