Last news in Fakti

25 Ноември, 2022 12:11 14 960 117

Ново проучване: Колко намалява пробегът на електрическа кола при силен студ?

  • електромобили-
  • студ-
  • издръжливост

Оказва се, че най-издръжливи са китайските електромобили

Ново проучване: Колко намалява пробегът на електрическа кола при силен студ? - 1

Изданието MyDrivers реши да провери колко намалява пробегът на електрически автомобил при ниски температури.

Тестовете са проведени в китайския регион Вътрешна Монголия, който е известен със силните си студове.

В него участват 40 електрически автомобила и плъгин хибриди. Те бяха напълно заредени и оставени през нощта навън при температура -20 градуса под нулата.

Сутринта електрическите автомобили тръгнаха на пътешествие по един и същ маршрут в града и по магистралата. В салона на всяка кола имаше шофьор и пътник, а климатроникът е настроен на температура от +24 градуса.

Оказва се, че средно загубата на резерв на мощност е 40-60%. Ето и топ 5 на електрически автомобили с най-малък пробег в студа:

Volkswagen ID.3 - изминал 167.3 от 430 км пробег (-61,09%)
Tesla Model 3 - изминала 200.2 от 468 км пробег (-57,2%)
Tesla Model Y - изминала 279.6 от 594 км пробег (-52,93%);
Polestar 2 - изминал 246.6 от 512 км пробег (-51,84%)
Volkswagen ID.4 - изминал 269 от 520 кмпробег (-48,27%)

Изненадващо или пък не, китайските модели, за повечето от които дори не сте и ували, се оказаха най-издържливи в студа.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 49 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДИНАМО

    86 20 Отговор
    ЩЕ РАЗБЕРЕТЕ ОШЕ НЕЩА ЧЕ ЕЛ КОЛИТЕ НЕ СТРУВАТ

    Коментиран от #5

  • 2 Даа

    48 6 Отговор
    И какво правим сега...

    Коментиран от #7, #19

  • 3 Бай Пешо карбуратора

    98 11 Отговор
    И кво стана, даваш към 2 лева (по европейски цени на зарядните) за киловат, а студа ти ги "изяжда" на 60%. Ако бе така с дизела, да заредил вечерта 50 литра, а на сутринта да е 20 литра, аз щях да умра от яд, не знам за собствениците на електрически коли

    Коментиран от #12, #17, #98

  • 4 Гост

    19 9 Отговор
    Може ли да пуснете линк към оригиналната статия? Или поне към сайта на това издание, което е публикувало изследването?
  • 5 А ти ще разбереш, ама по-скоро не

    15 65 Отговор

    До коментар #1 от "ДИНАМО":

    Че си плащаш горивото за парното дори и през лятото, а при електромобилите плащаш само когато ползваш.

    Пробегът на електромобилите пада именно защото са много по-ефективни от ДВГ и нямат отпадна топлина която може да се използва за отопление на купето.

    Това е като да си монтираш допълнителна дизелова печка в купето и да смяташ и нейния разход към разхода за гориво. Тогава как смяташ че ще ти се отразят студовете на разхода?

    Коментиран от #13, #21, #34, #117

  • 6 ти да видиш

    41 9 Отговор
    Ами напишете, кои са най-издръжливи и децата знаят, че немските и теслите не струват!

    Коментиран от #11, #24

  • 7 Е какво да правиш

    39 2 Отговор

    До коментар #2 от "Даа":

    Сипваш два пъти повече ток и караш по същия начин.
  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    35 6 Отговор
    Ха дубрутру стрино Гино‼️
  • 9 Краснай клошар

    12 0 Отговор
    Кои са моделите и защо не роказвате даннине
  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    51 10 Отговор
    От първия ден пиша , че за да стигна до Аерогара София от Варна ще трябва да тръгна ДВА дни по-рано и ДА ПРЕСПЯ във В. Търново ‼️

    Коментиран от #18, #100

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Дрън дрън

    7 45 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Пешо карбуратора":

    Нищо не си разбрал от статията. Като са ги заредили вечерта, не означава че още сутринта ти е избягал 60% от пробега.


    Ако си заредиш автомобила при минус 20 и му изключиш подгрева на батерията, защото не смяташ да го ползваш скоро, след около месец заряда ще ти е паднал с около 10%, а може и по-малко.

    Коментиран от #31, #41, #99

  • 13 Ъъъ

    32 7 Отговор

    До коментар #5 от "А ти ще разбереш, ама по-скоро не":

    Страшни глупости си нацвъкал, дори не смятам да си губя времето да те ограмотявам! Връщай се в 1-ви клас само с фанатизъм не става, не се движат така нещата!

    Коментиран от #20

  • 14 123456

    37 9 Отговор
    Ето ви ги прехвалените ЕЛ коли - два дни навън в студа и си АУТ АФ СПЕЙС ! Поредната мания за одрусване на джобчетата ...
  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    37 8 Отговор
    Да се има предвид и това, че са карали ИКОНОМИЧНО ‼️
    Някой има ли спомен електричка да го е изпреварила на "Тракия" или на "Хемус" ❓❓❓
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Ти с дизела

    12 35 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Пешо карбуратора":

    сутринта нямаше да можеш въобще да запалиш.

    Коментиран от #110

  • 18 Ами слез от каруцата

    7 37 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    И си купи някой автомобил за 2000 лв и ще стигнеш за по-малко от два дни. С електромобил ще стигнеш за 5-6 часа.

    Коментиран от #22, #23

  • 19 123456

    19 3 Отговор

    До коментар #2 от "Даа":

    карай само лЕтото - у юли и аугуст
  • 20 Това го чувам редовно

    7 23 Отговор

    До коментар #13 от "Ъъъ":

    От хора които не разбират нито от техника нито познават физичните закони.

    Ще ми обясниш ли дори накратко, защо смяташ че не съм прав?

    Можеш ли поне да си формулираш мислите в главата и да ги изразиш писмено? А дано, ама надали!
  • 21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    27 1 Отговор

    До коментар #5 от "А ти ще разбереш, ама по-скоро не":

    Какво ще рече :
    "Това е като да си монтираш допълнителна дизелова печка в купето и да смяташ и нейния разход към разхода за гориво"
    🤔
    Нима като си пуснеш климатроника не го отчиташ и не зареждаш повече ‼️

    Коментиран от #25

  • 22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 4 Отговор

    До коментар #18 от "Ами слез от каруцата":

    За 5-6 часа какво - чисто време на движение ли ❓ тогава ДА ❗
  • 23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    31 4 Отговор

    До коментар #18 от "Ами слез от каруцата":

    Упс , ЕзвЕнете
    🤔
    "Volkswagen ID.3 - изминал 167.3 км
    Tesla Model 3 - изминала 200.2 км
    🤔
    няма да мога да стигна и до В.Търново, ще трябва някой да ми даде малко ток на пътя 😉

    Коментиран от #27, #97

  • 24 ТаУмВзе

    12 4 Отговор

    До коментар #6 от "ти да видиш":

    Ти колко си прос и смешен, земи си жигула, те са най добрите
  • 25 Ти отчел ли си увеличаване

    6 15 Отговор

    До коментар #21 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    На разхода при включване на климатроника? Честно казано аз не намирам разлика.

    Коментиран от #32, #83

  • 26 Антон

    37 5 Отговор
    Това проучване е реално. Моя позната с ID3 казваше че зимата минава около 150 км с едно зареждане на батерията. Това в България. Карайте си електричките шаранчета трябва да се ловят

    Коментиран от #28

  • 27 Ти вярно ли

    4 24 Отговор

    До коментар #23 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ще тръгнеш да гониш самолета през зимата при минус 20 градуса през Търново, а няма да минеш по магистралата?

    И защо реши, че за първите 100 км батерията и купето няма да са се стоплили и пробегът няма да е близо до нормалния? Мислиш ли че оставянето на студа през нощта е случайно?

    Коментиран от #33

  • 28 А попита ли

    2 20 Отговор

    До коментар #26 от "Антон":

    Колко излизат 150 км? Не вярвам да няма гараж и да живея на осмия етаж на панелката.

    Колко ти излизат на тебе 150 км през зимата и колко пъти минаваш през зимата по повече на ден, да въобще да те притеснява?
  • 29 Под магистралата

    4 6 Отговор
    Имам предвид Тракия. Че ако се съди от думите на Турбо, по вашата магистрала трудно можеш да вдигнеш 80-90 км в час дори през лятото при перфектно време.
  • 30 небрежнев

    25 5 Отговор
    Резултатът не е учудващ. При спадане на температурите, капацитета на батерията намалява и не може да се зареди напълно. Този спад е около 20% и много зависи от начина на зареждане.
    Освен това се добавя електропотребление за загряване на купето, което е от -20 до +24°С, или 44°С разлика. Ако приемем, че средната скорост в градско + магистрала е била 50 км/ч, то изминаването на 200 км е отнело 4 часа. При колите с ДВГ разходът на гориво за климатик е около 1-2 литра на час и то за охлаждане с около 10° разлика (от +35°С външна до +25°С вътрешна темп.) В теста с електричките е поддържана 4 пъти по-голяма температурна разлика за 4 часа, което е еквивалентно на около 15-25 литра гориво на ДВГ за охлаждане, или около 20%-30% увеличен разход. Понеже с климатик никога не се поддържа такава температурна разлика, то не обръщаме особено внимание на разхода на климатика, но при електричките това не е така и енергията за отопление е 4 пъти повече от тази за охлаждане. При колите с ДВГ отоплението е изцяло от отпадната топлина и разхода не се променя, но се променя при охлаждане. Никой производител не е дал точни данни за увеличението на разхода при работа с климатик, но увеличението е значително. Интересно защо се дават данни за разхода в градско/междуградско, но никога няма за охлаждане/отопление, с/без подгрев на седалките, движение при сухо/мокро/сняг, в задръстване... всичко оказва влияние, като разхода лесно става двоен и троен.
  • 31 Коментар

    25 4 Отговор

    До коментар #12 от "Дрън дрън":

    ДИмек кат завали сняг, спираме подгрева и чакаме лятото???

    Абе от къде ви копат бе?!

    Коментиран от #35

  • 32 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 5 Отговор

    До коментар #25 от "Ти отчел ли си увеличаване":

    Ами най-простото нещо, ако имаш климатроник и оборотомер, включи климатроника, остави автомобила да влезе в режим и изключи климата ! Следи стрелката на оборотомера ❗
    Ако искаш може просто да прочетеш малко литература ❗
    За твое сведение , през лятото съм свалял перката на Москвич и Жигули и това също оказва влияние на разхода . Идеята ми дойде от последващите модели на които перката се включваше принудително при определени температури ❗

    Коментиран от #37

  • 33 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 2 Отговор

    До коментар #27 от "Ти вярно ли":

    Ти верно само МИСЛИШ ,че МИСЛИШ ‼️‼️‼️
    Откъде да мина според теб ❓❓❓
  • 34 Коментар

    19 3 Отговор

    До коментар #5 от "А ти ще разбереш, ама по-скоро не":

    Тъй тъй, ама кат го купуваш тоя електрокар, казват ли ти за тая отпадната топлина, или ти дават характеристики за фиксиран минимален пробег, който ако не постигнеш, пиеш една студена вода в Горно Надолнище, чакайки репатрака, или дизеловия генератор (щот и зарядни няма масово)?!

    Философстването ти не е от първостепенно значение за четящите статията!
    За хората е важно да са сигурни, че кат се качат в тая каруца с ел мотор, ще стигнат минимум до най-близкото населено място според уж минималния пробег даден от производителя, пък било то и в -20 градуса!!!

    Коментиран от #36

  • 35 Е какъв е проблемът

    6 15 Отговор

    До коментар #31 от "Коментар":

    Да направиш така ако не си караш автомобила, за да не ти падне батерията? Ако така или иначе ще го караш няма да ти пука, а просто ще зареждаш повече ток и вместо веднъж на 10 дни ще трябва да зареждаш веднъж на 5-6 дни. Само това е разликата.

    А коментарът ми беше за онзи който си мислише че тези 60% изчезват от батерията и като я зареди напълно за 10 лв, сутринта шест вече 6 лв са отлетели нанякъде, а те на практика отиват за допълнително отопление на батерията и купето и ако изключиш това отопление, никъде не се губят.

    Коментиран от #51

  • 36 Никой не може да ти го каже

    3 15 Отговор

    До коментар #34 от "Коментар":

    Защото този пробег се променя спрямо условията.
    Но пък за сметка на това докато шофираш при някакви условия, автомобилът ти казва точно колко пробег имаш с тези условия, а шофьорите това четат а не книжките какво казва производителя.

    Задаваш маршрут на навигацията, а компютърът ти казва на кои станции ти препоръчва да заредиш, като ти казва на коя станция с колко процента батерия предвижда, че ще стигнеш. На всеки средно интелигентен човек това му е напълно достатъчно, за да не закъса.

    На тебе необходима ли ти е повече информация?

    Някой електромобили освен наклоните, трафика и промяната на теглото на автомобила, вземат предвид дори и посоката на вятъра за да направят по-точни изчисления.

    Как очакваш да прочетеш това в описанието на автомобила преди да го купиш? Най-близкото приближение е да потърсиш в интернет описание на подобно пътуване. Пълно е дори с клипове в youtube при всякакви условия и всякакви електромобили.

    Коментиран от #48

  • 37 Освен от каруцата

    8 8 Отговор

    До коментар #32 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Слез и от москвича.

    Климатроника не променя оборотите на двигателя. Дори да се повиши натоварването върху двигателя, компютъра продължава да поддържа същите обороти, въпреки че разходът се вдига. И знаеш ли с колко се вдига - около 100-200 мл на час. Сега ако ми кажеш, че ще направиш разликата, ще те призная!

    Защо мислиш че никой не говори за падане на пробега при включване на климатик на електромобилите?

    Коментиран от #39, #40, #42

  • 38 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 3 Отговор
    Абе верно ли вече някой фирми продават ел.ки без кабела за зареждане 😀😀😀
  • 39 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 1 Отговор

    До коментар #37 от "Освен от каруцата":

    Успокой се, седни и баааавно прочети коментар 30 на колегата ❗

    Коментиран от #43

  • 40 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 3 Отговор

    До коментар #37 от "Освен от каруцата":

    Поне си попълни празните тавански стаи :
    "Климатикът има доста сложна система на налягане и охлаждане, което налага избазходването на повече енергия. Затова и компресорът му е свързан с двигателя с помощта на ремък. При стартиране на двигателя, с помощта на специална муфа се активира е компресорът. Нужно е доста усилие, затова и включването на климатика винаги се усеща в автомобила.

    При празен ход се вижда как стрелката на оборотите пада, след което електрониката започва да променя настройките, за да може да компенсира загубите на енергия, причинени от включването на системата."

    Коментиран от #44

  • 41 Турбо

    7 5 Отговор

    До коментар #12 от "Дрън дрън":

    Пак ли лъжат и в тази статия тесльо,че пробега на електромобилите пада наполовина при минус 20 градуса?
  • 42 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 2 Отговор

    До коментар #37 от "Освен от каруцата":

    Каруца или Москвич , няма значение

    " Измерванията показват, че климатикът изгаря около 0,5 литра на час. Това е почти 10% от потреблението на гориво от 1,6-литров атмосферен двигател при пътуване със скорост от 90 км/ч. Цифрата не е толкова стряскаща, но мнозина забравят, че компресорът на климатика изяжда не само бензин, но и пречи на ускорението. Загубата на мощност е също около 10%, което за динамиката на някои двигатели е доста съществено.

    Проблемът е, че климатикът отнема от въртящия момент на двигателя при ниски обороти. Обикновено пикът на мотора е при 3800 об/мин."

    Чети и не бъркай в жабката на каруцата си ‼️
    Че конят ще ти хвърли як КЪЧ ‼️

    Коментиран от #45

  • 43 Прочетох го

    2 11 Отговор

    До коментар #39 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Но няма нищо общо с истината относно разхода на климатика. Ти сериозно ли смяташ, че климатика може да се нуждае от 1-2 литра на час? Тоест разходът на място ще ти се вдигне от 0,8 на 2,8 л на час?

    Тоест за градско шофиране, ако една малолитражка гори 5 на 100, като си включи климатика разхода ще се вдигне на 10 на 100?

    Моля ти се кажи, че не го вярваш и си се объркал за да не приключваме разговора още сега!

    Почти всеки бордови компютър показва както разходът на място в литри за час, но поне със сигурност показва колко гориво си изразходвал от последното зануляване. Спокойно можеш да засечеш колко гориво ще ти изхарчи за половин час автомобила докато работи на място с и без климатик.

    Просто е абсурдно разходът да ти се вдигне три-четири пъти.

    Колегата вероятно е имал предвид един-два киловата механична мощност на вала на компресора на климатика.
  • 44 Е така де!

    2 3 Отговор

    До коментар #40 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Хайде сега иди обърни внимание дали не съм казал същото. А на моя автомобил оборотите не падат дори при включване. Не знам как е на москвича.
  • 45 Е така де!

    2 6 Отговор

    До коментар #42 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Оказа се, че не било литър два, а?

    А това че, климатикът ми харчи 10% от мощността, тоест над 20 kw и ми пречи на ускорението, ще го отдам на некомпетентността ти по темата, когато четеш някоя статия.

    Четеш си някакви хипотетични примери и ги лепваш като правило за всички автомобили.

    Коментиран от #46

  • 46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 2 Отговор

    До коментар #45 от "Е така де!":

    Обичам да споря с компетентни хора , научавам по нещо ново , но когато ми губят времето да им търся още и още факти, а да чувам това :
    "... това че, климатикът ми харчи 10% от мощността, тоест над 20 kw и ми пречи на ускорението, ще го отдам на некомпетентността..." просто ме убеждава , че времето ми е загубено безнадеждно от човек за който
    некомпетентността и упоритостта са яка сплав ‼️‼️‼️

    Коментиран от #47

  • 47 Провери ли за колко ще стигнеш

    4 8 Отговор

    До коментар #46 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    От Варна през Бургас по магистрала тракия до летището в София с електромобил?

    Ти наистина ли мислиш че някой ще те приеме на сериозно, като му говориш за двудневно пътуване с преспиване?

    Страшна компетентност извади!

    А когато говориш за проценти от мощността, 10% от автомобил с мощност 40 kw са 4 kw, а същия климатик сложен на двигател с мощност 400 kw 10% са 40 kw, колкото е пълната мощност на първия двигател.

    Смяташ ли че въобще има някакъв смисъл да се споменават 10% от какво? Поне да бяха казали мощността на двигателя.

    А преди това ме караше да чета друг пост с твърдение за литър два разход на час.

    Сега ако намериш и някоя статия за съвременен климатроник и съвременен автомобил, ще научиш много интересни факти. Не е нужно да ми ги споделяш, аз си ги знам.

    Коментиран от #49, #50

  • 48 Коментар

    16 5 Отговор

    До коментар #36 от "Никой не може да ти го каже":

    Димек сядаш в автомобила при -20, тръгваш и след 50 км компа ти изписва:
    "Внимание, поради липса на зарядни станции в оставащия обхват и поради де.илизъм в пропагандирането ми, Ви се налага да спрете отопление и осветление за още 50км, или да се върнете обратно, или да отбиете и да извикате пътна помощ, или да си включите дизеловия генератор от ремаркето, което теглите!"

    Най-сте ми драги философите като заговорите за интелект!

    А междувременно електрички има от време оно (още отпреди ДВГ), та що ли не са се сетили да ги пуснат масово по пътищата, та чакаха до сега???!!!
  • 49 Турбо

    11 1 Отговор

    До коментар #47 от "Провери ли за колко ще стигнеш":

    Поредният човек,който оспорва компетентността ти тесльо.Май списъка с хора стана отчайващо дълъг.

    Коментиран от #52

  • 50 Турбо

    15 3 Отговор

    До коментар #47 от "Провери ли за колко ще стигнеш":

    Направи изчисления тесльо.Тръгваш на минус 20 градуса и след 200 километра ще трябва да зареждаш.Колко пъти ще трябва да спираш за зареждане на 22 квт зарядна станция?Сложи си спален чувал в електричката да не измръзнеш, приготви си дебели зимни чорапи,ушанка и суха храна за два дни.

    Коментиран от #54

  • 51 Коментар

    15 3 Отговор

    До коментар #35 от "Е какъв е проблемът":

    Определено при отопление от ДВГ на купето през зимата, не изчезват 50-60% от горивото в резервоара!
    Така, че и в тази връзка съвременните електрички са абсолютно безмислени!
    Но пропагандата е за шараните дето се хващат!

    Коментиран от #53, #56

  • 52 Като искаш да спориш

    3 10 Отговор

    До коментар #49 от "Турбо":

    Каква е мощността и колко енергия харчи компресора при 0,5 л на час разход?

    Смятай за дизел, че е по-лесно.

    5 kw и 5 киловатчаса.

    Като ги добавиш към разхода на празен ход от 8 kw и осем киловатчаса, излиза че докато си стоиш на място, автомобилът ти харчи 15 киловатчаса - повече отколкото дават на т
    Тесла модел y тук в статията около 600 км с 80 киловатчаса батерия 13,3 киловатчаса за 100 км.

    Ама била изминала само 280 километра, което е 28,5квтч/100 км. Тоест 2,85 л на 100 еквивалент. И казваш, че било лошо постижение?

    Твоя автомобил колко харчи при минус 20?

    Коментиран от #55, #58

  • 53 Помисли кой е шарана

    5 14 Отговор

    До коментар #51 от "Коментар":

    Зареждането на тесла модел y струва 12 лв и през лятото минава около 600 км, а през зимата само 280.

    Ти колко минаваш за 12 лв през лятото и през зимата?

    Дори през лятото минаваш 60 км, но се смееш на този който със същите пари може да мине 600 и му обясняваш, че е шаран?

    Коментиран от #62

  • 54 Точно пък ти

    1 10 Отговор

    До коментар #50 от "Турбо":

    Недей да ми говориш за компетентност. Още те чакам като специалист по двигатели да ми обясниш как е палел парният двигател с копче преди 100 години, а ти не стига че не можеш да ми обясниш, а ми обясняваш че било невъзможно.

    Щом неща които са се случвали преди 100 години ти се струват невъзможни и то по специалността по която имаш висше образование, не се напъвай да се опитваш да си обясниш настоящите и бъдещи технологии на тема от която и бъкел не разбираш!

    Ама като гледам се включваш само по най-голямата ти компетентност - да дойдеш да обидиш някой наличност на основа без да кажеш и думичка по темата на спора. В това няма по компетентен от тебе, признал съм те.

    Коментиран от #59, #70

  • 55 Турбо

    9 1 Отговор

    До коментар #52 от "Като искаш да спориш":

    Пак не си в час и си съчиняваш сам опорките. Двигател работещ на място ще изгори между 0,5 и 1 литър гориво за час,в зависимост от кубатурата на двигателя.Един компресор на климатика ще натовари двигателя само между 1 и 2 квт.

    Коментиран от #57

  • 56 Тази електричка не е съвременна

    2 6 Отговор

    До коментар #51 от "Коментар":

    Отоплението на този модел не става с термопомпа, а с най-обикновен електрически нагревател. Дано поне ти разбираш английски и да им кажеш за един и същ маршрут колко е бил разхода през лятото и през зимата при минус 18, колко е била разликата във времето за зареждане и най-важното, колко процента е била разликата в пробега с едно зареждане през лятото и през зимата?

    Напиши го ти на Турбо, защото той на мен не ми вярва. А в този пуснал клипа е истински специалист по двигатели с вътрешно горене и вероятно може да му се има вяра.

    Коментиран от #65

  • 57 Е така де!

    0 6 Отговор

    До коментар #55 от "Турбо":

    Тоест с колко литра в час ще се вдигне разхода при включване на климатика? Литър или два?

    Коментиран от #60

  • 58 Турбо

    13 1 Отговор

    До коментар #52 от "Като искаш да спориш":

    Пробегът на електромобилите пада през зимата,защото при отрицателни температури пада капацитета на батерията.От 100 квтч в батерията ще използваш само половината,от там и пада и пробега.

    Коментиран от #63

  • 59 Турбо

    10 1 Отговор

    До коментар #54 от "Точно пък ти":

    Не ми дреме за твоята оценка на моята компетентност.Защо мислиш,че можеш да оценяваш знанията на хората и да им лепиш етикети.
    Не се ли усещаш,че ставаш за смях във форума?
  • 60 Турбо

    7 1 Отговор

    До коментар #57 от "Е така де!":

    Разходът ще се вдигне само със 0,1 - 0,2 литра от работна климатика.

    Коментиран от #61

  • 61 Браво! Респект!

    1 5 Отговор

    До коментар #60 от "Турбо":

    Хайде сега иди да прочетеш 37 и 39-то мнение и кажи кой от двамата спорещи е компетентният?

    Ама да не се отметнеш?

    Коментиран от #84

  • 62 Коментар

    9 2 Отговор

    До коментар #53 от "Помисли кой е шарана":

    Ти за цени не ми говори!
    Особено когато все още домакинствата не са на свободния пазар, а са на регулирания!
    Питай фирмите от частния сектор колко "евтино" им излиза електричеството, когато все още имаме работещи тецове и АЕЦ!
    А сега си представи, че след т.нар. зелена сделка България е предвидена да затвори тецовете (да мине на свещи)! Така че не ми разправяй за цени!

    Коментиран от #64

  • 63 Ти да видиш!

    1 9 Отговор

    До коментар #58 от "Турбо":

    И защо тогава за изминаване на едно и също разстояние, през лятото са необходими 7,5 батерии, а през зимата 9 пълни батерии ако си разбрал нещо от клипа в 56 мнение?

    Защо разликата в пробегът през зимата и през лятото е само 50 км с едно зареждане при дълъг път?

    Знам че няма да се сетиш, затова този път няма да те питам как пали парния двигател а направо ще ти отговоря - капацитетът на батерията не зависи от температурата на външния въздух, а от температурата на самата батерия. Тя не следи календара за да знае дали е зима или лято за да си намаля или увеличава капацитета, а това е следствие от температурата. Ако тръгнеш с топла батерия, разликата ще е само в необходимата за отопление на купето енергия - киловат два мощност.

    Коментиран от #73, #85

  • 64 Питам, питам

    1 8 Отговор

    До коментар #62 от "Коментар":

    Защото както виждаш съм ти сметнал че си плащаш тока, а не ти го смятам от фотоволтаиците които повечето енергоемки производства накичиха по покривите си. Не те питам и какво ще правим с всичките заявени 28 гигавата фотоволтаични мощности, които вероятно ще бъдат изградени докато дойде време да затваряме АЕЦ през 2050 година, ако не му удължат живота с някой ремонт. Даже идея си нямам какво може да е причината за да ме питаш за нещо през 2050 година.

    До 2040 година е дерогацията и за въглищните централи.

    А ако не знаеш цената на тока и в момента се определя от търсенето и предлагането и се сменя за всеки час. Тоест ако си на свободния пазар можеш да избереш в колко часа да си заредиш електромобила най-евтино.

    Коментиран от #67

  • 65 Коментар

    6 1 Отговор

    До коментар #56 от "Тази електричка не е съвременна":

    Конкретния експеримент уж казва, че разликата в пробега при него е около 20%, макар да споменава официалните данни на Тесла (които подкрепят тая статия), но аз мисля че този пример не е много обективен!

    1. От видеото не става ясно къде държи теслата преди самото пътуване (щото ако няма гараж в студа, разхода ще е доста по-голям)!

    2. Споменава, че само в част от неговото пътуване температурата е паднала до -18 градуса, което не е същото като при пътуване на 100% при тая температура!

    3. Не е много ясно на колко години е този автомобил и дали не е сменял (рециклирал) наскоро батерията, щото знаем, че капацитетът на батериите при GSM-те започва значително да намаля още след 2рата година!

    4. Пътуването е само извън града, освен при зарежданията! Извънградско и автомобил с ДВГ да беше, щеше да даде страхотен разход! Трябваше тоя експеримент да бъде с 50% поне градско, щото в реалния живот хората не бичат 4-5 хил км само за да плямпат с часове пред камерата за сомове!

    Коментиран от #66

  • 66 Точка по точка

    2 6 Отговор

    До коментар #65 от "Коментар":

    Наистина ли ми задаваш въпроса къде е държал автомобила преди да тръгне на 4000 км пътуване? А дори тогава няма значение, защото когато знаеш че ще пътуваш сутринта, особено при минусови температури, си зареждаш до последно батерията и правиш подгряването директно от контакта в гаража.

    На практика при нощуванията по пътя батерията е стояла на студено.

    Коментиран от #72

  • 67 Коментар

    17 1 Отговор

    До коментар #64 от "Питам, питам":

    Пич, такива като теб сте не просто заблудени риби, а направо тичащи по двора заклани кокошки от невежество!

    А фактите:

    - Официално тецовете са предвидени за към 2050, НО въглеродните емисии за БГ са договорени да бъдат намалени с 50% до 2026! А основен източник на въглеродните емисии са именно тецовете!!!

    - Към момента все още България няма ембарго към руските енергийни продукти, като петрол и газ, НО благодарение на задокеанските началници, и това е предвидено да стане в близките години!!! Това включва и гориво за АЕЦ-а!!! Щот Уестингхаус, ако можеха да го заместят безопасно, отдавна щяха да пробват!!!

    - Колкото до ВЕИ! Бях лично в Германия наскоро!
    По телевизиите им 24/7 - "Кризата с газа..., кризата с енергията.., кризата с храните, кризата с..."!
    А те са страната в ЕС, която има ВЕИ за ел едергия над 50%! В следващия момент (когато бай Дън им гръмна северен поток - да не се изкушат да си го пуснат), Урсула заговори за отопление до 19 градуса и къпане веднъж седмично (да му било зле на Путин)???!!!

    Ако страната с най-силна икономика в ЕС, изнемогва енергийно при наличие на над 50% ВЕИ, ми кажи как ние от 12-тия свят ще си живучкаме с евтин ток???

    Като ги пишете опорките от мисирките на Мустафата, влагате ли поне малко мисловна дейност???!!!

    Коментиран от #71

  • 68 Точка по точка

    3 8 Отговор
    Виж вторият въпрос е изключително на място!

    Щом в северна канада за 4000 км пътуване температурата не е била винаги минус 18 градуса, задал ли си си въпроса къде и кога в българия ще пътуваш при такава температура? Защото за последните пет години, минус 18 градуса не са се задържали за денонощие дори само в дни които се събират на пръстите на едната ми ръка. На практика за в българия пътуването при минусови температури с електромобил ще е последното, което може да откаже някой да си го купи.
  • 69 Точка по точка

    2 7 Отговор
    3. Не е сменял батерията и не е имал проблеми с нея. А дори да е имал капацитетът ще е още по-малък, няма как да стане по-голям.


    4. Тук вече тотално обърка понятията. Електромобилите са най-ефективни при ниски скорости и харчат най-много при високи скорости. Карането в градски условия само щеше да подобри пробега с едно зареждане и да намали енергията необходима за изминаване на 100 км.
  • 70 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #54 от "Точно пък ти":

    Дрън дрън е другото име за компетентност.Всезнаеш, всеможещ и винаги прав, дори когато греши.

    Коментиран от #74

  • 71 Сам си противоречиш

    1 11 Отговор

    До коментар #67 от "Коментар":

    Както виждаш, могат да си намалят наполовина емисиите защото половината им енергия дори по твоите думи е от възобновяеми източници. Тоест нямаме никакъв проблем да си държим централите за резерва, а да ползваме когато е възможно евтиният ток от фотоволтаиците.

    А това българия да намали с 50% въглеродните си мисии до 2026 година за първи път го чувам. Ще ми кажеш ли как да потърся в интернет такава информация дай ключови думи по каква наредба е и откога?

    И не забравяй че още не сме изградили 28 гигавата, но както виждаш сме едни от най-големите износители на ток още сега, а ти ми обясняваш че след изграждането им ще имаме проблем с тока въпреки че си съгласен че до 2050 година не сме поели никакви ангажименти да затваряме каквито и да е било централи?

    Коментиран от #76

  • 72 Коментар

    6 4 Отговор

    До коментар #66 от "Точка по точка":

    Наистина те питам!
    Щото преди да тръгнеш за работа не подгряваш с часове от контакта! А да включиш таймер за нагревателя, докато колата е в контакта, не всеки се сеща да направи, че да излезе по-голям пробега!
    Експеримента трябва да е както при ДВГ - палиш, изчакваш малко и тръгваш!

    А какво ще кажеш за хората без гараж, или възможност да зареждат от вкъщи?? За живеещите в апартамент???
    И те ли кибичат на зарядна станция 3 часа преди път, че да им излязат сметките?!

    Айде да си ги карате съвременните електрички и да не ни занимавате с глупостите си повече!!!

    Коментиран от #75

  • 73 Гост

    12 1 Отговор

    До коментар #63 от "Ти да видиш!":

    Стига си ми показвал разни нагласени клипове от ютуб.Намери някой умник,който се е прецакал да си купи електрокар и го попитай за пробега му през зимата.

    Коментиран от #77

  • 74 Така е, греша

    0 9 Отговор

    До коментар #70 от "Гост":

    Но въпреки че греша само в 2% от случаите, а вие грешите в останалите 98%, аз съм си признал повече грешки от вас.

    Някога да съм избягвал да ви отговоря на който и да е въпрос?

    А вече втора седмица 50 пъти питам дали все още смятате че парен автомобил не може да се пали от копче, но вие мълчите като мишки, за да не си признаете грешка относно информация която никой не очаква от вас да знаете. Ако такава грешка за събитие от преди 100 години нямате топки да си признаете, какво остава за нещо заради което наистина ставате за смях?

    Толкова ли е трудно да кажеш "е добре де, може да се запали парен автомобил с копче, досега не съм знаел"? Културния човек дори би благодарил за информацията, която е обогатила личната му култура.

    Ти обаче вместо това реши че е по-подходящо да обиждаш човека, от който научаваш нови факти, само защото фактите не ти харесват, а не защото не са вярни.

    Коментиран от #86, #101

  • 75 Вече отговорих

    2 10 Отговор

    До коментар #72 от "Коментар":

    Който има гараж, казва на автомобила в колко ще тръгва и до колко трябва да е заредил батерията и не му трябват таймери. Автомобилът си знае кога да започне и очаква собственика си със затоплен салон.

    Този който няма гараж отново влиза в затоплен салон всяка сутрин при минус 20, но тази енергия е източена от батерията и вместо веднъж на 10 дни трябва да зарежда всяка седмица по веднъж. Смяташ ли го за голям проблем?
  • 76 Коментар

    8 1 Отговор

    До коментар #71 от "Сам си противоречиш":

    Пич спориш, а не си запознат!
    Точно като тия подписващите бъдещето на България, в парламента!

    Статията я имаше навсякъде вкл и тук в този сайт, но явно си я пропуснал!
    Ето ти заглавие за търсене, че линкове не се толерират тук:
    "От 2026-а: намаляване на емисиите с 40% – без режим, но по-скъп ток и спиране на износа"

    Пише 40%, но Кирчо е дал 2019г коато бе с най-малко потребление и замърсяване, сиреч реално ще бъде към 50%!

    Коментиран от #78, #82

  • 77 Всички са се наговорили

    1 6 Отговор

    До коментар #73 от "Гост":

    Голяма мафия ей! Всички показват едни и същи резултати, ама ако намериш резултат от някой недоволен, давай да го изгледаме?

    А както виждаш, проблемът с по-малкия пробег е само за пробег с изстинала батерия, но на дълъг път от първото зареждане нататък батерията вече не е студена и пробега е горе-долу колкото през лятото.
  • 78 Благодаря!

    0 1 Отговор

    До коментар #76 от "Коментар":

    Веднага пускам Ирина да ми я прочете, докато си върша работата.
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Анонимен

    0 0 Отговор
    Защо, защо, защо??????????
  • 82 Обърни внимание на това

    1 5 Отговор

    До коментар #76 от "Коментар":

    Защо в плана се спряхте на 2019 г. като базова година?

    - Защото щеше да е най-малък процентът на намаляване на емисиите. Когато погледнем в годините назад, виждаме, че през 2019 г. има най-малко емисии. Това означава, че 40% намаляване би означавало най-малко намаляване на общия обем. Ако имаме 1000 като число, 40% е намаляване с 400, ако имаме 2000, намаляването е с 800.
  • 83 Инженер

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Ти отчел ли си увеличаване":

    Е тука вече тотално избухна. И аз не мисля да те ограмотявам прочети малко.
    Климатик съответно климатроник може да вдигне до 20% колкото по-малък мотор толкова по-голяма консумация съответния процент прави.
  • 84 Турбо

    3 1 Отговор

    До коментар #61 от "Браво! Респект!":

    Защо да се отмятам?Климатроника през лятото не ми увеличава много разхода на 100 км.

    Коментиран от #93

  • 85 Турбо

    7 1 Отговор

    До коментар #63 от "Ти да видиш!":

    Колегата с електрическия Рифтър изминава около 200 км пробег с едно зареждане (по каталог от производителя 280 км).Зимата при отрицателни температури едвам минава 100 -120 км пробег с едно зареждане.

    Коментиран от #91

  • 86 Турбо

    6 2 Отговор

    До коментар #74 от "Така е, греша":

    Никой не се интересува как се пали парен автомобил с копче.Парен автомобил никой не използва.Затова и никой не се интересува.

    Коментиран от #89

  • 87 Бай Тошо

    11 1 Отговор
    Някой са свикнали да минават по 1200км с дизелчето зимата, 200км с елетрика във виелицата ще е веселба

    Коментиран от #88

  • 88 Ей го още един

    1 6 Отговор

    До коментар #87 от "Бай Тошо":

    1200 км в едната посока и 1200 км в другата посока са ти 2400 км. По колко такива курса правиш на година? Даже не те питам за зимно време? Почти съм сигурен че си от онези на които най-дълготовен пътуване за годината е ходенето до морето, но най-важният параметър при избора ти на автомобил е колко минава с един резервоар. Даже не те интересува колко харчи на 100 км. За тебе и вероятно е по-добре автомобил който харчи 8 на 100 със 100 литров резервоар, от колкото автомобил харчещ 5 на 100 с 45 л за резервоар, защото за 1200 км нямаш 5 минути време за зареждане. Всеки нормален човек ще спре поне няколко пъти за 5-10 минути за тези 1200 км и въобще не го бърка това да бъде на бензиностанция.

    Този който прави всеки ден по такива курсове ежедневно и не може да си позволи да спре три-четири пъти по за 10-15 минути, може да продължи да си кара дизела до 2050 година и не виждам каква е причината за мрънкането ви. За някои хора е по-важно времето, а за други парите, за трети мощността и бързината на автомобила. За всеки ще има избор. По-голям отколкото досега.

    Но както виждаш, хората пътуват и на 4000 км при минус 18 градуса с електромобил, при положение че има и автомобил с ДВГ в гаража и е един от най-добрите ютубъри за теоретичната част на двигателите с вътрешно горене и не е като да не ги разбира и да не може да направи разликата.

    Коментиран от #115

  • 89 Така е!

    3 5 Отговор

    До коментар #86 от "Турбо":

    Никой не е казал че трябва да се интересуваш от парни автомобили. Нито пък да знаеш, че Делко са патентовали както стартера, така и запалителната система.

    Само че ставаш смешен, когато започваш да се намесваш в теми от които не се интересуваш и нямаш никаква компетентност и твърдо заявяваш че е невъзможно парене на автомобил да се запали с копче защото се пали с огън и че от делко не били изобретявали стартера а нещо друго.

    След това ставаш смешен, че вместо да си признаеш грешката, продължаваш да се опиташ да се измъкнеш и се оплиташ в нови грешки и лъжи и ставаш още по-смешен и излагацията е още по-голяма!

    След като не се интересуваш от парни автомобили и електромобили, защо въобще се месиш в такива теми?

    Включвай си се в теми за дизели и баничарки.

    Разбра ли поне как се пали парен автомобил с помощта на запалителната свещ и бобината от патента на Делко, които служат за запълване на бензина в двигателите с вътрешно горене? А дано ама надали.

    И запомни, че не е срамно да попиташ, а е срамно да не знаеш! Аз лично съм те питал десетки пъти за неща които не знам. На тебе може да ти се е струвало че знам отговорите и те изпитвам, но не е било така. Аз самия не съм знаел отговорите. Няма как да знам всичко и не е нужно. Но никога не съм отричал нещо което си казал, без да проверя дали си прав.
  • 90 Оня

    1 10 Отговор
    Голям смях е настанал тука . А защо ли pycopoбите са най-големите защитници на ДВГ ( при все рашастанците не са измислили нищо в автомобилостроенето) ? Аз не мога да се сетя :) , а сега познайте дали ще има ток след 10-15 години , или ще има петролни гнусотии ?

    Коментиран от #92

  • 91 Ами нормално е

    1 3 Отговор

    До коментар #85 от "Турбо":

    Ако за подгряване са ти необходими 10 киловатчаса, ако батерията ти е 30 киловатчаса, това ти е 30% от пробега още преди да си потеглил, а след това са ти необходими и един-два киловата на всеки час шофиране. Ако работи 8 часа (все пак отоплението ще работи и като слезе да товари и разтоварва), отидоха още 16 киловатчаса минимум което е още 50% от батерията. И останаха 20% за шофиране.


    Точно затова ти казах никога да не ми споменаваш това недоразумение.

    При 100 киловатчаса батерия и същата консумация за отопление, тези 26 киловатчаса за 8-часов работен ден ще са 26% от пробега и ти остават още 74% за шофиране. Виждаш ли разликата в голямата и малката батерия? Освен това, не знам как е при рифтър, но при отрицателни температури tesla си запазва процент от батерията, мисля че беше около 10%, за отопление за да си я пази, да не вземеш да я оставиш незаредена вечерта. Това също отнема от пробега, но не значи че ти се вдига консумацията за изминат километър. Просто трябва да зареждаш по-често за по-малко време, вместо по-рядко но за повече време. Тоест и времето за зареждане за изминаване на 100 км си остава същото.

    Ако искаш можеш да сметнеш с колко ще му падне пробега на камиона на Тесла
  • 92 Ще има и двете

    6 4 Отговор

    До коментар #90 от "Оня":

    Стига с тази Русия. По-скоро ти си обсебен, а не "русофилите"

    Със или без Русия, пътя на течните горива за транспорта, както и на твърдите горива за производство на енергия вече е предначертан от ниските цени за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници.

    Каквото и да правят политиците, а там не е само Русия, светът ще премине към най-евтината енергия и няма кой да спре този процес. А всички потърпевши го знаят и гледат като за последно да извлекат най-големите възможни печалби преди да се случи неизбежното, а то ще се случи и те просто ускориха процеса на преминаване към възобновяеми източници.

    Сега това няма да стане бавно постепенно и гладко, а ще стане бурно и с много проблеми, но пък ще стане бързо. По-бързо от очакваното.
  • 93 Ето че се отметна

    0 2 Отговор

    До коментар #84 от "Турбо":

    "Защо да се отмятам?Климатроника през лятото не ми увеличава много разхода на 100 км."

    Хлъзгав както винаги!

    Отметна се от думите си и не ми отговори на въпроса кой е компетентният по този спор?

    Как така каза точно моите думи, буквално ги цитира, за 100-200 мл разход на час, но в същото време казваш, че аз съм некомпетентен и съм прав дори когато греша, а този който твърди, че климатика харчи един-два литра на час е компетентен по темата.

    Пак питам кой е компетентният? Виждаш ли как на черното казваш бяло и не искаш да си признаеш грешката? Поне веднъж ще имаш ли топки ? А дано ама надали. После гледай по плюсовете и минусите на кой се смеят!

    Очевидно освен как палят парните двигатели с копче, не знаеш и смисъла на думата достойнство!

    Коментиран от #94

  • 94 Я вземи

    2 0 Отговор

    До коментар #93 от "Ето че се отметна":

    и ни разкажи подробно и описателано с всичките си сметки и формулировки-защо при всички така описани свръх-предимства и незначителни недостатъци, ти не си взимаш и твърдиш че скоро няма да си вземеш електромобил???
  • 95 Правил съм сметката 1000 пъти

    3 2 Отговор
    И за мен не излиза. Не излиза и за всички които карат под 30-40-50 хиляди километра годишно и нямат гараж за зареждане. Тоест сметката не излиза за над 90% от шофьорите в българия и никога не съм препоръчвал на никой да си купува електромобил,, ако не е от онези другите под 10%.

    Всичко друго са инсинуации как препоръчвам нещо.

    И проблемите не са тези, които описват антиелектриците, като търсят под вола теле.

    Единствената и непреодолима пречка засега е високата им цена. Виж как в Китай само за две години тенденцията се обърна и в момента 35% от новите автомобили се зареждат от контакта? Причината е същата - там електромобилите ВЕЧЕ станаха по-евтини от автомобилите с ДВГ.

    Точно това му обяснявах и на Турбо. Едно време ДВГ е завзел пазара, въпреки очевидните недостатъци с много трудното палене, само защото ford е започнал да произвежда автомобилите на поточна линия и неговите автомобили са били три-четири пъти по-евтини от останалите.
  • 96 ема

    3 2 Отговор
    Няма да има никакви проблеми за Европейците.Тъй като няма да купуват Руският газ ще купуват демократичният Американският който е и чист тъй като ще е скъп много малко ще ползват и след време ще свикнат със студа така ,че отоплението в колите ще е ненужно и естествено за Европа колите няма да имат отопление ще изминават повече километри .Както някога в Европа къпaнето беше грях и църквата беше забранил така се появи цял отрасъл- парфюмерия- за да не миришат ползваха парфюми сега всичките ще бъдат закалени и здравословни..
  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Баварец

    2 7 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Пешо карбуратора":

    Колегата, ама не знам по какво си колега??? Толкова ли е трудно да се досетиш, а? При -20°С, твоят бензинов таралясник, АКО въобще запали, ще харчи поне 15 л/100 сравнено с обичаен разход от 8-9. Не си забелязал, но това са отново 60%, което ще рече - същото!!! А АКО си с дизелов пушиляк, вероятност да запалиш е почти нулева, но ако все пак това се случи съотношението ще бъде поне 50% и то само защото дизелът е по-плътен и по-богат на въглеводороди. Иначе казано, за да преодолееш една огромна температурна разлика от 44 градуса ти трябва енергия!?!?! Разбираш ли аланколу? Просто на ДВГ такива замервания, АКО са правени, са правени преди 50 и повече години!!???

    Коментиран от #102, #106

  • 99 Баварец

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "Дрън дрън":

    Ти май никога не си се доближавал до електромобил, а камо ли да си надничал през отворена врата? Това са невъзможни тъпотии, които пишеш, а ако прочетеш малко, ще видиш, че се измерва ПРОБЕГ, а не %, аланколу. Ако си заредил на 100% винаги ще видиш 100%, като въпросът е колко дълго ще виждаш 100 💯 или, което и да е друго число??? Като загряваш таралясника, не харчиш ли енергия? Преодоляване на 44 градуса с пр.дня ли го правиш на пушляка или с гориво? Сравни си разхода зимата и лятото и ще проумееш:-) надявам се!

    Коментиран от #105

  • 100 Баварец

    1 6 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ти и без това си стоиш тук, та няма да е загуба или промяна!

    Коментиран от #103

  • 101 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #74 от "Така е, греша":

    Това твоето е болестно състояние.Всезнаещ всеможещ и винаги прав,дори когато грешиш.

    Коментиран от #104

  • 102 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #98 от "Баварец":

    Всеки автомобил харчи 1 до 2 литра гориво повече през зимата.Това е около 10% повече от разхода през лятото.За какви 50% бълнуваш,ти на автомобил качвал ли си се.Всеки производител дава данни за разхода при различни условия,провери преди да пишеш умнико.
  • 103 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #100 от "Баварец":

    Ти защото не стоиш тук, многониковия.
  • 104 Цитат от последния абзац

    3 2 Отговор

    До коментар #101 от "Гост":

    От мнението, което си коментирал

    "Ти обаче вместо това реши че е по-подходящо да обиждаш човека, от който научаваш нови факти, само защото фактите не ти харесват, а не защото не са вярни."

    Всъщност болестно състояние е това да отричаш реалността и съществуващи машини, факти, физични закони и събития, за които ти говори някой и да му казваш, че греши и таково животно не е възможно да има.

    Нормалните хора, ако не са съгласни с нещо, казват

    -Този факт, не е така , ЗАЩОТО....

    А на мястото на многоточието са други факти по темата.

    При тебе обаче вместо контрааргументи, на мястото на многоточието ВИНАГИ са квалификации към събеседника и нищо друго
  • 105 Не разбрах само

    3 3 Отговор

    До коментар #99 от "Баварец":

    С кое от написаното не си съгласен, след като и аз съм написал същото?
  • 106 Повервалия си

    4 1 Отговор

    До коментар #98 от "Баварец":

    тесльо, сега с ник Баварец….. ела драги да ти запаля дизеловия и бензиновия си “пушилник” при минус колкото искаш и да покараме заедно-аз с “пушилника”, а ти с въображаемата си електричка….така както десетки пъти ти предложих!!! И да видим разход зиме…лете….защото за разлика от теб, съм карал и бензин и дизел и при -30 продължително време и знам как се държи и харчи….докато ти НИКОГА не си карал МПС при такива условия, камо ли ел. недоразумение….
    Инаме убеждава всички колко хубаво било ама не му се връзвало…. а това да пишеш от различни никове вече, всички знаме признаци на какво са….
    Хайде сега пак следват километрични безмислици, натъкмени както на нас ни изнася….давай!!!

    Коментиран от #107

  • 107 Тесльо

    6 1 Отговор

    До коментар #106 от "Повервалия си":

    Аз също карам предимно дизели и не съм имал проблеми с паленето и при -25.

    Достатъчно кратко ли беше?

    Коментиран от #113

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Болярин

    0 2 Отговор
    Спорите, сравнявате, предполагате ... Купете си електрически "МОСКВИЧ" и ще рахатясате !!!
  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Наблюдател

    2 1 Отговор
    Става ясно, че 50% от енергията е изразходвана за подгряване на купето от -20 до +24.
    Кое не е ясно?
  • 112 Наблюдател

    3 0 Отговор
    В тези зони с отрицателни температури е по-добре да се сложи печка, която да подгрява купето и батериите!
  • 113 Да Тесларче

    2 1 Отговор

    До коментар #107 от "Тесльо":

    тогава какво се лае??? Очеивадно е, че тока пада по очи и освен едното ускорение до определена скорост - няма други предимства....а за практичност в реалния живот - ами няма я!
  • 114 Ганев

    1 1 Отговор
    Пълна тъпня са тея коли, стават за ходене на работа и обратно за из града цък цък тук там но при температури от 13 до 28 градуса иначе не биват
  • 115 Бай Тошо

    2 1 Отговор

    До коментар #88 от "Ей го още един":

    Мани, това лято взехме три ел коли с авери за двудневна разходка, Отвисяхме се да зареждаме по станциите .

    Коментиран от #116

  • 116 Къде ходихте

    1 0 Отговор

    До коментар #115 от "Бай Тошо":

    И къде ги зареждахте, че ми стана интересно? Разкажи по-подробно? С три автомобила едновременно ще е било приключение да се изчаквате по станциите.
  • 117 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "А ти ще разбереш, ама по-скоро не":

    "Пробегът на електромобилите пада именно защото са много по-ефективни от ДВГ" -------- Уникално! Феноменално! Направо бясно! За пореден път задушаваш аудиторията с интелект. Все едно да твърдиш, че заплатата ти е по-ниска, защото харчиш по-малко. Що не земеш да изкараш едно вишу?