7 104 12

Иновационна гъвкава батерия осигурява на електромобилите пробег от 1000 км с едно зареждане

  • електромобили-
  • батерии

Устройството е производство на CATL и се нарича Qilin

Иновационна гъвкава батерия осигурява на електромобилите пробег от 1000 км с едно зареждане - 1

CATL скоро ще започне производството на батерията Qilin, която има енергийна плътност от 255 Wh/kg, което прави възможно осигуряването на 13% повече енергия от батерията Tesla 4680, съобщава interestingengineering.com.

Известно е, че устройството е оборудвано с еластичен слой, който служи като термична подложка и осигурява течното охлаждане. Еластичността е постигната благодарение на така наречените микронни мостове вътре в междинния слой, които повишават надеждността и гъвкавостта на цялата структура по време на целия жизнен цикъл на батерията.

Интегрираният енергиен блок, състоящ се от клетка и многофункционален еластичен слой, образува по-стабилна носеща структура, перпендикулярна на посоката на движение, като по този начин повишава устойчивостта на удар и вибрации на батерията.

Този дизайн позволява възможно най-компактното разполагане на различни елементи, като структурна защита, високоволтова връзка и вентилационен отвор за топлинно разпръскване, което допълнително увеличава капацитета на батерията - с 6%, съобщава изданието.

Известно е, че технологията за охлаждане на клетките увеличава площта на топлообмен 4 пъти и в същото време намалява наполовина времето за термичен контрол. Това не само позволява да се зареди батерията за 10 минути, но също така ускорява процеса на охлаждане при екстремни условия, предотвратявайки необичайна топлопроводимост между клетките вътре в батерията. Все още не е известно кой електрически автомобил ще получи иновационната батерия Qilin.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 30 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гъвкавия маркуч

    14 18 Отговор
    На всяка бензиностанцита ми осигурява същото...
  • 2 Койчу

    10 9 Отговор
    Пробега не е проблем. Проблем е зареждането на батерията.

    Коментиран от #3, #12

  • 3 Има и друг важен параметър

    7 6 Отговор

    До коментар #2 от "Койчу":

    Колко е животът на тази батерия? Споменатите в статията 4680 имат минимална деградация след 10 000 цикъла и почти никаква или никаква след 15 000 цикъла, от 20 до 80% заряд на батерията, каквото обикновено е обичайното използване.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 5 чмвнтг

    12 5 Отговор
    Чакай да отметна в тефтера, че и през ноември имаме новина за следващата революция в технологията на батериите.

    Малко се бях притеснил, че този месец закъснява тази новина, но сега вече всичко си е на място.

    Коментиран от #6

  • 6 Има напредък

    12 5 Отговор

    До коментар #5 от "чмвнтг":

    Преди отмятахте колко новини има за измислени нови батерии, а вече започнахте да отмятате на колко от тях започва производството или вече е започнало. Скоро и двете ще спрат да ви правят впечатление, защото ще все тази дали зареждаш батерията за 10 или за 5 минути и ще ви втръсне да повтаряте че ще закъснеете за морето с цели 10 минути заради пустото зареждане и ще вземе да му свърши водата докато стигнете.

    Коментиран от #7

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ишо

    8 4 Отговор
    А, много моля да си имаме уважението - баш си ги следим и новините за новите батерии-чудо. В ауто комедията днес например излезе новина, че някакви швейцарци от 24-те часа на Льоман са изобретили някакво чудо невиждано, което се зарежда мигновено и безброй хиляди, милиони пъти и цепи всякакъв мрак, миФки и фаянс. А реалността е болезнена, защото тези неща ги четем от години, пък все си цъкаме с добрия стар литий и солите му.

    Коментиран от #9

  • 9 Последния Софиянец

    7 14 Отговор

    До коментар #8 от "ишо":

    Ами чети си , щото ДВГ е свършен ! А когато петрола вече няма да бъде фактор , познай кой ще е губещ ? Аз залагам че губещия е само бензиностанцията с ракети !

    Коментиран от #10

  • 10 Краен

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "Последния Софиянец":

    Да не забравяме и арабелите
  • 11 Старо...

    2 0 Отговор
    Литиево-ролимерните батерии могат да бъдат изляти във всякаква форма. Имам телефон (от 2007-ма) с такава батерия и още държи...
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.