Един от основните проблеми на електрическите камиони е теглото на батериите, което достига до пет тона и значително намалява полезния товар с повече от 20%.
Изчислено е, че това означава загуба на около 50 000 долара годишно. Сега, Viritech, Intelligent Energy и Horiba Mira обединиха усилията си и представиха авангардния 44-тонен камион Project ICEBreaker.
Проектът ICEBreaker има за цел да реши този проблем, като предложи по-лека и по-ефективна опция, използваща водородно задвижване. Една от основните цели на проекта е да се намалят емисиите от транспорта във Великобритания.
Според данните по пътищата на страната се движат около 500 000 камиона, които създават 19% от емисиите. Проектът ICEBreaker има за цел да намали вредните емисии и да насърчи по-екологичен транспорт.
Viritech ще отговаря за софтуера и управлението на енергията, Intelligent Energy ще се съсредоточи върху горивните клетки, а Horiba Mira ще приложи своя опит в дизайна на превозни средства, системната интеграция, оптимизацията, проверката и сертифицирането.
Проектът получава финансиране от UK Advanced Propulsion Centre. Процесът на разработка на камиона вече е започнал и компаниите планират той да бъде готов за тестове до края на 2024 г.