Отидете към основна версия

10 101 18

Ето го 44-тонния водороден камион

  • камион-
  • водород

Project ICEBreaker ще се конкурира с Tesla Semi

Един от основните проблеми на електрическите камиони е теглото на батериите, което достига до пет тона и значително намалява полезния товар с повече от 20%.

Изчислено е, че това означава загуба на около 50 000 долара годишно. Сега, Viritech, Intelligent Energy и Horiba Mira обединиха усилията си и представиха авангардния 44-тонен камион Project ICEBreaker.

Проектът ICEBreaker има за цел да реши този проблем, като предложи по-лека и по-ефективна опция, използваща водородно задвижване. Една от основните цели на проекта е да се намалят емисиите от транспорта във Великобритания.

Според данните по пътищата на страната се движат около 500 000 камиона, които създават 19% от емисиите. Проектът ICEBreaker има за цел да намали вредните емисии и да насърчи по-екологичен транспорт.

Viritech ще отговаря за софтуера и управлението на енергията, Intelligent Energy ще се съсредоточи върху горивните клетки, а Horiba Mira ще приложи своя опит в дизайна на превозни средства, системната интеграция, оптимизацията, проверката и сертифицирането.

Проектът получава финансиране от UK Advanced Propulsion Centre. Процесът на разработка на камиона вече е започнал и компаниите планират той да бъде готов за тестове до края на 2024 г.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 19 гласа.

Свързани новини